kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Üstsüzü daha güzel

BU haftaki denediğim otomobili anlatmadan önce size bir anımı anlatmak istiyorum. Bundan yaklaşık 7-8 yıl önce ABD'nin Alabama eyaletinin Aniston kentindeki ünlü Talledega Yarış Pistindeyiz. Pist ünlü Die Hard 500 yarışının yapıldığı yer. Ayrıca Ahmet Altan'ın Aldatmak adrlı romanında geçen öyküye benzer bir öykünün de anlatıldığı Tekerlek isimli kitapta, romanın kahramanlarından birinin ölümüyle sonuçlanan bir yarış kazasına sahne olan pist. Pistte Saab 900'lerle yarışacağız. Dünyanın her yerinden sürücüler var. Piste yarıştan bir gece önce ulaştığımız için gece antrenman sürüşü yapıyoruz. Hafif bir yağmur çiselemiş. Pist kaygan. Önümde Yunanlı sürücüyle saatte 150 mili aşan hızla oval pistte dönüyoruz. Birdenbire önümdeki araç kayıyor ve büyük bir süratle yandan duvara patlatıyor. Pistte dönüyor, gidip öbür yandan da patlatıyor. Hemen duruyorum. Otomobil haşat. Ama ilginç bir durum var. Kapıyı açılabiliyor. İçerdeki sürücüyü çıkarıyorum. Hiç bir şeyi yok. Sadece patlayan airbaglerden dolayı kulakları duymuyor ve biraz korkmuş.

İşte Saab'la tanışmam böyle. Ve herkes Volvo diye bilir ama Dünyanın en sağlam ve güvenli otomobillerinden biri Saab. İşte bu haftaki test aracımız da bir Saab. Saab 9.3

İÇ DİZAYN
Açıkçası bir hayal kırıklığı. Neden mi? Çünkü geçen zaman içinde Saab pek fazla bir değişiklik yapmamış. Bildik, tanıdık ama eski moda. Anahtar elektronik olmuş ama yine ortada... Gösterge tabloları geçmiş modellerle hemen hemen aynı. Dashboard aynı. Hatta biraz daha basitleşmiş. Klima sistemi neredeyse aynı. Gerçi çok çok iyi ama eskisinden farklı değil. Elektrikli koltuklar rahat. Ama kullanılan deri göze çok hoş görünmüyor.
Yeni tiptronic vites kolu modern ama otomobil geri kalanıyla uyum içinde değil. İç mekanda kullanılan plastiğin kalitesi çok kötü. Gerçi Porsche
911'in içindeki plastik de çok kaliteli değildir ama bu da değil. Müzik sistemi iyi ama gösterişsiz. Yol bilgisayarının ekranı ortada ama kumanda düğmeleri radyonun üzerinde. Son derece gayrı ergonomik.

Aslında içerde ağırbaşlı, Saab klasiği bir hava da yok değil ama yine de insanda heyecan uyandırmıyor. Malzeme kalitesi biraz daha iyi olsa belki kabul edilebilir..

MOTOR VE ŞANZIMAN
Motor müthiş. Yeterinden fazla bir güç üretiyor. Ancak bir sorunu var. 3000-3500 devirden sonra torkta çok ani bir artış oluyor. Bu durum özellikle hızlı kalkışlarda, hele hele direksiyon tam düz konumda değilse "Acemi" sürücüler için tehlikeli olabilir.

Ancak 3000 devrin üzerindeki kullanımlarda elastikiyet de, akselerasyon da müthiş. Otomobil saatte 200 kilometre hıza yağ gibi çıkıyor. Şanzıman otomatik kullanımda çok başarılı. Motora uygun. Ancak tiptronic kullanımda çok yüksek devirlerde değişimler biraz rahatsız ediyor.

SÜRÜŞ
Doğruyu söylemek gerekirse "Sert" kullanımda kontrolü zor bir otomobil. Ve garip zaafları var. Mesela önden çekişli ama viraj tepkileri sanki arkadan itişli gibi. Önden çekiş otomobiller sert virajlarda kafadan koparlar. Bu Saab tam aksine arkadan kopuyor. Bu önemli bir dert. Çünkü arkadan savruluyor ama arkayı toplamak için arkada çekiş yok. Direksiyon bir spor otomobil kadar hassas. Ancak yüksek süratlerde fazla hafifliyor. Ancak otomobilde müthiş bir özellik var. Ağırlık merkezi sürücü koltuğunun tam altında toplanmış. Bu da otomobili çok iyi hissetmenizi sağlıyor. Otomobilin hareketlerine anında tepki verebiliyorsunuz.

İZLENİM
Doğruyu söylemek gerekirse Saab'ın 900 modeli yapıldığı döneme göre çok avangard bir otomobildi. 9.3 bunu koruyamamış. Dış dizaynı "Kaba bir
şıklık" haline getirmeyi başarmışlar. Göze çok hoş ve farklı geliyor. Ama aynı gelişimi iç mekanda gösterememişler. Motor her zamanki gibi iyi ve belli ki sorunsuz. Ancak bana gelen test aracında direksiyondaki tiptronic
kumandası da, radio ses açma düğmesi de çalışmıyordu. Bu önemli bir hata. Ancak Türk işi iki yumrukla saat gibi çalışır hale geldiler. Ama her şeye rağmen ben Saab'ı nedense çok severim. Sağlamdır. Sizi korur. Eskimez. Hele hele cabriosu tam anlamıyla genç bir klasiktir. Benden size tavsiye eğer Saab 9.3 alacaksanız üstü açık olsun. O zaman sıkılmazsınız..

Fatih Altaylı

DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 Yılın otosunda Türk damgası
 Mazda 5 sürgülü kapılarıyla farklılaşıyor
 Bursalı Clio 'yılın otosu'na adını yazdırmak istiyor
 Giugiaro imzalı Alfa Romeo 159
 Günak, Passat'da yunustan esinlenmiş
 BMW 3 Serisi büyüdü
 Yaris ikinci kez aday
 Parçaları aynı ruhları farklı
 Toyota'ya dizel motor seçeneği
 Çin, 2030'da trafik sıkışıklığını öğrenecek
 Volvo'nun top modeli
 Tut kolumdan çek götür beni!
 Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız
 Bursalı Fiat Doblo yılın aracı seçildi
 Ben de resim çektirebilirim
 Rimula puan kazandırıyor
 Yarışçı Leon zafer kazandı
 Kış lastiğinde iddialı
 Nissan bayi ağı genişliyor
 Otomotive 'konut' ve '3 Ekim' darbesi
 'Made in Turkey' damgalı ticariler ödül avcısı oldu
 Sözlük gibi otomobil
 Sonbaharın yıldızları yollarda
Hollywood yeni güzelini seçti
Hollywood yeni güzelini seçti
Hollywood'da yapılan ankete göre, ekranların en seksi güzeli tahtına...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu