Yazarlar

Uyum protokolünde son söz Meclis'indir
Adalet Divanı'na Rumlar gidemez
'Çek modeli çözüm olabilir'

'Biz Avrupa Birliği'ne tam üye olmadığımız için Rumlar'ın Adalet Divanı'na gitmesi söz konusu değil'.

* Türkiye'nin hukuki görüşüne göre (ki bu görüş Türk hukukçularının yanısıra Amerikalıların, Almanlar'ın, İngilizler'in hatta bize olumsuz bakan, şeytanın avukatlığını yapan yabancı hukukçuların çalışmalarıyla oluşturuldu) Ek Protokol ve deklarasyonun hiçbir açığı yok. Türkiye'ye hiçbir zarar getirmeyecek. Peki bazı çevrelerin seslendirdikleri gibi Rumlar, Avrupa Adalet Divanı'na giderse bir sıkıntı yaratabilir mi?
Tam üye olmadığımız için Rumlar, Avrupa Adalet Divanı'na gidemez. AB'nin tam üyelerini ilgilendiren bir mekanizma o. Biz Avrupa Birliğine tam üye değiliz, dolayısıyla oraya gitmek mümkün değil. Sizin de söylediğiniz gibi, metin hazırlanırken en iyi hukukçular, hatta Türkiye'nin bu konuyla ilgili fikrine aykırı düşünenler çalıştı. Biz bu protokolün hazırlığına 17 Aralık'tan sonra başladık. Uzun uzun müzakere ettik ve bitirdik, birkaç ay önce imzalayabilecek duruma geldik. Çünkü bu işleri son dakikaya bırakmak kötü oluyor ve sanki Türkiye kendi iradesiyle değil de başkasının zoruyla bir iş yapıyor durumuna düşüyor, bu da bizi üzüyor açıkçası. Onun için biz bundan kurtulmak için çok erken başladık onun için herşeyi dikkatli bir şekilde götürdük. İçine koyduğumuz hukuki görüşlerin içeriği yanında usule de çok önem verdik. Yani bu konuda da epey bir görüş aldık. Bu deklarasyon dosya düzenine kadar her ayrıntısı düşünülerek hazırlandı. Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne bir bütün olarak sevkedeceğiz. Dolayısıyla, bir yerde bir anlaşma yapıldı, ondan sonra Ankara'da kendi kendimize bir açıklamada, beyanda veya deklarasyonda bulunmuş değiliz. Ayrıca bu sürpriz de değil çünkü esas mesela 17 Aralık'ta çözüldü. Orada büyük bir konsensüs, büyük bir uzlaşma oldu. Biliyorsunuz zirve nihai bildirisinin Türkiye paragraflarında herhangi bir rezerv konmadan bu protokolü imzalayacağımız yer aldı. Yine biliyorsunuz, zirvede bir ara kopma noktasına gelindi, daha sonra büyük bir uzlaşmaya varıldı ve ona binaen biz bu açıklamalarımızı yaptık.

1 2 3 4 5

DİĞER SİYASET HABERLERİ
 TSK'nın pozisyonu AB önünde engel
 Talat: Sadece bilinen ilan edildi
 Atina temkinli Rumlar üzgün
 Danıştay: Azınlık vakıflarına el konamaz
 Arınç'ın uçağına apron aracı çarptı
 Trilyonları öde evinde ceza çek
MUHARREM SARIKAYA
Hububat ambarının hali...
Traktörlerin, arkasına tren...
YAVUZ DONAT
Sahipsiz mezarlar
Yolun sağında ak sakallı, bastonlu bir...
Dalgalara kaptırmadılar
Serinlemek için girdikleri denizde, azgın dalgalarla açığa sürüklenen...
Nefesiyle tekne kullanan kaptan
Kol ve bacakları tutmayan bir kadın deniz yolculuğuna çıkıyor.
Seydişehir meydan savaşı
Özelleştirilen alüminyum tesisinin işçileri aileleriyle birlikte...
Okura özlediği dergiyi hazırladık
Okurun sadece eğlence peşinde koştuğu söylemini reddeden ve düşünen,...

Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa