Ali Sabancı'nın yönetim kurulu başkanı olduğu Pegasus, ilk seferine 'baba ocağı' Adana'dan başladı. Pegasus, 4 yıl önce 'atıl' diye eleştirilen Sabiha Gökçen Havalimanı'na hayat verecek.
Dört yıl önce 700 milyon dolarlık bir yatırımla hayata geçirilen ancak yeterli hava trafiğinin sağlanamaması nedeniyle adı 'hayalet havalimanı'na çıkan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı, Pegasus'la kalkışa geçti. Esas Holding iştiraklerinden olan ve yönetim kurulu başkanlığını Ali Sabancı'nın yaptığı Pegasus Havayolları, ilk seferine 'baba ocağı' Adana ile start verdi. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 2001'de 'atıl ve hayalet' olarak adlandırılan Sabiha Gökçen Havalimanı'nın sadece son bir yılda yaşanan talep patlaması yüzünden hava trafiğini karşılamakta
zorlanır hale geldiğini söyledi. Buradan Pegasus ile birlikte 3 şirketin 10 noktaya tarifeli seferler düzenlediğini belirten Yıldırım, 20 Ağustos 2003'te iç hatların özel havayollarına açılmasının Türk sivil havacılığı için önemli bir milat olduğunu belirtti. Türkiye'de 70'in üzerinde havaalanı olduğunu, ancak milyarlarca dolar harcanmasına rağmen bazılarının kullanılmadığını anlattı.
YOLCU SAYISI PATLADI Türkiye'nin bu kadar zengin bir ülke olmadığını hatırlatan Yıldırım, sadece eğitime katkı ve Özel İşlem Vergisi'nin kaldırılmasıyla havayolunu kullanan yolcu sayısının 9.5 milyon kişi arttığının altını çizdi. Bu insanların yarıya yakınının ilk kez uçağa binenler olduğunu ve her gelir grubundan insanın uçakla seyahat etme imkanı yakaladığını kaydeden Yıldırım, şöyle devam etti: "Güzel şeylerin oranı artıyor. Karamsarlık getiren şeylerin oranı düşüyor. Enflasyon, faiz düşüyor. Bu yıllardır özlenen sonuçtu. Artık Türkiye'de her şey iyiye doğru gidiyor. 'Havacılık' projesiyle sektörde büyük bir büyüme yaşandı. Sektöre 550 milyon YTL ciro artışı sağlandı. Buradan ilave KDV ve Kurumlar Vergisi geldi. Miktarı 180 milyon YTL. Maliye Bakanlığı'nı vergileri indirirken ikna etmek çok zamanımı almıştı ama sonra havadan 180 milyon YTL kazandık dediler."
İSTANBUL BİRİNCİ İki yıl önce toplam iç ve dış hat yolcu sayısının 32 milyon olduğunu hatırlatan Bakan Yıldırım, "Bu yıl 55 milyona gidiyoruz. Bu, Türkiye'nin potansiyeli için çok düşük. Uluslararası havacılık şirketleri 55 milyon yolcuyu Türkiye için 2015'te öngörüyordu. Türkiye'de seyahat sayıları hala çok düşük" diye konuştu. Yıldırım, 12 milyon nüfuslu İstanbul'da uçak yolcusu sayısını bu yıl 21 milyona ulaştıracaklarını ifade ederek, bu rakamın 2.5 yıl önce 13 milyon civarında olduğunu söyledi.