kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Başarının anahtarı imaja yatırım
Başarının anahtarı imaja yatırım
Zamanı yakalamak
Raikkönen ve Montoya'nın da tercihi

TAG Heuer'in CEO'su anlattı

Formula 1'de McLaren Mercedes takımının sponsoru olan, İsviçre'nin 145 yıllık ünlü saat markası TAG Heuer'in CEO'su Jean-Christophe Babin, sadece Aktüel Pazar'a konuştu.


Başarının anahtarı imaja yatırım

İsviçre'nin ünlü saat markası TAG Heuer'in CEO'su Jean-Christophe Babin, F1 yarışlarında sponsoru olduğu McLane Mercedes takımını desteklemek için İstanbul'a geldi. Babin markanın yükselişini Aktüel Pazar'a anlattı.

145 yıllık saat markası TAG Heuer, Formula 1'in resmi zaman tutucusu. Pek çok sporcunun ve Hollywood yıldızının da tercih ettiği markanın CEO'su olan Jean- Christophe Babin, daha önce Henkel grubunda genel müdür olarak çalışıyormuş. Babin'in saate ve spora olan tutkunluğu, TAG Heuer'den gelen teklifi hemen kabul etmesinde etkili olmuş. Babin "Henkel'deki görevimden ne kadar memnun olsam da TAG Heuer saatlerine olan merakımdan bunu hayalimdeki iş olarak görüyordum" diyor.

ÜRÜN SAYISINI AZALTTI
2000 yılı Ekim ayından beri dünya başkanı ve CEO'su olarak TAG Heuer'i yöneten Jean Christophe Babin, bu göreve gelir gelmez birçok yeniliğe imza atmış. Başarı sırrının doğru durum analizi ile ihtiyaçların saptanması ve böylece önceliklerin doğru sıralanmasında olduğuna inanan Jean Christophe Babin'in kariyeri bu ilkenin geçerliliğini kanıtlayan başarılarla dolu. Jean Christophe Babin'in TAG Heuer'in hissedarı Louis Vuitton, Moet, Hennessy tarafından transfer edilmesi markanın hızlı yükselişe doğru ilk adımı olmuş. Jean Christophe Babin'e marka için getirdikleri yenilikleri sorduğumda şunları anlatıyor; "Pazarlama harcamalarını yüzde 30 kısarak, imaj ve tanıtım harcamalarına yatırım yaptık. Marka imajının gücünü ve ürün kalitesini artırıcı girişimlerde de bulunduk." Jean-Christophe Babin, kronograf ve zaman göstergesini kombine ederek saat teknolojisinde bir ilke imza atarken birçok teknolojik buluşun gerçekleşmesini sağlamış. Bu yenilikler, TAG Heuer'in Cenevre Grand Prix'sinden ödülle dönmesinin önemli bir kanıtı. Her zaman ürün imajına yatırım yapmanın pazarlama yatırımından daha önemli olduğuna inandığını söyleyen Babin, 700 olan ürün çeşitliliğini 220'ye indirmiş. 2004 yılında TAG Heuer'in, en yenilikçi İsviçre şirketi olarak gösterilmesi de Babin'in başarısının bir başka örneği. İsviçre'nin en eski saat firmalarından birisi olduğunu söyleyen Babin, markanın erkekler için tasarlanan prestijli saatleriyle bugüne geldiğini belirtiyor. Daima yeni fikirler ve icatlar peşinde olan TAG Heuer'in, artık sadece erkekler için değil kadınların da tercih ettiği bir marka olduğunu da hatırlatıyor. Jean Christophe Babin, markanın yeni teknolojileri sürekli takip ettiğini, çağdaş tasarımları ve hassas mekanik aksamı nedeniyle tercih edildiğini ve aynı zamanda da bir prestij sembolü olduğunun da üzerinde duruyor.

YENİ MODELİ TEST EDİYOR
Babin, yeni bir saat çıkaracakları zaman tasarıma bir müdahalesi olmasa da, fikir alışverişinde bulunduğunu söylüyor. Model piyasaya çıkmadan önce yine kendisinin denediğini ve test ettiğini de ekliyor. Hatta, lüks spor saatlerinin gereksinimlerini daha iyi anlamak ve tasarımcıların yaptığı yeni prototipleri de test edebilmek için güneydoğu Fransa'daki Formula 1 yarış okulunda zaman geçirdiğini de söylüyor. Yeni bir saat geliştirme sürecinin modele göre değiştiğini belirten Babin, sadece estetik değişiklikler ya da sadece tasarım yapılıyorsa 6 ile 12 ay bir zamana ihtiyaç duyulduğunu, yeni bir teknoloji ya da mekanik aksam değişikliğinin ise 2 ile 4,5 yıl sürdüğünü anlatıyor. TAG Heuer'in kimlere hitap ettiğini sorduğumda Babin "Özellikle 25-40 yaşlarında erkekler bu markayı tercih ediyor. Ama sportif, bağımsız kadınlar için de feminen saatlerimiz var. TAG Heuer erkeklerin eşlerine satın alacağı bir saat değil, kadınlar bu saati gidip kendileri alıyorlar" diyor.

FEMİNEN TASARIMLAR TAG
Heuer marka elçileri olarak son reklam kampanyalarındaünlü Hollywood yıldızı Uma Thurman ve tenisçi Maria Sharapova gibi isimleri kullanarak da markanın kadınlara hitap ettiğini de vurgulamak istediklerini söylüyor ve koleksiyondaki feminen saatlerin her geçen yıl arttığını, şu an koleksiyonun yüzde 40'ının kadınlar için olduğunu belirtiyor. Babin'in hangi saati kullandığını sorduğumda, günlük hayatında "Carrera Tachymeter" modelini tercih ettiğini, spor yaparken ise "Formula 1" modelini kullandığını söylüyor. Babin'in tüm TAG Heuer koleksiyonundaki en beğendiği saat yine Carrera Tachymeter. Türkiye'de de markanın çok iyi tanındığını ve tutulduğunu söyleyen Jean- Christophe Babin, saatlerinin kısa sürede yükseliş gösterdiğini ve 20. sırada olduğunu anlatırken on sene içinde de ilk on yada onbeşe yükseleceğine de inandığını söylüyor. Türkiye'deki eğitimli genç jenerasyonun markayı tercih ettiğini de ekliyor. TAG Heuer saatlerinin fiyatlarına gelince; 700 YTL'den başlayan saatlerin fiyatları materyali ve fonksiyonuna göre 4000 YTL'ye kadar çıkıyor.

Esra ÇORUH

DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 Bir gün televizyona çıktılar hayatları değişti
 Kral ve haremi
 Katılımcıların gözünden Ermeni konferansı
 Bu din adamları şaşırtıyor
 Türk lokumu Nejla Ateş
 Zamanından önce bir Avrupa kenti
 Jüponlu Evliya Çelebi
 Rumeli Kavağı Telli Baba sayesinde yenilendi
 Dünyanın etrafında 120 tur
 Atlantik'te tek başına
 Tapınaktan Rumelihisarı'na
 Kanseri yendi ekrana döndü
 Türk tıp dünyası bitkileri hiç tanımıyor
 Vicdan-cüzdan ikilemi yaşamayan adam
 Yoksulluktan kaçarken özgürlükten oldular
 İç Anadolu'da da tarih olur: Bir Ankara öyküsü
 Vahdettin Atatürk'ün ölüm emrini imzaladı
 Öyküleri iç burkuyor
 Doktorun estetik yaptığı kişi ya bir suçluysa?
    Aktüel Pazar Yazarlar
  » Güncel
    Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
MEHMET ALTAN
Hep böyle kal...
Sararmış fotoğrafların yerini cep...
ÖNCEL ÖZİÇER
Sığ sularda eğlence
Futbol maçlarını istisnalar hariç...
REFİK DURBAŞ
Köşe yazısı ve yazarı...
Lisede okurken mesleki düşlerim...
Göz kamaştıran sonbahar
Göz kamaştıran sonbahar
Cezbedici şıklığın göz kamaştırdığı, asil ruhun öne çıktığı bir sokak...
Yeni sezonda iddialı olun
Yeni sezonda iddialı olun
Yeni mevsim, yeni temalar. Stefanel'in 2005 sonbahar kış koleksiyonu,...
Köylü peynirini pazarda satamayacak
Köylümüz evinde yaptığı reçelini peynirini satamayacak. Çünkü yerel artizan...
Türk mutfağının misyonerleri Anadolu'da
Bir an önce mutfak misyonerlerimizin Anadolu'nun dört bir köşesinden kağıda...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.