İngiltere, Fransa, Almanya ve Avusturya başta olmak üzere özellikle şehir içi trafiğinden şikâyetçi olan hemen her Avrupa ülkesinde benzeri uygulamalar var. Amaç vergi gelirlerinden daha çok sınırlı taşıma kapasitesine sahip sokak ve caddeleri araç selinden kurtarmak. Tüm uygulamalarda sistem neredeyse aynı: Belirli bir bedel karşılığında park pulu alınıyor. Bu bedel Almanya'da park bölgelerine göre 45-90 Euro arasında değişiyor. Viyana'da rakam 113 Euro. Londra'da şehir merkezine girmek bile 12 Euro. Pul belirli bir bölge içerisinde bir yıl süreyle geçerli oluyor. Pulu olmayanlar park otomatlarından park fişi alıyor. Yapılan araştırmalara göre, uygulama şehirlere önemli katkılar sağlıyor. Örneğin, şehir içinde park aramaya giren araç sayısında önemli azaldı. Yanlış park etme sorunu ise neredeyse ortadan kalktı. İnsanlar park ücreti ödememek için toplu taşıma araçlarını tercih etmeye başladı. İdareciler de elde ettikleri gelirleri park sorununu çözmeye harcadı. Bunların başında katlı otopark inşası geliyor. Türkiye uygulamasında da aynı Avrupa'da olduğu gibi olumlu etkilerin hayata geçmesi beklenebilir. Ancak hepsinden önemlisi bu uygulamanın otopark mafyası adı verilen ve herkesin şikayet ettiği düzensizliğe son vermesi bekleniyor.