kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
MÜFİT ATASEVEN
Bursa, Fiat'ın üç üretim üssünden biri oldu

Tofaş Ticari Grup Direktörü Müfit Ataseven, yapılan yeni yatırımlarla Tofaş fabrikasının kapasitesinin 300 bin adete ulaşacağını ve Bursa'nın Fiat'ın en büyük 3 üretim merkezinden biri haline geleceğini söyledi.

Tofaş, 30 yılı aşkın bir süredir Türk otomotiv sektöründe faaliyet gösteren önemli bir üretici ve Türk otomotiv sektörüne büyük katkıları olmuş bir firma. Ülkemizde otomotiv sanayiinin temelleri atıldığı dönemde yılda 5 bin adetlik bir pazarın olduğu gözönüne alınırsa, o yıllarda Tofaş'ın yapmış olduğu yatırımın ne kadar büyük bir cesaret gerektirdiği gözler önüne serilmektedir. Tofaş, o günlerde altyapısı olmayan, tedarikçisi bulunmayan yeni bir sektöre önemli yatırım yaparak öncülük etmiş olmanın ve bugün Türk otomotiv sektörünün dünyanın önde gelen üretim üslerinden biri olmasını sağlamış olmanın gururunu yaşıyor. Sektöre yapılan ilk yatırımların ardından zaman içinde bir yandan rekabet gelişmiş, diğer yandan da döviz dengelerinde çeşitli riskler oluşmuştur. Sektörü yakından ilgilendiren bu konuları aşmanın yolu ise ihracattan geçmektedir. Tofaş gerek fabrikaya, gerek araştırma ve geliştirmeye, gerekse yan sanayiye yaptığı yatırımlarla üretim kalitesini artırmış ve maliyetlerini düşürmüştür. Bu sayede ise ihracatta daha rekabetçi bir konuma gelmiş ve iç pazarda zaman zaman yaşanan daralmalar bu sayede atlatılabilmiştir. Böylelikle Türkiye'nin çalkantılı dönemlerinde otomotiv sektörü ve Tofaş, istihdam kaynağı olmayı sürdürmüş ve istikrar sağlanmasına katkıda bulunmuştur.

DOBLO ONUR PROJESİ
2000 yılında başlayan Fiat Doblo projesiyle Tofaş, Türkiye'nin ihracat liderliği rakamlarına erişmiş, bunun yanı sıra yeni baştan bir otomobil yaratma tecrübesiyle Türk otomotiv sanayi tarihinde teknolojik bir sayfa açmanın onurunu yaşamıştır. Geçtiğimiz günlerde ise yenilenen yüzüyle pazara sunulan Yeni Fiat Doblo, bağımsız ve uluslarası bir jüri tarafından 2006 Yılının Ticari Aracı seçildi. Fiat Doblo tüm dünya için yalnızca Bursa'da üretilen bir araçtır.

MİNİCARGO
Tofaş'ın yaptığı yatırımlar artarak sürmektedir. Fikri mülkiyet hakları Tofaş'a ait olacak MiniCargo üretim projesi ile yılda 135 bin adet üretim yapılacak ve üretimin büyük bir kısmı ihraç edilecektir. Bunun yanı sıra şu an D200 koduyla anılan ve C segmentinde yer alacak yeni bir sedan model için de hazırlıklar tamamlanmış bulunuyor. 2007 yılının ikinci yarısında pazara sunulacak D200 ile birlikte Tofaş tam 520 milyon Euro'luk yatırım gerçekleştirmiş olacak. Türkiye otomotiv sektöründe gerçekleştirilen en büyük yatırımlardan biri olan bu gelişmelerle Bursa'daki Tofaş fabrikası, 300 bine ulaşacak kapasitesiyle Fiat'ın en büyük 3 üretim merkezinden biri olacak. Bu dev yatırımlar, Tofaş'ın uluslararası platformlarda da tecrübesinin ve saygınlığının somut bir göstergesidir ve Ar-Ge'ye yaptığı yatırımların da bir anlamda geri dönüşüdür. Tüm bu gelişmelerle Tofaş, Fiat'ın üretim üslerinden bir haline gelmektedir ve yabancı ortağımız Fiat s.p.a'nın Türkiye'ye olan inancının bir göstergesidir.

BAŞARIYA TANIKLIK
Sabah gazetesi de bu 30 yıldan fazla olan sürecin son 20 yılına başarıyla tanıklık etmiş, kamuoyunda otomotiv sektörünün daha iyi tanınması ve sektörel şartların daha iyi algılanması yönünde önemli katkılarda bulunmuştur. İlkeli habercilik anlayışıyla Türkiye'nin gündemini belirleyen ve bu konuda büyük hassasiyet gösteren Sabah Gazetesi, 20 yıldır sorumlu yayıncılığın seçkin bir örneğini sergilemektedir. Sabah Gazetesi olarak bizleri en önemli olaylarda tarafsız, detaylı, ve kaliteli yayınlarınız ile bilgilendirdiğiniz ve otomotiv sektörünün gelişmesindeki katkılarınızdan için, Tofaş ailesi adına sizlere teşekkürü bir borç biliriz. Sabah gazetesinin bugünlere gelmesinde emeği geçen tüm çalışanlarınıza başarılar diler, yayıncılık hayatınızda daha nice 20 yıllar temmenni ederim.

1 2 3 4 5
 
DİĞER OTOMOTİV HABERLERİ
 Otomobil aşkı hiç bitmiyor
 At arabasından otomobile
 Türk imzalı araçlara ödül
 Türk yöneticiler kapışılıyor
 Oto Fuarı'mız uluslararası oldu
 Aküden motor üretimine
 1.2 milyon ekmek yiyor
 Türkler otomobilde gri rengi tercih ediyor
 Yarışlardan alnımızın akıyla çıktık
 Dünya devlerinden Türkiye'ye övgü
 Teknolojimizi yarına hazırlayalım
 İhraç projelerinde yerlilik oranı istenilen seviyede değil
 Asyalıların ikinci Avrupa çıkarması
 Otomobile olan aşkımız bitmiyor
 Trafikteki araç sayısı arttı otoyollar 1900 km'ye uzadı
 En büyük rakibimiz Doğu Avrupa ülkeleri
 Otomobil satışında "showroom" dönemi
 Kamyonda Türk damgası
 Türk otobüscülerin Avrupa çıkarması
 Türkiye dünyanın hafif ticari aracını üretiyor
 Ticaride ihracat yüzde 22 arttı
 Son 5 yıllık ihracat 1 milyon adedi geçti
 Ticari araç pazarı KOBİ'lerle büyüdü
 Ticarilere rekor dayanmıyor
 Şirket imajını, kullandıkları aracın markasıyla...
 Türkiye sevdalısıyız, kriz zamanı bile yatırım yaparız
 Türkiye'nin ilk otomobili Devrim
 Otomotiv Türkiye'nin teknoloji çıtasını yükseltti
 Üretim artışında dünya devlerini solladık
 Otomotivde yeni dönem 2006 Ocak'ta başlıyor
 Dünyada üretilen her 100 otonun 1'i Türk
 Montaj sanayinden %100 yerli otomobil üretimine
 Otomotiv ekonominin itici gücü
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu