|
|
|
|
İlişki yaşı küçüldü partner sayısı arttı
Dünyaca ünlü prezervatif üreticisi Durex, cinsel davranış ve düşünceler hakkında dünyada yapılmış araştırmaların en büyüğü olan 'Durex Global Seks Araştırması' sonuçlarını açıkladı. 41 ülkede 317 binden fazla kişinin katıldığı araştırma sonuçları; Türkiye'de de büyük yankı uyandırdı. Araştırmada 'eşini aldatma konusunda' birincilik tahtında oturan Türkiye, yılda ortalama 111 kez seks ile 13'üncü sırada yer aldı. İlginç sonuçların çıktığı araştırmanın sahibi Durex'in, Türkiye Genel Müdürü Erdinç Nuray ile sonuçlar, Türkler'in neden en çok aldatan millet olduğu, Türkiye'de prezervatife olan ilgi ve cinsel eğitim üzerine konuştuk...
ALDATMA KONUSU... * Türkler'in 'en fazla aldatan millet' olduğunu açmak lazım aslında. Aldatma dediğimiz zaman, illa evli olup aldatmadan bahsetmiyoruz. Nişanlı olabilir, sözlü olabilir, çıktığı kişi olabilir. Ama bunlar olsa bile her insanda olduğu gibi herhalde cinsellikte farklı deneyimler yaşamak insanın doğasında olan bir şey. Ayrıca sadece erkekler aldatmıyor; ankete kadınlar da katıldı.
* Prezervatif alışkanlığı Türkiye'nin batı bölgelerinde daha yaygın. Doğu bölgelerinde ise devlet desteği ile kullanım var; sağlık ocakları, aile planlama dernekleri halka bedava dağıtıyor.
* Daha önceki yıllarda hep erkekler prezervatif satın alırdı. Ama son yıllarda kadınların çok daha fazla çalışma hayatına girmesi, kadın müşteri oranında hızlı bir artışa neden oldu. Şu an müşterilerimizin yüzde 20'si kadın.
* Dünyada cinsel ilişkiye girme yaşı düşüyor. Bu Türkiye'ye de yansıyacak. Batıya baktığınız zaman bu yaşın 15-16 olduğunu görürsünüz.
'VELİLER TEPKİ GÖSTERDİ' * Yaşam şartları değiştikçe hem ilk cinsel ilişkiye girme yaşı düşüyor hem partner sayısı artıyor. Böyle olunca riskler de büyüyor. Bu yüzden yeni nesli bilinçlendirmek gerekiyor.
* Üniversitelerin yaptığı festivallerde gençlere prezervatif dağıtıyoruz. Kampüslere hiçbir zaman otomat yerleştirmeyi başaramadık. Çünkü tepkiler vardı. Veliler "Yatak da getirin bari" diyerek tepki gösterdi. Ayrıca otomat yerleştirebilmek için madeni paranın yaygın olması lazım.
'ENFLASYON DARBE VURDU' * Türkiye'de enflasyonun olduğu dönemde 3 ayda bir fiyat ayarlaması yapmak zorundaydık. Madeni paralar sürekli değişiyordu. Yani dolaylı da olsa enflasyon Türkiye'de prezervatif kullanımına darbe vurdu. Avrupa bizden daha yaşlı ama onların prezervatif kullanımı bizden 4 kat daha fazla.
* Türkiye'de şu anda 8 çeşit ürünümüz var. Ama en çok geciktirici kremli prezervatifler satıyor. Yeni ürünümüz çikolata aromalı prezervatifimiz de büyük ilgi görüyor. En son ürünümüz 'pleasure max' da iyi satıyor. Tamamen anatomik şekilli kolayca takılıp çıkarılan bir ürün.
'BOYU 17 CM. OLMALI' * Türkiye'de prezervatif boyu ortalaması; Avrupa ve ABD standartlarıyla aynı. Biz de Avrupa Birliği normlarını uyguluyoruz. Boyunun 17 cm, genişliğinin 52 milimetre (artı ya da eksi 2 mm) olması lazım. AB normlarına göre bir prezervatife 18 litre hava basabilmeniz lazım. 18 litre bastığınız zaman patlamıyorsa onu satabilirsiniz.
* Birisi köprü üstünden aradı beni. 'Geciktirici kremli prezervatif kullandım. Bunun yarım saat geciktireni yok mu?'diye sordu. Ben de, 'Vallaha yarım saat geciktirdiği zaman hem sizin hem karşınızdakinin halini düşünemiyorum' dedim. 'Tamam abi ya' deyip telefonu kapattı!
SERTAÇ AKDOĞAN - DIŞ HABER
|
|
|
|
|
|
|
|
|