kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Otomotiv ekonominin itici gücü
Ford Otosan'ın hedefleri...
Vergiler AB seviyesine inmeli
Üretimin yüzde 60'ını ihraç ediyoruz

Otomotiv ekonominin itici gücü

Ford Otosan Genel Müdürü ve Otomotiv Sanayicileri Derneği Başkanı (OSD) Turgay Durak, 50 yıllık köklü bir geleneğe sahip otomotiv sanayisinin son 20 yılda Türk ekonomisinin tartışmasız itici gücü olduğunu söyledi.

50yıllık geçmişi ile köklü bir gelenek ve altyapı gelişimine sahip olan Türk Otomotiv Sanayii, özellikle son 20 yıldır, ülke ekonomimizin tartışmasız itici gücü olmuştur. AB entegrasyonunu başarıyla gerçekleştireceğimizi umduğumuz yakın geleceğimizde de bu öncü rolüne devam edecektir. Otomotiv sektörümüz bugün ulaştığı noktada, Yüksek Katma Değer ile Dünya Pazarları için Üretim Anlayışıyla çalışan "Entegre Üretim Merkezleri" yaratmayı başarmıştır. 2005-2015 yılları arasındaysa AR-GE ve Tasarım Çalışmaları ile Yaratıcı Endüstrileşmeyi hedeflemekte, marka, model, patent ve yeni ürün yaratıp fikri mülkiyet haklarında derinleşmeye yönelmektedir.

ATAĞA KALKTI
Sektörümüz 1991-2002 arasında istikrarsız bir ortamda gelişme gösterip, her üç yılda bir yaşanan ekonomik krizler sonucu büyük dalgalanmalar gösteren talep yapısının olumsuz etkilerine maruz kalsa da, 2002 sonrasında siyasi ve ekonomik istikrarın tesis edilmesiyle büyük bir atağa kalkmıştır. Hızla artan üretim, yükselen iç talep ve ihracat, artan istihdam sektörümüzün çok önemli bir kilometre taşını geride bıraktığının göstergesidir. 2004 yılında Yerli Pazar büyüklüğü, toplam araç üretimi ve ihracatı rekor seviyeye ulaşmıştır. Bu değerler bizi elbette ki gururlandırıyor. Ana sanayi ve Yan sanayi kolunda pek çok büyük otomotiv kuruluşunun "Joint Venture" ve "Doğrudan Yabancı Yatırım" şeklinde ülkemize yatırım yapması Türkiye'de rekabetçi üretim yapmayı sağlayacak avantajlar bulduklarını gösteriyor ve duyduğumuz güveni bir kat daha arttırıyor. Öte yandan henüz hedeflediğimiz noktaya tam olarak ulaştığımızı söyleyemeyiz. Üretim açısından bakarsak, Türkiye dünyadaki araç üretim sıralamasında 17'inci AB-25 içindeyse otomobil üretiminde 8'inci Hafif Ticari Araç üretiminde 3'üncü sıradadır. Pazar olarak değerlendirirsek ortalama yaşın 27, nüfus artış hızının yüzde 1 olduğu 70 milyonluk ülkemizde 1000 kişiye 106 araç düşmektedir. İhracat geçen yıl içinde başlayan yeni projeler sayesinde artmaya devam etti ama bu yıl yeni proje eklenmediği için artış hızı giderek düşüyor. Pazarı canlandırmak için alınacak akıllı tedbirlerle sektöre yeni girişler olması, toplam üretim kapasitesinin arttırılması, toplam ihracat adedinin ve geliririnin artması ve sonuç olarak yukarda belirttiğimiz sıralamalarda yukarılara tırmanmak, gerçek anlamda "Avrupa'nın araç üssü" olmak zincirleme olarak birbirini tetikleyecektir. 5 milyar dolar tutarında bir yatırım yaparak kısa vadede 1 milyon adet üretim ve 0,7 milyon adet ihracat, orta vadede ise 2 milyon adet üretim ve 1,5 milyon adet ihracat yapılabilir. Bunun sonucunda istihdam seviyesi 600 bin kişiye ve ihracat geliri de 20 milyar dolara ulaşabilir. Bu yaklaşımla dış ticaret açığı değil, fazlası yaratılacak ve doğası gereği yüzde 100 kayıt içi olan sektörün olumlu sonuçları ekonomiye "çarpan faktörü" etkisiyle yansıyacaktır.

FORD OTOMOTİV SANAYİ A.Ş GENEL MÜDÜRÜ TURGAY DURAK


1 2 3 4 5
 
DİĞER OTOMOTİV HABERLERİ
 Otomobil aşkı hiç bitmiyor
 At arabasından otomobile
 Türk imzalı araçlara ödül
 Türk yöneticiler kapışılıyor
 Oto Fuarı'mız uluslararası oldu
 Aküden motor üretimine
 1.2 milyon ekmek yiyor
 Türkler otomobilde gri rengi tercih ediyor
 Yarışlardan alnımızın akıyla çıktık
 Dünya devlerinden Türkiye'ye övgü
 Teknolojimizi yarına hazırlayalım
 İhraç projelerinde yerlilik oranı istenilen seviyede değil
 Asyalıların ikinci Avrupa çıkarması
 Otomobile olan aşkımız bitmiyor
 Trafikteki araç sayısı arttı otoyollar 1900 km'ye uzadı
 En büyük rakibimiz Doğu Avrupa ülkeleri
 Otomobil satışında "showroom" dönemi
 Kamyonda Türk damgası
 Türk otobüscülerin Avrupa çıkarması
 Bursa, Fiat'ın üç üretim üssünden biri oldu
 Türkiye dünyanın hafif ticari aracını üretiyor
 Ticaride ihracat yüzde 22 arttı
 Son 5 yıllık ihracat 1 milyon adedi geçti
 Ticari araç pazarı KOBİ'lerle büyüdü
 Ticarilere rekor dayanmıyor
 Şirket imajını, kullandıkları aracın markasıyla...
 Türkiye sevdalısıyız, kriz zamanı bile yatırım yaparız
 Türkiye'nin ilk otomobili Devrim
 Otomotiv Türkiye'nin teknoloji çıtasını yükseltti
 Üretim artışında dünya devlerini solladık
 Otomotivde yeni dönem 2006 Ocak'ta başlıyor
 Dünyada üretilen her 100 otonun 1'i Türk
 Montaj sanayinden %100 yerli otomobil üretimine
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu