kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
En büyük rakibimiz Doğu Avrupa ülkeleri

Doğu Avrupa ülkeleri, otomotivde Türkiye'yi tehdit etmeye başladı. Son yıllarda yatırımlar, maliyetlerin ucuz olduğu ülkelere kayıyor.

Türk otomotiv sektörünün 20 yıllık gelişimine bakıldığında, önemli aşamalar kaydedildiği görülüyor. Ancak, sektörün orta vadede 1,5 milyon adet araç üretimi, 15 milyar dolar ihracat için yeni araç projelerini Türkiye'ye çekmesi gerekiyor. Bu aynı zamanda 500 bin kişiye iş olanağı anlamına geliyor. Otomotiv sektöründe yakalanan olumlu ortam gerekli önlemler alınmaz ve rekabet gücü kaybedilirse, üretimin başka ülkelere kayma riski artıyor. Son yıllarda Avrupa'daki otomotiv yatırımları, maliyetlerin ucuz olduğu ülkelere kayıyor. Bu ülkelerin uyguladığına benzer teşvikler olmazsa yatırımlar, Polonya, Çek Cumhuriyeti, Slovenya ve Romanya gibi Doğu Avrupa ülkelerine yöneliyor. Bunun dışında, Türk otomotiv sektörünün tasarım ve Ar-Ge çalışmalarına ağırlık vermesi gerekiyor. Üniversiteler tasarım ve Ar-Ge yeteneğini artıracak programlar oluşturmalı. Devlet bu alanda teşviklerini artırmalı, ana sanayiler yan sanayilere tasarım yapabilmeleri konusunda yardımcı olmalı.

YATIRIMLARI BÖYLE ÇEKİYORLAR
Doğu Avrupa ülkeleri, otomotiv yatırımlarında Türkiye'yi tehdit ediyor. Başta Slovakya, Macaristan ve Çek Cumhuriyeti olmak üzere birçok Doğu Avrupa ülkesi, yabancı yatırımcılara teşvik sağlıyor. Yabancı yatırımcılara sağlanan 10 yıllık vergi tatili, kurumlar vergisi indirimi ve Ar-Ge teşvikleri,bu ülkelerin yıldızını parlatıyor. Türkiye ise otomotiv sektöründe ki yatırımları ne yazık ki kaçırıyor.

* Çek Cumhuriyeti: Yeni yatırım yapanlara 10 yıllık vergi tatili sağlıyor.

* Macaristan: Ar-Ge faaliyetlerine yapılan harcamanın yüzde 200'ü kurumlar vergisi dışında tutuluyor. Vergi borçlarında yüzde 25-30'a varan indirim uygulanıyor. Vergi 5 yıla yayılıyor.

* Letonya: 17 milyon doların üzerinde yatırım yapanlara 3 yıl boyunca yüzde 40'lık vergi indirimi sağlıyor. Vergi 10 yıla yayılıyor.

* Litvanya: Serbest bölgelerde kurumlar vergisinden 5 yıl boyunca yüzde 80 indirim veriyor. Daha sonraki 5 yıl için elde edilecek kın yarısı yüzde 50 vergi indirimine tabi tutuluyor. Serbest bölgelerde 1 milyon doların üzerinde yatırıma gidenlere 10 yıl boyunca yüzde 50 vergi indirimi sağlanıyor.

* Polonya: Serbest bölgelerde kurumlar ve gayrimenkul vergisinde yüzde 50'lik avantaj olanağı veriyor.

* Slovakya: Mevcut yatırımı genişletme ve yenileme projesine 10 yıllık vergi tatili sağlarken, yeni yatırımlarda ise yüzde 50'lik vergi avantajı veriyor.

1 2 3 4 5
 
DİĞER OTOMOTİV HABERLERİ
 Otomobil aşkı hiç bitmiyor
 At arabasından otomobile
 Türk imzalı araçlara ödül
 Türk yöneticiler kapışılıyor
 Oto Fuarı'mız uluslararası oldu
 Aküden motor üretimine
 1.2 milyon ekmek yiyor
 Türkler otomobilde gri rengi tercih ediyor
 Yarışlardan alnımızın akıyla çıktık
 Dünya devlerinden Türkiye'ye övgü
 Teknolojimizi yarına hazırlayalım
 İhraç projelerinde yerlilik oranı istenilen seviyede değil
 Asyalıların ikinci Avrupa çıkarması
 Otomobile olan aşkımız bitmiyor
 Trafikteki araç sayısı arttı otoyollar 1900 km'ye uzadı
 Otomobil satışında "showroom" dönemi
 Kamyonda Türk damgası
 Türk otobüscülerin Avrupa çıkarması
 Bursa, Fiat'ın üç üretim üssünden biri oldu
 Türkiye dünyanın hafif ticari aracını üretiyor
 Ticaride ihracat yüzde 22 arttı
 Son 5 yıllık ihracat 1 milyon adedi geçti
 Ticari araç pazarı KOBİ'lerle büyüdü
 Ticarilere rekor dayanmıyor
 Şirket imajını, kullandıkları aracın markasıyla...
 Türkiye sevdalısıyız, kriz zamanı bile yatırım yaparız
 Türkiye'nin ilk otomobili Devrim
 Otomotiv Türkiye'nin teknoloji çıtasını yükseltti
 Üretim artışında dünya devlerini solladık
 Otomotivde yeni dönem 2006 Ocak'ta başlıyor
 Dünyada üretilen her 100 otonun 1'i Türk
 Montaj sanayinden %100 yerli otomobil üretimine
 Otomotiv ekonominin itici gücü
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu