kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
  » Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Muhteşem bir otomobil

BMW yeni 7 serisini ilk çıkardığı zaman hayli "eleştirilmişti". Çünkü otomobilin içinde o gün için büyük yenilikler vardı. "I-drive" teknolojisi ile tek bir buton ve bilgi ekranı ile otomobilin tüm fonksiyonları kontrol edilebiliyordu. Geleneksele alışkın kullanıcılar "Dikkat dağıtıyor ve zor kullanılıyor" diyerek, önce bu tavıra karşı çıkmışlardı. Ortada konumlanmasına alışkın olduğumuz otomotik vites kolunun direksiyonun yanına alınması da bir başka eleştiri konusuydu. 1980'lere kadar ABD'li üreticilerin sürdürdüğü bu alışkanlık daha sonra terkedilmişti ve BMW ile geri dönüş yapmıştı. BMW'nin öncülüğü, Mercedes'in yeni S serisinin görücüye çıkması ile birlikte "Netleşti". Mercedes, yeni S serisi ile otomobilin iç donanım ve kullanımında BMW'yi takip eder bir görüntü çiziyor. Size bu hafta anlatacağım otomobil yeni S serisinin "şimdilik" en üst modeli olan S 500L. Ve tek kelimeyle anlatmak gerekirse "Muhteşem" bir otomobil.

İÇ DİZAYN
Rolls Royce ve Maybach gibi aşırı pahalı iki ekstrem örnek dışında otomobilde ulaşılabilecek en üst nokta... Mercedes'in bu kadar güzel bir iç dizayn yaptığını hiç görmemiştim. Her şey son derece şık, göz okşayıcı. İtalyan zerafeti, İngiliz şıklığı ve Alman fonksiyonelliği bir arada. Gözü rahatsız edecek hiç bir unsur yok. Kullanılan malzeme olağanüstü kaliteli. Koltuklar neredeyse sonsuz fonksiyonlu. Gösterge tabloları "Glass cockpit" uçakları anımsatıyor. Her şey olması gereken yerde. Kendinizi çok çok iyi hisettiren bir mekan. Gece özel bir ışıklandırma sayesinde göz okşayan detaylar ortaya çıkıyor. Ortadaki bilgi ekranı sağa sola hareket edebiliyor. Geri vites konumunda bu ekranda arkayı gösteren bir kameranın görüntüleri ve park etmek için yardımcı çizgiler beliriyor. İlk anda karmaşık gibi gelen yüzlerce fonksiyona çok kısa sürece adapte olunabiliyor... Ancak bunda benzer bir sistemi daha önce uygulayanBMW'nin ve Audi'nin bilgi birikimlerinden faydalanılmış olmasının rolü büyük. Kabin içi son derece sessiz ve enfes bir müzik sistemi var. DVD ve CD'leri büyük bir keyifle izleyip dinleyebiliyorsunuz.

MOTOR VE ŞANZIMAN
Motor 5,5 litrelik yeni nesil bir Mercedes motoru. 388 beygirlik güç yeterliden de öte bir performans veriyor. Otomobilin ilk hızlanması spor otomobillerden farksız. 220 km/s hıza kadar çok rahat çıkılıyor. Şanzıman Mercedes'in yeni 7 ileri şanzımanı. CLS serisinde ilk kez gördüğümüz bu şanzıman bu otomobile de uyum sağlamış. Otomobile sanki vitessizmiş gibi bir rahatlık veriyor. 8 silindirli motor çok da ekonomik. Yüz kilometrede ortalama 17 litre civarında bir tüketimi var ki, bu hacimde bir motor için inanılmaz. Bu ebatta bir dev sedanın bu denli iyi bir sürüş dinamizmine sahip olması büyük başarı. Araç hem düzyolda, hem virajlarda çok başarılı. A8 Quattro'nun viraj kabiliyetine sahip olmasa da büyüklüğüne ve ağırlığına oranla çok çok iyi. Keza frenler de başarılı ötesi. Ancak yüksek süratlerdeki çok sert frenlerde hafif bir kafa sallama efekti var. Ancak viraj alırken bile sert fren yapmanıza izin veriyor ki sıradan sürücü için büyük lüks.

İZLENİM
"Param olsa alırım" dedirten türden bir otomobil. Bana sorarsanız BMW 2009'da yeni 7 serisini çıkarana kadar rakipsiz. İç ve dış dizayn harika. Şişirilmiş çamurluklar, eskinin başarıyla yeni taşınmış hali olan ön görünümü çok güzel. Arka stoplar Aston Martin'in DB9'u gibi içinde metal bantlar geçen çok parçalı görüntülü ve değişik. "Şusu eksik" denilemeyecek kadar detaylı düşünülmüş ve üretilmiş. Yapanlardan Allah razı olsun.

Mercedes S 500L
Max Güç: 388 bg- 6000 d/dak
Tork: 530 nm-2800/4800 rd/dak
0-100 km/sa hızlanma: 5.4 sn.
Fiyat: 188.000 Euro

FATİH ALTAYLI

DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Cherooke sağlam bir seçenek
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Standartları sınıfını zorluyor
 Ferrari ne yapacak?
 İstanbul kanatlarımın altında
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Korkunç reklamlı Seat Leon
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
 Yarının otoları Tokyo'dan yola çıktı
 En geniş Vitara 8 bin YTL ucuzladı
 Otoda Avrupalı olduk küçükleri çok sevdik
 Yeni Saab 9-5 aralıkta Türkiye'de
 Yeni Kangoo 22.3 bin YTL'den piyasada
 Efsanevi VW Beetle'a yeni görünüm
 Renault'nun yeni kavramı
 Yeni bir fikrim var
 Sert bakışlı Alfa
 Bu nedir bu?
 Yılın otosunda Türk damgası
 Mazda 5 sürgülü kapılarıyla farklılaşıyor
 Bursalı Clio 'yılın otosu'na adını yazdırmak istiyor
 Giugiaro imzalı Alfa Romeo 159
 Günak, Passat'da yunustan esinlenmiş
 BMW 3 Serisi büyüdü
 Yaris ikinci kez aday
 Parçaları aynı ruhları farklı
 Toyota'ya dizel motor seçeneği
 Çin, 2030'da trafik sıkışıklığını öğrenecek
 Volvo'nun top modeli
 Tut kolumdan çek götür beni!
 Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız
 Bursalı Fiat Doblo yılın aracı seçildi
 Üstsüzü daha güzel
 Ben de resim çektirebilirim
 Rimula puan kazandırıyor
 Yarışçı Leon zafer kazandı
 Kış lastiğinde iddialı
 Nissan bayi ağı genişliyor
 Otomotive 'konut' ve '3 Ekim' darbesi
 'Made in Turkey' damgalı ticariler ödül avcısı oldu
 Sözlük gibi otomobil
 Sonbaharın yıldızları yollarda
Hollywood'da bir İngiliz yıldız
Hollywood'da bir İngiliz yıldız
En son "Aman Tanrım" adlı filmde izlediğimiz 37 yaşındaki seksi...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu