kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Prof. Önder Küçükerman
At arabasından otomobile
2 bin 600 yıllık savaş arabası
5 dakikada monte ediliyor

At arabasından otomobile

2500 yıl önce at arabalarının tasarlandığı ve üretildiği Bursa, bugün Avrupa'da "yılın ticari aracı" ve "yılın otomobili" seçilen taşıtların üretildiği bir merkez oldu.

Türk otomotiv sanayiinin kalbi Bursa, Adapazarı ve İzmit üçgeninde atıyor. Düne kadar otomotivin merkezi denilince akla Bursa gelirken, şimdi yeni yapılan yatırımlarla birlikte Adapazarı ve İzmit'te otomotivin merkezleri arasına eklendi. Dünya otomotivi denilince ise akla ABD'nin Detroit kenti geliyor. Detroit'in 200 yıllık bir otomotiv geçmişi bulunurken, Bursa'nın 2500 yıllık bir at arabası üretimi ve tasarım geçmişi var. Mimar Sinan Üniversitesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Başkanı Prof. Önder Küçükerman, Türkiye'de 2 bin yıldır at arabası tasarımı yapıldığını belirterek, 'Detroit'in 200 yıllık geçmişine karşın Bursa ve Adapazarı'nda 2 bin 500 yıla dayanan bir sanayi mirası bulunuyor. Türk otomotiv sanayi bu eski araba üretim merkezleri üzerinde gelişmiştir'diyor. Dünyada ilk tekerleğin döndüğü tarihten itibaren sahip olduğu araba tasarımı mirası sayesinde Türkiye'nin, otomobil endüstrisinin son yıllarda kurulduğu bir ülke olmadığını ifade eden Küçükerman, 'Türkiye'deki otomobil sanayi sadece ithal edilen markalara dayalı bir sanayi değildir. Bu konuda en azından 2 bin 500 yıllık bir mirasa sahip olan Türkiye, problem çözmeye ve bunu tasarıma dönüştürmeye yetkin bir ülkedir' dedi. Küçükerman, şöyle devam etti: 'Detroit'in 200 yıllık geçmişine karşın Bursa ve Adapazarı'nda 2 bin 500 yıla dayanan bir sanayi mirası bulunuyor. Bu dönem boyunca Bursa ve Adapazarı, araba üretiminin ham maddesi olan ormanlardan dolayı üretim merkezleriydi. Bunun çok ilginç bir sonucu olarak da Türk otomotiv sanayi bu eski araba üretim merkezleri üzerinde gelişmiştir. Ayrıca, yüzyıllar boyunca Roma İmparatorluğu'nun bir parçası olan Bursa'da o dönemde hassas araba parçaları İtalya'dan getiriliyordu. Tarihin kaderine bakın ki bugün de hemen hemen aynısı oluyor.' Küçükerman, Anadolu'da yüzlerce yıl taşınacak yüke bağlı olarak, belirli temel ilkeler içinde ama neredeyse sonsuz sayıda araç tasarımı yapıldığına dikkat çekerek, 'Her dönemin kendi gerçekleri ve koşulları içinde en yaratıcı tasarımlara ulaşmanın yolları araştırıldı. İnanılmayacak büyüklükte taşıma işleri gerçekleştirildi. Sonuçta, taşıma konusunda elde edilen bu değerli deneyimler, bazı şehirlerimizin araba yapımında uzmanlaşmasını sağladı' diye konuşuyor.

TASARIM MERKEZİ
Bütün bu tarihi gelişim içinde, Osmanlı İmparatorluğu'nun ilk başkenti olan Bursa'da, ipekli kumaş, tarım ürünleri ve buz gibi ürünlerin uzak mesafelere ulaştırılması zorunluluğu nedeniyle taşımacılık ve at arabası yapımında önemli gelişmelerin kaydedildiğini anlatan Küçükerman, 'O nedenledir ki, Bursa'nın geçmişteki at arabası yapım ustalarının küçük atölyeleri, ülkeye motorlu araçların girdiği ilk andan başlayarak, eski birikimleriyle, hızla otomotiv sanayiine dönüşüvermiştir' diyor.

1 2 3 4 5
 
DİĞER OTOMOTİV HABERLERİ
 Otomobil aşkı hiç bitmiyor
 Türk imzalı araçlara ödül
 Türk yöneticiler kapışılıyor
 Oto Fuarı'mız uluslararası oldu
 Aküden motor üretimine
 1.2 milyon ekmek yiyor
 Türkler otomobilde gri rengi tercih ediyor
 Yarışlardan alnımızın akıyla çıktık
 Dünya devlerinden Türkiye'ye övgü
 Teknolojimizi yarına hazırlayalım
 İhraç projelerinde yerlilik oranı istenilen seviyede değil
 Asyalıların ikinci Avrupa çıkarması
 Otomobile olan aşkımız bitmiyor
 Trafikteki araç sayısı arttı otoyollar 1900 km'ye uzadı
 En büyük rakibimiz Doğu Avrupa ülkeleri
 Otomobil satışında "showroom" dönemi
 Kamyonda Türk damgası
 Türk otobüscülerin Avrupa çıkarması
 Bursa, Fiat'ın üç üretim üssünden biri oldu
 Türkiye dünyanın hafif ticari aracını üretiyor
 Ticaride ihracat yüzde 22 arttı
 Son 5 yıllık ihracat 1 milyon adedi geçti
 Ticari araç pazarı KOBİ'lerle büyüdü
 Ticarilere rekor dayanmıyor
 Şirket imajını, kullandıkları aracın markasıyla...
 Türkiye sevdalısıyız, kriz zamanı bile yatırım yaparız
 Türkiye'nin ilk otomobili Devrim
 Otomotiv Türkiye'nin teknoloji çıtasını yükseltti
 Üretim artışında dünya devlerini solladık
 Otomotivde yeni dönem 2006 Ocak'ta başlıyor
 Dünyada üretilen her 100 otonun 1'i Türk
 Montaj sanayinden %100 yerli otomobil üretimine
 Otomotiv ekonominin itici gücü
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu