PEPSİ Bottling Group Türkiye Pazarlama Başkan Yardımcısı Esra Tarhan Civelek, yılın ilk yarısında geçen yılın ilk yarısına oranla öngördükleri yüzde 20'lik agresif büyüme oranını yakaladıklarını söyledi. Dağıtımlarını Pepsi'nin üstlenmesini isteyen şirketler olduğunu belirten Civelek, "Türkiye'de kola savaşları var. Cola Turka milat gibi oldu. Cola Turka'dan önce ve sonra...Ticari alanda da inanılmaz bir savaş var. Noktaya girme, o noktada istediğiniz yeri alabilme gibi. Bu işin büyük bir ticareti var. Bizde biraz daha zorluk var. Ticaretin hala yüzde 60'ı bakkaldan geçiyor. Türkiye'de özellikle gazlı içecekte bakkal kanalı büyüyor. Artık insanlar süper marketlerden ziyade tüketim sıklığı arttığı için bu ürünü bakkallardan alıyorlar" dedi. Türkiye'de pazarı büyüten asıl unsurun rekabet olduğuna dikkati çeken Civelek, 2.4 milyar litrelik gazlı içecek ve 1.6 milyar litrelik kola pazarında sürekli yeni ürünler çıktığını ve 3 büyük markanın çok aktif olduğunu söyledi.