Yeni şarkıcıların çıkış parçaları artık önce radyolara dağıtılıyor; beğenilirse albüm yapılıyor! Bu yöntemin ilk örnekleri; genç sanatçı Özgün ile 'Yüksek Sadakat' grubu!.
Müzik sektöründe albüm maliyetleri artarken albüm satışlarında belirgin bir düşüş yaşanıyor. Yapımcıların risk payını artıran bu gelişme sektörde yeni bir yöntemin işlerlik kazanmasına neden oluyor. Müzik firmaları artık yeni şarkıcılar için önce bir şarkı yapıp, radyolara gönderiyor sonra bu parçanın gördüğü ilgiye bakıyor. Eğer şarkı dillerde dolaşırsa genç şarkıcılara da albüm yolu açılıyor. En ucuzu 35-40 bin YTL olan bir albümün 'kendini kurtarması için' en az 20 bin tane satması gerekiyor. Albümdeki besteler şarkıcıya aitse; maliyet 35-40 bin YTL'yi bulabiliyor. Eğer dışarıdan şarkı alınırsa en ucuz albümün maliyeti 55-60 bin YTL'yi bulabiliyor. Böyle bir albümün kar edebilmesi için de en az 30 bin adet satması şart!
ONLAR ZORU BAŞARDI Yeni metodun ilk örnekleri; Özgün ve 'Yüksek Sadakat' isimli grup oldu. Özgün ile Yeni Sadakat'ın çıkış şarkıları konsepte uygun olarak önce radyolara dağıtıldı. Özgün'ün 'Elveda', Yüksek Sadakat'in 'Belki Üstümden Bir Kuş Geçer' adlı parçaları dillere dolanınca yapımcılar da albüm yapma kararı aldı.