AksigortaGenel Müdürü Ragıp Yergin, Aksigorta'nın sigortalıların birer tüketici olarak haklarının korunmasına büyük önem verdiğini söyledi. Yergin, "Sigortacılık kanun taslağının amaç ve kapsamını açıklayan birinci maddesinde 'sigorta sözleşmesinde yer alan kişilerin hak ve menfaatlerini korumak" ifadesi ile tüketici haklarına verdiği önem belirtilmiştir" şeklinde konuştu.
TÜKETİCİ HAKKINA GÜVENCE Yeni tüketici yasası sonrasında sigorta sektöründe, 'Sigortalılar, sigortacılık kanunu çerçevesinde özel olarak korunduklarına göre, sigortacılığın tüketicinin korunmasına ilişkin mevzuatın uygulama alanı dışında bırakılması gerektiği' gibi tartışmaların başladığını vurgulayan Ragıp Yergin, bütün bu tartışmaların amacının tüketici haklarını güvenceye almak olduğunu ve Aksigorta'nın da tam olarak buna odaklandığını vurguladı. Ragıp Yergin, yasalar her şeyi mükemmel organize etseler bile uygulamada bazı aksaklıkların yaşanmasının kaçınılmaz olabileceğini, ancak çağdaş işletmelerin yasaların ardına sığınmaması gerektiğini vurgulayarak, sigorta şirketlerinin konumları gereği tüketicilerle arasında hiçbir güven sorununun yaşanmaması gerektiğinin altını çizdi. Göreve geldiği ilk günden itibaren müşteri memnuniyetini şirket hedeflerinin ilk sırasına aldığını söyleyen Ragıp Yergin, bunun için hasar inceleme süreçlerini kısaltarak hasar ödeme sürelerini hızlandırdıklarını dile getirdi. Yergin ayrıca, Aksigorta'- nın tüketici haklarına verdiği önemin en güzel örneğinin, 7 gün 24 saat kesintisiz olarak her konuda hizmet veren 'Aksigorta Hizmet Merkezi'nin müşterilerin hizmetine sunulması olduğunu söyledi.