kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Arşiv
    Etkinlikler
  » Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Marka gençleri krizcilere karşı
Marka gençleri krizcilere karşı
Anı yaşayanlar modern fikirli
Kabuklarını kıramıyorlar

Marka gençleri krizcilere karşı

Araştırmacılar 'Y kuşağı'nı motivasyonları, tutumları ve yaşayış tarzlarına göre 4 gruba ayırıyor. Yeni neslin marka tercihleri ise bulundukları grubu tüm açıklığıyla ortaya koyuyor.

İş hayatına atılmak için acele etmeyen, aileleriyle yaşamayı tercih ettikleri halde dünyayı gezme hayalleri kuran 'Y kuşağı' gençleri, kendi aralarında gruplara ayrılıyor. Yaşayış tarzlarına göre 'markacı', 'anı yaşayan', 'krizci' ve 'kabuklu' olarak kategorize edilen yeni neslin yüzde 40'lık bölümünü statü arayan marka gençleri oluşturuyor. Gelecek korkusu olanlar ile tam tersi hareket edip günlük yaşayanların oranı ise aynı. Kabuğuna çekilmiş gençler ise küçük bir azınlık oluşturuyor. Yaşadıkları şehirler, aldıkları eğitim ve cinsiyetleri de gençlerin gruplarını etkiliyor.

MARKACILARIN ÖZELLİKLERİ
* Bir topluma ait olmak ve toplumda iyi bir statüye sahip olmak istiyorlar. Başkaları tarafından beğenilmek ve kendilerine özen göstermek onlar için büyük önem taşıyor. Bir gruba dahil olmak için ortak hareket etmeye özen gösteriyorlar. Bunun için en iyi bildikleri yol ise marka kullanımı!

* Herkes tarafından tanınma arzusu onlar için önemli. Sosyal ve girişkenler, ilk ve öncü olmak isteğiyle yeni ürünleri denemeye meraklılar.

* Onlar için iyi bir meslek; para, mutluluk ve gücün anahtarı anlamına geliyor. Bu gruba ait olanlar daha çok 12-18 yaş grubundaki kızlar ve İstanbul'da yaşıyorlar.

* Hazır yiyecekleri tercih ediyorlar, müziği CD'den dinliyorlar. Boş zamanlarında sosyal ortamlarda vakit geçiriyorlar. Dışarıda yemek yiyip, arkadaş sohbetlerine katılıyorlar.

* Alışveriş merkezlerinde onlara rastlamak mümkün... Evde arkadaşlarıyla film izlemek, yüzmek ya da tiyatroya gitmeyi seviyorlar.

* Ailelerinin lüks harcamalarını da bu grup yönlendiriyor. Yalnız kaldıklarında genellikle müzik dinleyip, playstation oynuyorlar.

* İyi bir tüketici ruhuna sahip oldukları için indirim kampanyalarını hiç kaçırmıyorlar.

KRİZCİLERİN HAYATA BAKIŞI
* Bu grup; 'Y kuşağı' gençlerin yüzde 22'sini oluşturuyor. Gelecekten korkuyorlar ama zengin olma hayalleri de kuruyorlar. Hayatın gittikçe zorlaştığına inanıyorlar. Sıkıntıların arttığı düşüncesi ve gelecek endişesiyle hareket ediyorlar.

* Depremler ve ekonomik kriz döneminden ailece fazla etkilenen gençler genellikle bu grupta daha fazla. Geleceğin yarattığı belirsizlikten kaynaklı hem anı doya doya yaşamaya inanıyorlar hem de her şeyin daha rahat olduğu çocukluk yıllarına özlem duyuyorlar.

* "Gelecekte benim için bir yer var mı?" diye endişe duyuyorlar. Reklam kampanyalarından yaratıcılık ve yenilikler bekliyorlar.

* Paranın gücüne inanıyorlar. Yabancı bir ülkede yaşamayı hayal ediyorlar. Aileden çok arkadaşlarla vakit geçiriyorlar. Çoğunluğu Anadolu'da yaşıyor.

Esra TÜZÜN

DİĞER GÜNAYDIN HABERLERİ
 Avşar'ın kara listesi
 G.O.R.A'nın devamı Kapadokya yolcusu
 Popçuları geçti
 Okuldan kovuldular ama pes etmediler
 Hocalarını utandırdı!
 Dostluk için geç mi?
 Dekorasyonda doğu-batı birlikteliği
 Evinize kış gelmesin
 Bu kapılar dünyada tek
 Pratik bardaklar
 Porselende kampanya
 Modern bir yaklaşım
 Farklı bir koleksiyon
 Rengarenk banyolar
 Tefal'den akıllı fritöz
 En iyi tasarımlı sandalyeler
 Çocukları yüzünden birbirlerine girdiler
 Çin'de çekimler tüm hızıyla sürüyor
 David Beckham ikinci okulunu açıyor
 Kate Moss, Noel için düet yapacak
 Ailece maç keyfi
 Tutumlu prensesler
RAHŞAN GÜLŞAN
Hayat bazen tatlıdır sevenler kanatlıdır...
Kanserin...
HAKAN & UTKU
Deli haberleri
* Kadın sesi bir can daha aldı sayından...
SEDA KAYA GÜLER
Kimi kadınlar...
Ünlü olmak çok kolay olduğundan; biraz...
AYŞE TÜTER
Lezzet Güneşi
Buğdaylı piliç

Etleri yağın...
Kalp nakliyle yaşama döndü göz nakilleriyle ışık veriyor
Kalp nakliyle yaşama döndü göz nakilleriyle ışık veriyor
Prof. Dr. Öner Gelişken, geçtiğimiz yıl kalp nakli oldu. Onun...
Türkiye'de çok sayıda 'Nizar' var
Türkiye'de çok sayıda 'Nizar' var
Aşka Sürgün'ün törelere bağlı amcası 'Nizar' karakterini canlandıran...
Tilbe'ye borç davası
Tilbe'ye borç davası
Cengiz Erdem, 310 bin dolar borç alan ve geri vermeyenTilbe'ye icra...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.