kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Muhteşem bir otomobil
Fatih Altaylı mercedes s 500 l'yi test etti

BMW yeni 7 serisini ilk çıkardığı zaman hayli "eleştirilmişti". Çünkü otomobilin içinde o gün için büyük yenilikler vardı.


Muhteşem bir otomobil

BMW yeni 7 serisini ilk çıkardığı zaman hayli "eleştirilmişti". Çünkü otomobilin içinde o gün için büyük yenilikler vardı. "I-drive" teknolojisi ile tek bir buton ve bilgi ekranı ile otomobilin tüm fonksiyonları kontrol edilebiliyordu. Geleneksele alışkın kullanıcılar "Dikkat dağıtıyor ve zor kullanılıyor" diyerek, önce bu tavıra karşı çıkmışlardı. Ortada konumlanmasına alışkın olduğumuz otomotik vites kolunun direksiyonun yanına alınması da bir başka eleştiri konusuydu. 1980'lere kadar ABD'li üreticilerin sürdürdüğü bu alışkanlık daha sonra terkedilmişti ve BMW ile geri dönüş yapmıştı. BMW'nin öncülüğü, Mercedes'in yeni S serisinin görücüye çıkması ile birlikte "Netleşti". Mercedes, yeni S serisi ile otomobilin iç donanım ve kullanımında BMW'yi takip eder bir görüntü çiziyor. Size bu hafta anlatacağım otomobil yeni S serisinin "şimdilik" en üst modeli olan S 500L. Ve tek kelimeyle anlatmak gerekirse "Muhteşem" bir otomobil.

İÇ DİZAYN
Rolls Royce ve Maybach gibi aşırı pahalı iki ekstrem örnek dışında otomobilde ulaşılabilecek en üst nokta... Mercedes'in bu kadar güzel bir iç dizayn yaptığını hiç görmemiştim. Her şey son derece şık, göz okşayıcı. İtalyan zerafeti, İngiliz şıklığı ve Alman fonksiyonelliği bir arada. Gözü rahatsız edecek hiç bir unsur yok. Kullanılan malzeme olağanüstü kaliteli. Koltuklar neredeyse sonsuz fonksiyonlu. Gösterge tabloları "Glass cockpit" uçakları anımsatıyor. Her şey olması gereken yerde. Kendinizi çok çok iyi hisettiren bir mekan. Gece özel bir ışıklandırma sayesinde göz okşayan detaylar ortaya çıkıyor. Ortadaki bilgi ekranı sağa sola hareket edebiliyor. Geri vites konumunda bu ekranda arkayı gösteren bir kameranın görüntüleri ve park etmek için yardımcı çizgiler beliriyor. İlk anda karmaşık gibi gelen yüzlerce fonksiyona çok kısa sürece adapte olunabiliyor... Ancak bunda benzer bir sistemi daha önce uygulayan BMW'nin ve Audi'nin bilgi birikimlerinden faydalanılmış olmasının rolü büyük. Kabin içi son derece sessiz ve enfes bir müzik sistemi var. DVD ve CD'leri büyük bir keyifle izleyip dinleyebiliyorsunuz.

MOTOR VE ŞANZIMAN
Motor 5,5 litrelik yeni nesil bir Mercedes motoru. 388 beygirlik güç yeterliden de öte bir performans veriyor. Otomobilin ilk hızlanması spor otomobillerden farksız. 220 km/s hıza kadar çok rahat çıkılıyor. Şanzıman Mercedes'in yeni 7 ileri şanzımanı. CLS serisinde ilk kez gördüğümüz bu şanzıman bu otomobile de uyum sağlamış. Otomobile sanki vitessizmiş gibi bir rahatlık veriyor. 8 silindirli motor çok da ekonomik. Yüz kilometrede ortalama 17 litre civarında bir tüketimi var ki, bu hacimde bir motor için inanılmaz. Bu ebatta bir dev sedanın bu denli iyi bir sürüş dinamizmine sahip olması büyük başarı. Araç hem düzyolda, hem virajlarda çok başarılı. A8 Quattro'nun viraj kabiliyetine sahip olmasa da büyüklüğüne ve ağırlığına oranla çok çok iyi. Keza frenler de başarılı ötesi. Ancak yüksek süratlerdeki çok sert frenlerde hafif bir kafa sallama efekti var. Ancak viraj alırken bile sert fren yapmanıza izin veriyor ki sıradan sürücü için büyük lüks.

İZLENİM
"Param olsa alırım" dedirten türden bir otomobil. Bana sorarsanız BMW 2009'da yeni 7 serisini çıkarana kadar rakipsiz. İç ve dış dizayn harika. Şişirilmiş çamurluklar, eskinin başarıyla yeni taşınmış hali olan ön görünümü çok güzel. Arka stoplar Aston Martin'in DB9'u gibi içinde metal bantlar geçen çok parçalı görüntülü ve değişik. "Şusu eksik" denilemeyecek kadar detaylı düşünülmüş ve üretilmiş. Yapanlardan Allah razı olsun.

Mercedes S 500L
Max Güç: 388 bg- 6000 d/dak
Tork: 530 nm-2800/4800 rd/dak
0-100 km/sa hızlanma: 5.4 sn.
Fiyat: 188.000 Euro
DİĞER HOBİ HABERLERİ
 Korkunç reklamlı Seat Leon
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
 THY yolcusuna özel terminal
 İtalyan Alenia'dan teklif var
 TAV'ın Hawker'ı 17 Kasım'da Türkiye'de
 Atlasjet'in 2006 hedefi 26 uçak
 Renault'nun yeni kavramı
 Yeni bir fikrim var
 Sert bakışlı Alfa
 Bu nedir bu?
 İtiş kakıştan kurallı boğuşmaya futbol
 Pist Ataköy'e doğru uzayacak
 Volvo'nun top modeli
 Tut kolumdan çek götür beni!
 Belki de yeni Accord
 Dönüşü muhteşem olacak
 Yün trikolarla şık ve sıcak kış
 Yeni bir tutku kaşmir ile ipek
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
İş dünyasına Atlantik hattı
Dünya havacılık tarihinde...
TURGAY NOYAN
Okyanuslar ve denizciler
Bugün Türkiye'de hemen hemen...
Karadağlı Michael Madsen'dan bile kötü!
Karadağlı Michael Madsen'dan bile kötü!
Dallas'ta çekilen Living&Dying adlı filmin setinde yalnızca Pazar...
60'lı yılların kadını geliyor
60'lı yılların kadını geliyor
Geçmişi anımsatan koleksiyonlara bayılıyorum. Özellikle...
Soyadım yazarlığımın önündeydi
Yazar ve ressam Nermin Bezmen "Sır" isimli ilk kurgu kitabını...
Futbolun kurtuluşu eğitimli taraftarda
Türkiye Futbol Federasyonu'nun futbol araştırması, eğitimli ve yüksek gelire...
İkiz ördekler
Polonya'da cumhurbaşkanı ve iktidar partisinin genel başkanı ikiz kardeş. Hem...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.