kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
  » Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Teknoloji
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Vatandaş çözüm istiyor Her gün saatlerce trafiğe takılan, işine, okuluna geç kalan İstanbullular artık bu duruma bir ‘dur’ denmesini istiyor. İstanbul’u yönetenlerden acil çözüm önlemleri bekleyen vatandaşlar, önümüzdeki 3-5 sene içinde iyice kangren olacağı şüphe götürmeyen İstanbul sokaklarının, bu demir yığını görüntüsünden kurtulmasını hayal ediyor.
'Otomobil çılgınlığı artık son bulmalı'


Trafik Güvenliği Vakfı kurucusu Prof. Dr. Hamit Hancı'ya göre İstanbul trafiğini kangrenden kurtarmanın ilk koşulu toplu taşımayı özendiren önlemlerin alınması.

İstanbul'da kangren haline gelen ve İstanbullular'ın en büyük sorunlarından biri olan trafik konusunda uzmanların görüşleri son derece dikkat çekici... Türkiye Trafik Güvenliği Vakfı Kurucusu ve eski başkanı Prof. Dr. İ. Hamit Hancı'nın trafik sorununa çözüm önerisi; otobanlar yerine çok daha düşük maliyetli hızlı tren projelerinin geliştirilip, bir an önce hayata geçirilmesi... Hamit Hancı trafik sorunu ile ilgili şu açıklamaları yapıyor; "Çözüm yolu olarak öncelikle, şu anda toplu taşımayı gerçekleştiren otobüslerin, vapurların trafik organizasyonu içinde verimliliği artırılmalı, otomobil ile şehir merkezine girişin özendirilmemesi için gerekli tedbirler alınmalıdır. Öncelikle 'yaya' ulaşım organizasyonu ve planlamasında ilk ve belirleyici faktör olarak ele alınmalıdır. Yayalara ayrılan yollar ve kaldırımlar, otomobillerden, sandviç büfelerinden arındırılmalıdır. Toplu taşımayı özendirecek öneriler ve organizasyonlar geliştirilmelidir. Aslında kentimizin yolları, park eden araçlardan arındırılmış olsa, ulaşım hızı bugünkünden kat be kat fazla olacaktır. Toplum olarak da, bize gereksiz toplumsal ve ekonomik maliyet getiren şu otomobil çılgınlığından hem kendimizi hem de kentimizi bir an önce kurtarmalıyız." Peki uzmanlar neden otoban yerine demiryolu yapılmasını öneriyorlar? Çünkü otoban yapımında demiryoluna oranla iki kat daha fazla arazi kamulaştırılmaktadır. Bu hem maliyeti arttırmakta hem de verimli tarım arazilerinin kaybına yol açmaktadır. Ayrıca demiryolunun ekonomik ömrü 30 yıl, buna karşın karayolu otobanın ekonomik ömrü 15 yıldır. Otobanda tüketilen enerji demiryollarına oranla 2 ila 5 misli fazladır. Demiryollarında elektrik enerjisi kullanılması olanağı vardır ki, buProf. Dr. İ. Hamit Hancıya göre otomobillerin şehir trafiğine girişinin özendirilmemesi gerekiyor. Hancı, kentin yollarının park edilmiş araçlardan arındırılmasının da trafiği fazlasıyla rahatlatacağını belirtiyor.enerji fuel oil ve benzin gibi enerji türlerine göre daha ucuz, dışa bağımlılığı daha az bir enerji türüdür. Ayrıca çevre kirliliğine yol açmamaktadır. Hızlı trenlerle (ki saatte 300-400 km hız yapanlar mevcuttur) insanlar otobandan çok daha hızlı bir şekilde ulaşım imkanına kavuşacaklardır. Yük taşımacılığının demiryollarına kaydırılması ile karayollarının yükü azalacak, kazalar minimum düzeye inecektir. LPG, benzin tüp gaz gibi patlayıcı maddelerin taşınmasının karayollarından demiryollarına aktarılması ulaşım güvenliğini arttıracaktır. Sonuç olarak benimde trafik sorununun çözümü için bazı konulara değinmem ve kendi önerilerimi söylemem faydalı olacaktır. Ülkemizde trafik konusunda insanlara yeterince iyi eğitim verilmiyor. Trafik cezalarının caydırıcı seviyelerde olmaması, ödenmemiş cezaların belli bir süre sonra sabit kalması cezaların ödenmemesi için bir teşvik unsuru olarak görülmekte

CEZALAR CAYDIRICI OLSUN
Karayolarımızda yanlış üst yapı tasarımından ve projelendirmeden kaynaklanan hatalar düzeltilmeli, yolların bakım ve takviye çalışmaları zamanında yapılmalıdır. Denetleyici konumundaki trafik polislerinin yeterli şekilde eğitimleri sağlanmalıdır. Personel sayısı artırılarak denetimler sıklaştırılmalıdır. Sürücü ve yayaların çeşitli yollarla her yaş seviyesinde trafik eğitimi konusunda bilinçlendirilmesi gerekir. Özellikle alkollü araç kullanımına dikkat edilmelidir. Trafik cezalarının caydırıcı nitelikte artırılması gerekir. Toplu taşım araçları özel araç kullanımına alternatif oluşturacak şekilde işletilmeli ve yollarda meydana gelen tıkanıklıklar önlenmelidir. Her yıl büyük miktarda maddi ve manevi zararların meydana geldiği trafik kazaları nedeniyle ülkemizin kaynakları boşa gitmektedir. Bunun için trafik güvenliği konusunda toplum olarak gereken özveriyi göstermemiz gerekmektedir.

1 2 3 4 5
 
DİĞER GÜNÜN İÇİNDEN HABERLERİ
 On binler 'barış' için koştu
 İngiliz kızı sel aldı
 Dokuz canlı kameraman
 Babaların kanser savaşı
 Ecstasy kullanma yaşı 13'e dayandı
 Mahsun Kırmızıgül madencileri coşturdu
 657'ye tabi çete lideri
 Davulcular caz konseri verdi
 'Tek isteğim yürümesi'
 Kemal Dede toprağa verildi
 Boğaziçi Köprüsü'ne makyaj
 Feministler sessizce yürüdü
EMRE AKÖZ
Kızıl Elma ekonomisi (!)
Hazine Müsteşarlığı'nın...
MEHMET BARLAS
Gerçeği yaratmak mı anlamak mı önemlidir?
Başkan Bush'un...
İLKER SARIER
Kazın kazın heyecanlı oluyor
İnci dişli, kentli gülüşlü,...
MAHMUT ÖVÜR
'Bilgi Evleri'nden 'Bilgi Merkezleri'ne
İstanbul'da AK...
SAVAŞ AY
Dünyanın en mutsuz sporcusu Ali Deveci
Aslan gibi bir...
YAVUZ BAYDAR
Halkın sesi olmak
'Tarihi Uyarı' sayfası olumlu tepki...
www. cimbom. gol. tr
www. cimbom. gol. tr
Tromsö'ye elenip Avrupa'ya veda eden G.Saray, lige süper döndü.
Başkan yok Cimbom var
Başkan yok Cimbom var
Anelka'nın elle attığı golü protesto eden Canaydın maça gelmedi. Art...
'Rotamız değişmez'
AK Parti'nin Kızılcahamam kampında konuşan Başbakan Tayyip Erdoğan...
Bahçeli 'Gitmeyin' dedi
MHP, son yıllarda Ankara'da yapılan en kalabalık siyasi mitingi dün...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu