kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Param var ama ekonomiden de anlarım
Fatih Altaylı Audi A8 3.0'ı test etti

Bu hafta çok sevdiğim bir markayı test ettim. Yıllarca Audi'nin A6 modelini kullandım. Son Audi'm bir S6 4.2'ydi ve aramızda bir aşk vardı.


Param var ama ekonomiden de anlarım

Bu hafta çok sevdiğim bir markayı test ettim. Yıllarca Audi'nin A6 modelini kullandım. Son Audi'm bir S6 4.2'ydi ve aramızda bir aşk vardı. Ancak bu haftaki deneyim biraz farklı olacaktı. Çünkü Audi'yi severim ama dizel otomobilleri pek sevmem, hele hele lüks sedanların dizellerini hiç sevmem. Daha doğrusu sevmezdim. Ta ki, bu hafta sizlere anlatacağım Audi A8 3.0 TDI'yı deneyene kadar. Bu otomobille ilgili kendi fikirlerimi yazmadan önce yardımcım Özay Şendir'in benim yanımda A8'le trafiğe kapalı alanda hayli ciddi bir virajı 200 km/s ile aldıktan sonraki cümlesini aktarmak istiyorum: "Abi herifler yapmış be!" Gerçekten yapmışlar. Audi'nin yeni A8 serisinin 6.0'ı hariç hepsini kullanmıştım. Emin olun hiç biri beni bu 3 litrelik dizel kadar etkilemedi.

İÇ DİZAYN
Audi A8'in içi son derece "Alçakgönüllü"... Ne BMW 7 serisi kadar avangard, ne Mercedes S serisi kadar "Şatafatlı"... Şık ama kendi halinde. Belki biraz kaba ama gözü rahatsız etmiyor. Elektrik kontrollü koltuklar sert ve rahat. Biraz da sportif. Ahşap kaplamalar biraz klasik ama tipik Audi. Müziği ve otomobilin bir takım ayarlarını yapabileceğiniz MMI sistemi son derece basit ve kullanışlı. Her şey yerli yerinde. Her şey ergonomik. İnsanın kafasını karıştıracak kadar yoğun bir teknolojik destek yok. Arka koltuklarda diz mesafesi yeterli. Tüm koltuklar ısıtmalı. Arka koltukların da elektrikli ayarları var. BMW'nin 7 serisinde eleştirilen I-drive sisteminin benzeri var ama daha basite indirgenmiş. Motor ve lastik sesi içeriye pek sızamıyor. Bose müzik sistemi harika. Televizyon iyi alıyor ama bence gereksiz. Boşa para.

MOTOR VE ŞANZIMAN
6 silindirli bir dizel motor bu kadar mı iyi olur! Olmuş. 233 beygirlik motorun torku çok yüksek. Bu nedenle 255 beygirlik 3,2 FSI ve 280 beygirlik 3.7 litrelik motorlardan daha iyi bir sürüş keyfi veriyor. Aradaki farkı daha iyi anlamak için bir gün önce denediğim A8 4.2 ile 3 litrelik dizel arasında sürüş özellikleri açısından "Kıl" kadar fark var. Buna mukabil 4,2 litrelik motor 100 kilometrede 20 litreye yakıt tüketirken, 3 litre dizel olan 13,5 litre tüketiyor. Otomobil 240 km/s sürate kadar sorunsuz çıkıyor. Ve neredeyse benzinli bir motorun akselerasyonuna sahip. Motorda dizel sesi yok. Vibrasyon ise kabul edilebilir sınırın da altında. 6 ileri tiptronik şanzıman yüksek torklu motorla kusursuz bir uyum içinde. Vites değişimlerini hissetmiyorsunuz bile sanki tiptronic değil de multitronic bir şanzıman.

SÜRÜŞ
Dev kasaya rağmen sanki spor bir sedan gibi. Quattro otomobil virajları akıl dışı bir rahatlıkla alıyor. Limitleri zorladığınızda bile kontrollü bir savrulma var. Arka çok hafif kayıyor ama gazladıkça düzeliyor. Direksiyondaki vites kumandaları her an vites küçültüp büyültmenize imkan sağlıyor ama zaten 4 bin 500 devirli ve yüksek torklu motorun şanzımanla mükemmel uyumu sayesinde buna pek gerek bırakmıyor. Frenler kusursuz. Yol tutuş mükemmel. Yüksek süratlerde bile rahatsız edici bir rüzgar veya motor sesi yok. Bose müzik sisteminden yükselen müziğe rahatça kulak verebiliyorsunuz.

İZLENİM
Almanların üç lüks sedanı, BMW 7, Mercedes S ve Audi A8'in ortak özellikleri kusur bulmanın zor olması. Bu da kusursuza yakın bir otomobil. İçinin eski Audi'leri fazla anımsatması bir eksi olarak görülebilir ama Audi kullanıcılarını şaşırtmamak adına düşünülmüş bir durum da olabilir. Otomobilin önden bir ok başı gibi görünümü, arkadan sportif ama ağırbaşlı havası, kullanımı, motoru her şeyi son derece yerli yerinde. Ve bence serinin en "alınası" otomobili. Bu performans ve bu tüketimle A8'in en iyisi..

Audi A8 3.0 TDI
Max. Güç: 233 bg- 4000 d/dak
Max Tork:450 nm- 1400/ 32500
Max. Hız: 240 km/s
0-100 km/s: 7.8 sn
Silindir sayısı: V6
Ağırlık: 1830 kg.
Fiyatı: 127.163 Euro
Motor hacmi: 4921cc.
Max. Güç: 316 bg- 3750 d/dak
Max Tork: 750 nm- 2000 d/dak
0-100km/s hızlanma: 7.8
Fiyatı: 120 bin euro

Fatih Altaylı

DİĞER HOBİ HABERLERİ
 A380 tura çıkıyor
 New York'ta bir Türk markası
 Özel kampanya
 Tercihiniz sizi ele veriyor
 Partiye hazır mısın?
 Erkeklere özel
 Üstsüzü daha güzel
 Ben de resim çektirebilirim!
 Şimdi uçma zamanı
 Öger'den özel lounge
 Güvelioğlu'nun yerine Ali Genç
 Sıcacık kış düşleri
 Ayakkabıda yeni bir anlayış
 Sıcak ve yumuşak dokunuşlar
 Tanrıçalara yakışır zarafet
 Çocuklar için özel kampanya
 Z4'ün Coupe'si
 Porsche dörtledi
 Orta sınıfta ekonomik seçim
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
Hostesler yaşlanır mı?
Yurtdışı seyahatlerimi yabancı...
TURGAY NOYAN
Çam sakızı kaptan armağanı
Türk denizciliği geçtiğimiz...
Pozitif düşünce Pollyannacılık oynamak değil
Pozitif düşünce Pollyannacılık oynamak değil
Gerçekleri olduğundan daha pozitif gösterip kendini kandırmaya...
Hazmetme politik bir sorun
Mehmet Uğur Greenwich Üniversitesi Ekonomi Bölümü'nde Jean Monnet...
Filmin son halini bizim dışımızda herkes gördü
Türkiye'de oyuncu dendiğinde ilk akla gelen isimlerden Metin Akpınar...
Üzerine denizaltı kokusu sinen yaşamlar
Gölcük Donanma Komutanlığı'nın 12 denizaltısından biri olan Sakarya kapılarını...
Atlara şiir okuyan şeyh
"Daha hızlı, daha yüksek, daha güçlü"... Şeyh Muhammed Bin Raşid El- Maktum,...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.