kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
  » Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
İtalyan stilini Türkiye'ye taşıyacak
İtalyan stilini Türkiye'ye taşıyacak
Renato Curzi'den Öneriler

İtalyan stilini Türkiye'ye taşıyacak

İtalya'nın tanınmış ayakkabı firmalarından Linea Marche'nin CEO'su Renato Curzi 2006 yaz koleksiyonunu tanıtmak için İstanbul'daydı. Curzi ile ayakkabıdaki son trendleri konuştuk.

Konu ayakkabı olunca, benden keyiflisi yok. Üstelik röportaj yapacağım kişi, İtalya'nın en ünlü ayakkabı markalarından Vic Matie, Aketohn, OXS ve erkek markası Paul May'ı bir arada bulunduran Linea Marche firmasının sahibi olunca... Renato Curzi'yle 2006 yaz koleksiyonunun tanıtımı için geldiği iki günlük İstanbul ziyaretinde konuştuk. Topkapı Sarayı Darphane-i Amire Tavhane Salonu'nda, 17-18 ekim günlerinde son koleksiyonunu sergileyen Curzi'nin önerilerini ayakkabı tutkunları kaçırmamalı! Tüm bu markaların önümüzdeki yaz Türkiye'de olacağını da ekleyelim.

HEYECAN ŞART
55 yaşındaki Renato Curzi, hayatını tamamıyla ayakkabıya adamış. 35 yıldır bu işi yapıyor. Ve sohbetimiz sırasında bu işi yapmaktan hala ne kadar keyif aldığını görüyoruz, yeni modelleri anlatırken heyecanını gizleyemiyor. Ayakkabı işine nasıl başladığını sorduğumuzda Curzi "Her zaman için yatırımcı olmak gibi bir rüyam vardı. 20 yaşında bir ayakkabı firmasında çalışmaya başladım ve bu hayalim için ilk adımı atmış oldum. Ayakkabı yaparken on sene sonra ne yapacaksınız, diye düşünmeye başlıyorsunuz. O zamanlar üretim müdürü olarak çalıştığım fabrikada, bir marka yaratmamız gerektiğini firma sahiplerine söyledim. Ancak firma sahipleri bu ışığı göremediler. Ben de 1981 yılında firmayı satın aldım. Ve o gün bugündür ayakkabı sektöründeyim" diyor. Renato Curzi, patron olduğu zaman hayatında hiçbir değişiklik olmadığını, marka yaratmak ve hayallerini gerçekleştirmek için bu firmayı satın aldığını vurguluyor. 1987 yılında markalaşma sürecine giren Linea Marche, kadın-erkek ayakkabı markası Aketohn'u moda dünyasına kazandırmış. Markanın büyük başarı kazanması üzerine kadın ayakkabı markası Vic Matie, erkek ayakkabı markası Paul May ve firmanın en iddialı markalarından OXS yaratılmış. Ayakkabıda yaratıcılığın çok önemli olduğunu söyleyen Renato Curzi, "Heyecan şart. Siz o heyecanı yaratamazsanız ayakkabıyı satamıyorsunuz. Biz de tasarımlarımızda yaratıcılığımızı kullanarak gençlere yöneldik" diyor. "Trendy ayakkabı"ları dünyada gençlerin giydiğini ve moda sektörünün de gençleri hedef alması gerektiğini söyleyen Curzi, 20-25 yaşlarındaki gençlerle çalışmayı tercih ediyor. "Bizim yaptığımız İtalyan tarzını yaratıp yansıtmak. Marka, tüketiciye kaliteyi ve modayı garanti etmek zorunda. Bizim bu marka ile vermek istediğimiz; tasarım, stil, moda ve kalite" diyen Curzi, ayakkabıda tüketicilerin önce tasarıma baktığını fakat geri dönüşü için kalitenin de çok önemli olduğunu sözlerine ekliyor. Curzi "Ayakkabıyı bir kere sattın mı iş bitmiyor. Tüketicinin kaliteden memnun olması, inancını kaybetmemesi için her gün daha fazla çalışmamız lazım" diyor. Curzi'nin amacı Türkiye'ye İtalyan stilini getirmek; "Bu ülke çok hızlı gelişiyor ve biz artık Türkiye'yi Avrupa'da görüyoruz. Büyük bir pazar burası. Tek eksiği belli bir tarzın olmayışı. Daha doğrusu tarz sahibi kişiler gün geçtikçe artsa da yine azınlıkta". Bütün üretimin İtalya'da yapıldığını ve günde üç bin çift ayakkabı ürettiklerini söyleyen Curzi, dört markası ile Amerika, İtalya, Rusya; Ortadoğu ve Uzakdoğu dahil yaklaşık 1100 noktaya ulaşıyor. OXS markası ise dokuz yıldan beri Deriden'de satılıyor. Diğer markaları da Adam, İnci, Divarese ve Beta mağazalarında bulmak mümkün.

KOVBOYLAR ŞEHİRDE
İşini hayatı olarak gören Curzi, bu tutku sayesinde başarılı olduğuna inanıyor. Ailece bu işteler; hatta kızlarından biri Vic Matie reklam afişlerinde de yer almış. Kendi markaları OXS ve Paul May dışında başka bir marka da giymiyor. Bu sayede hem tarzı olan bir ayakkabı giydiğini, hem de kendi markalarını test ettiğini söylüyor. 2006 ilkbahar-yaz sezonunda ayakkabı modasındaki son trendleri "lüks dokunuşlar" ve "geçmişten izler" olarak özetliyor. Western tarzının renklenerek öne çıkacağının ipuçlarını veren Curzi, birkaç sezondur taşların tercih edildiğini ancak yavaş bir geçiş ile daha minimal tasarımlı ayakkabılar giyileceğini söylüyor. Sivri burunlu modeller kadınlar için vazgeçilmez olsa da yeni sezonda geçmişi hatırlatan yuvarlak burunlu modellerin geri geldiğini belirtiyor. Bunların dışında koleksiyonda babetler ve takunyalar da yer alıyor, hatta Linea Marche markası "aykırı" giyinmeyi sevenler için tam bir hazine! Gençlerin beğenileri göz önünde bulundurularak tasarlanan bu ünlü markalar, her yaştan kişiye göre. Curzi'ye göre yeni sezonda genci de yaşlısı da aynı ayakkabıyı giyebilecek.

Esra Çoruh

DİĞER YAŞAMA DAİR HABERLERİ
 Alternatif kitap fuarı 17 Kasım'da
 Sanatın politikayı yendiği zaman...
 Biranın tarihi sergi oldu
 Çocukların yeni dostu
 Hayvan sevgisi krize neden oldu
 Bayramlar onsuz çok zor geçecek
 Yine yetiştirme yurtları!
 250 bebekli mutlu bir hayat
 Eklem iltihabına 'bal' gibi çözüm
 Hayvanlar da saygıyı hak eder
 Yetişkinler de hiperaktif olur
 Domates suyu iç, genç kal
 Moda teknoloji ürünlerine el attı
 Teröre okulda çözüm arıyor
 Bu kardeşler bir mucize
 Ne istediğini bilen için mutlu aşk da var
 Darıca'nın şansı Kuşadası'yla döndü
 Sanatta melankoliden depresyona
 Ordu'dan Sarp'a doğru
    Cumartesi Yazarlar
    Güncel
  » Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
FİLİZ AKIN
Film gibi bayram ziyareti
Geçenlerde çok sevdiğimiz bir...
SUNAY AKIN
Titanic'i anımsamak
HAYATLA aşk birdir Van Gogh'un...
PROF. DR. ERDEM YEŞİLADA
Söz, bitki ve bıçak
Bir kaç ay önce yaptığımız bir...
Genç yuppie derin ABD'yi keşfediyor
Genç yuppie derin ABD'yi keşfediyor
Elizabethtown ABD'de küçük bir kasaba ama Amerikan toplumunun...
10 Küçük Zenci'nin Hollywood tarzı uyarlaması
10 Küçük Zenci'nin Hollywood tarzı uyarlaması
İşte yılın en garip ve yadırgatıcı filmlerinden biri. Temelde...
Alafranga pastacılıkta 82 yıl
Harry Lenas İstanbul'da pastacıların duayeni. Onun başarıyla...
Hastane evinize geliyor
Tedavilerini hastanede yatmadan görmek isteyenler, "Evde Bakım" programıyla...
Dünyaya jean giydiriyor
1994 yılında ilk mağazasını açan LTB by Little Big bugün jean sektöründe...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.