kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Teknoloji
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Limanların kadar globalsin
Küreselleşmenin sembolü: Konteyner
Limanların bağlantısı yok
Singapur, en çok yük taşınan liman
En çok konteyner Hongkong'ta taşınıyor

Limanların kadar globalsin

Ülkeler global rekabette öne geçebilmek için limanlarına büyük yatırım yapıyor. Dünyanın en büyük limanlarına sahip Asya ülkeleri bu konuda lider durumda.

Globalleşmeyle birlikte dünya limanları tarihlerinin en kârlı dönemini yaşıyor. Dünyanın büyük bir pazar gibi hareket etmesi ürünlerin daha ucuza mal edilip kısa sürede dünyaya yayılmasını sağlıyor. Bu yayılmanın kapısı durumunda olan yerler ise limanlar. Artan mal trafiği dünya limanlarında olağanüstü bir yoğunluğun yaşanmasına neden oluyor. Özellikle dünya ticaretinin patladığı Asya ülkelerinin limanları küçük birer şehre benziyor. Yapılan son istatistiklere göre dünyanın en büyük 10 limanının 8'i Asya ülkelerinde bulunuyor. Bu limanlardan dünya deniz taşımacılığının yüzde 60'ı gerçekleşiyor. Uzmanlar bir ülkenin limanlarının yetersiz kalmasının o ülkenin ekonomik gelişmesini yavaşlatacağı gibi global anlamda rekabet etmesini de imkansız hale getireceği uyarısında bulunuyor. Bu yüzden rekabet gücünü yitirmek istemeyen ülkeler limanlarına yatırım yapmaya devam ediyor.

DEVLET GİBİ LİMANLAR!
Türkiye üç tarafı denizlerle çevrili olmasına rağmen liman konusunda dünya sıralamasında oldukça gerilerde bulunuyor. Türkiye'nin sahip olduğu 300 adet liman ve kıyı tesislerinde yılda toplam 150 milyon ton mal işlem görüyor. Singapur'un en büyük limanı olan Singapur Limanı'nda ise yine bir yıl içerisinde tam 393 milyon ton mal yüklenip boşaltılıyor. Deniz taşımacılığının yükselen değeri olan konteyner konusunda da durum pek iç açıcı değil. Türkiye limanlarında yılda toplam 3 milyon adet konteyner yüklenip boşaltılırken, Hong Kong Limanı'nda aynı zaman diliminde toplam 20 milyon adet konteyner işlem görüyor.

Mahmut SANCAK


1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 MHP'ye yabancı yatırımcı ilgisi
 'Liman özelleştirmelerine olumsuz yansır'
 Büyük yarış başlıyor
 IMF ile ilgili asıl sorun faiz dışı fazla hedefi...
 İnşaat patladı, demir ve vinç karaborsaya düştü
 VitrA, Londra'da görücüye çıktı
 Tek haneli enflasyonla 43'üncü sıraya geriledik
 'Erdemir'i ucuza sattırmayız'
 Japonlar Türkiye'ye yatırımda istekli
 IMF, 18 yoksul ülkenin borcunu siliyor
 Arap sermayesi İstanbul'da buluştu
GÜNTAY ŞİMŞEK
Almanlar Antalya'dan şikayetçi
Hafta sonu Antalya...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
AB beklentisinin yerine özelleştirme geçiyor
Türkiye ile...
İnönü'nün 'stereo' koltuğu
Kulağı az işiten İsmet İnönü'nün, klasik müzik konserlerini özel bir...
İşte Başkan'ın zafer reçetesi
Akciğer, kolon ve karaciğer kanserini yenen Çiğli Belediye Başkanı...
Derviş, AK Parti'ye rakip olabilirdi
Derviş, AK Parti'ye rakip olabilirdi
Devlet Bakanı Prof. Dr. Beşir Atalay "Seçim anketlerinin tek sürprizi...
Fidyeci caniler!
Fidyeci caniler!
Çanakkale'de 14 yaşındaki İsa Yıldırım'ı fidye için kaçıran iki...
IMKB
E: 33.250 D:% -0,64
DOLAR
S: 1,343 D:% 0,112
EURO
S: 1,625 D:% -0,460
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu