kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Türkler otomobilde gri rengi tercih ediyor
Türklerin otomobilde renk tercihi gri

Türkler otomobilde gri rengi tercih ediyor

Küçük otomobillerin satış rakamları, Türkiye'de en çok ilgi gören C segmenti yani orta sınıf otomobilleri yakaladı. Uzun yıllardır Avrupalılaşmaya çalışan Türkiye, otomobil tercihinde tam bir Avrupalı oldu.

Uzun yıllardır Avrupa Birliği'ne tam üyelik mücadele eden Türkiye, otomobil tercihinde tam bir Avrupalı oldu. Düne kadar büyük, geniş ve performanslı otomobilleri seven Türk tüketiciler, artık Avrupalılar gibi küçük otomobilleri tercih etmeye başladı. B segmenti olarak tanımlanan küçük otoların satış rakamları, Türkiye'de en çok ilgi gören C olarak tanımlanan orta sınıf otomobilleri yakaladı. Bir dönemin vazgeçilmezi olan sedan otoların saltanatı sallanmaya başladı. Orta sınıf otomobillerden pay kapan küçüklerin, toplam satışlar içindeki payı 2000'li yıllardan itibaren yükselerek, yüzde 25'lerden yüzde 42'lere çıktı. Yani günümüzde satılan her 100 otodan 42'si küçük oldu.

KÜÇÜKLER BÜYÜYOR
Türkiye'de 2000 yılında toplam 259 bin 9 otomobil satıldı. Bu rakamın 65 bin 568 adeti yani yüzde 25.3'ü B segmenti yani küçük otomobillerden oluştu. O dönemde toplam satışlardan en fazla pay alan segment yüzde 51.1'le C segmenti oldu. 132 bin 357 adet C segmentinde otomobil satıldı. 2004 yılında B segmentinin aldığı pay giderek yükselmeye başladı. Toplam 451 bin 209 otomobilin satıldığı pazarda küçüklerin satışı 180 bin 156 adete çıktı. Küçüklerin aldığı pay yüzde 39.9 oldu. 2004'te C segmenti otoların payı ise yüzde 45 olurken, toplamda 203 bin 71 adet orta segment otomobil satışı gerçekleşti. B segmenti otomobillerin toplam pazardan aldığı pay bu yılın dokuz ayında ise tarihinin en yüksek seviyesine çıktı. B segmentinin payı yüzde 42.2'ye ulaştı. Bu dönemde C sınıfı otoların payı ise yüzde 42.4 oldu.

AVRUPA'YA BENZİYOR
Türkiye'nin otomobil tercihinde benzemeye başladığı Avrupa'da küçük otolar en çok tercih edilen segmenti oluşturuyor. Avrupa'da 1999-2003 yılları arasında küçük otoların toplam satışlar içindeki payı yüzde 7 artış gösterdi. 1999'da yüzde 30.9 olan küçüklerin payı, 2003'te yüzde 35'e yükseldi. Satılan üç otodan biri küçük oldu. Küçük otomobil talebinin artmasında birden fazla neden var. Akaryakıt tasarrufu sağlayan ve yoğun trafikte kullanım kolaylığı sunan küçük otolar, uygun fiyatlarıyla da ilgi görüyor. Çalışan kadın sayısının artması, geniş aile yapısının küçülmesi de küçük otomobillerin yıldızını parlatıyor. Ancak, küçük otomobillere olan talep sadece alım gücü sınırlı tüketicilerden oluşmuyor. Birden fazla otomobile sahip gelir düzeyi yüksek tüketiciler de, ailenin ikinci ya da üçüncü otomobili olarak küçükleri tercih ediyorlar. Küçük otomobil tercihine yönelik yapılan araştırmalar, başlıca satınalma nedenlerinin fiyat ve tasarım olduğunu gösteriyor. Yakıt tüketimi ve donanımlar daha sonra geliyor.

BÜYÜKLERLE YARIŞIYORLAR
Küçük otomobiller son yıllarda hızlı bir gelişim ve değişim yaşadılar. Eskiden, fakir donanımları ve küçük hacimli motorlarıyla sağ şeride mahkum olan B segmenti otomobiller, artık büyük abilerinin kalitesinde üretiliyorlar. Gerek donanımları gerekse sahip oldukları teknoloji ile daha üst sınıftaki otomobiller benzeyen küçükler, pazarda büyük otomobillerle yarışıyorlar. Otomobil pazarında dokuz aylık satış rakamlarına bakıldığında; Fiat Palio, Renault Clio, Ford Fiesta, Peugeot 206, Volkswagen Polo, Citroen C3, Opel Corsa, Hyundai Getz gibi modellerin sivrildiği görülüyor.

1 2 3 4 5
 
DİĞER OTOMOTİV HABERLERİ
 Otomobil aşkı hiç bitmiyor
 At arabasından otomobile
 Türk imzalı araçlara ödül
 Türk yöneticiler kapışılıyor
 Oto Fuarı'mız uluslararası oldu
 Aküden motor üretimine
 1.2 milyon ekmek yiyor
 Yarışlardan alnımızın akıyla çıktık
 Dünya devlerinden Türkiye'ye övgü
 Teknolojimizi yarına hazırlayalım
 İhraç projelerinde yerlilik oranı istenilen seviyede değil
 Asyalıların ikinci Avrupa çıkarması
 Otomobile olan aşkımız bitmiyor
 Trafikteki araç sayısı arttı otoyollar 1900 km'ye uzadı
 En büyük rakibimiz Doğu Avrupa ülkeleri
 Otomobil satışında "showroom" dönemi
 Kamyonda Türk damgası
 Türk otobüscülerin Avrupa çıkarması
 Bursa, Fiat'ın üç üretim üssünden biri oldu
 Türkiye dünyanın hafif ticari aracını üretiyor
 Ticaride ihracat yüzde 22 arttı
 Son 5 yıllık ihracat 1 milyon adedi geçti
 Ticari araç pazarı KOBİ'lerle büyüdü
 Ticarilere rekor dayanmıyor
 Şirket imajını, kullandıkları aracın markasıyla...
 Türkiye sevdalısıyız, kriz zamanı bile yatırım yaparız
 Türkiye'nin ilk otomobili Devrim
 Otomotiv Türkiye'nin teknoloji çıtasını yükseltti
 Üretim artışında dünya devlerini solladık
 Otomotivde yeni dönem 2006 Ocak'ta başlıyor
 Dünyada üretilen her 100 otonun 1'i Türk
 Montaj sanayinden %100 yerli otomobil üretimine
 Otomotiv ekonominin itici gücü
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu