kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Anadol'u keçiler mi yedi?
Türkiye'nin ilk otomobili Devrim
100 bin kişiye soruldu ismi Anadol oldu
Anadol'u keçiler mi yedi?

Anadol'u keçiler mi yedi?

AYDIN Demirer ve Özgür Aydoğan'ın kaleme aldığı 'Huzurlarınızda Spor Anadol' adlı kitap Güncel Yayıncılık'tan çıktı. Kitapta, 1966 yılında üretilen Anadol'un ve 1973 yılında üretilen "ilk ve son Türk tasarımı otomobil" olan Spor Anadol'un öyküsü anlatılıyor. o dönemde Anadol'un üretim sürecinde yer alan kişilerle konuşularak hazırlanmış. ın önemli bir de tezi var: Türkiye'de uluslararası bir otomobil markasının yaratılmasının mümkün olduğunu, Otosan'ın Güney Koreli otomotiv devi Hyundai'dan sekiz yıl önce kurulduğunu ve bu konuda çok önemli bir fırsatın kaçırıldığı olaylarla vurgulanıyor. Kitapta, Türk otomobil sanayiinde bilinmeyenler de yer alıyor. Bunlardan bazıları şunlar:

Anadol ithal etmek için 11 şirket Londra fuarında başvuruda bulundu. Bunların arasında bir Amerikan şirketi de vardı. Ama dönemin yöneticileri Anadol'u ihraç etmeye yanaşmadılar.

Anadol'un fiberglas gövdesiyle alay etmek için yıllarca bu gövdeyi keçilerin yediğinden bahsedildi. Oysa, Anadol'dan çok önce dünyanın en büyük otomotiv şirketi General Motors fiberglas gövde kullanıyordu. Fiberglas gövde bugün otomotiv sanayiinde çok miktarda kullanılıyor. Bugün ayrıca uzay ve havacılık sanayiinde fiberglas gövde kullanılıyor.

İlk fiberglas otomobil yapma fikri o zamanlar 13-14 yaşlarında olan eski Fiat yöneticisi Jan Nahum ve abisi Klod Nahum'dan çıktı.

Bugün Otosan'ın ortağı olan Ford, 1950'li ve 1960'li yıllarda Türkiye'de otomobil üretilmemesi için elinden geleni yaptı. Anadol üretimine sadece birkaç ay kala bile Ford yöneticileri "Siz otomobil yapamazsınız, hemen vazgeçin" diyorlardı.

1 2 3 4 5
 
DİĞER OTOMOTİV HABERLERİ
 Otomobil aşkı hiç bitmiyor
 At arabasından otomobile
 Türk imzalı araçlara ödül
 Türk yöneticiler kapışılıyor
 Oto Fuarı'mız uluslararası oldu
 Aküden motor üretimine
 1.2 milyon ekmek yiyor
 Türkler otomobilde gri rengi tercih ediyor
 Yarışlardan alnımızın akıyla çıktık
 Dünya devlerinden Türkiye'ye övgü
 Teknolojimizi yarına hazırlayalım
 İhraç projelerinde yerlilik oranı istenilen seviyede değil
 Asyalıların ikinci Avrupa çıkarması
 Otomobile olan aşkımız bitmiyor
 Trafikteki araç sayısı arttı otoyollar 1900 km'ye uzadı
 En büyük rakibimiz Doğu Avrupa ülkeleri
 Otomobil satışında "showroom" dönemi
 Kamyonda Türk damgası
 Türk otobüscülerin Avrupa çıkarması
 Bursa, Fiat'ın üç üretim üssünden biri oldu
 Türkiye dünyanın hafif ticari aracını üretiyor
 Ticaride ihracat yüzde 22 arttı
 Son 5 yıllık ihracat 1 milyon adedi geçti
 Ticari araç pazarı KOBİ'lerle büyüdü
 Ticarilere rekor dayanmıyor
 Şirket imajını, kullandıkları aracın markasıyla...
 Türkiye sevdalısıyız, kriz zamanı bile yatırım yaparız
 Otomotiv Türkiye'nin teknoloji çıtasını yükseltti
 Üretim artışında dünya devlerini solladık
 Otomotivde yeni dönem 2006 Ocak'ta başlıyor
 Dünyada üretilen her 100 otonun 1'i Türk
 Montaj sanayinden %100 yerli otomobil üretimine
 Otomotiv ekonominin itici gücü
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu