kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
  » Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Türkiye simgesini Coulthard taşıyacak
Türkiye simgesini Coulthard taşıyacak
Coulthard'ın direksiyonu
Şampiyon olmayan efsane

Milyonlar Türk logolu F1 otomobilini izleyecek

Ünlü pilot David Coulthard yarın Avrupa yakasından Asya'ya, Türkiye'yi simgeleyen lale logolu aracıyla geçecek. Muhteşem gösteri dünya televizyonlarından canlı yayınlanacak.

Formula 1 Türkiye Grand Prix'si yaklaşırken gösteri yarışları da başladı. Redbull'un pilotu Coulthard, yarın 10.15'te Dolmabahçe ile Boğaz Köprüsü'nün Asya ayağı arasında gösteri sürüşü yapacak. Programında değişiklik olmazsa startı Başbakan Erdoğan verecek. Saatte 300 kilometre hız yapabilen F1 otomobili İstanbul caddelerinde 90 kilometreyi geçmeyecek. Coulthard'ın şovunu çok sayıda yabancı gazeteci de takip edecek.


Türkiye simgesini Coulthard taşıyacak

Redbull takımının ünlü pilotu David Coulthard yarın Türkiye logosu taşıyan F1 aracıyla İstanbul turu yapacak. Dolmabahçe ile Boğaz Köprüsü arasındaki parkur 15 dakika sürecek.

Yarın sabah Boğaz Köprüsü tarihi bir gösteriye ev sahipliği yapacak. Formula 1'in ünlü pilotlarından David Coulthard'ın kullandığı Redbull Racing otomobili saat tam 10.15'te büyük bir aksilik olmazsa Başbakan Tayyip Erdoğan'ın sallayacağı damalı bayrakla start alacak. Dolmabahçe'den yola çıkıp Beşiktaş'tan Yıldız yokuşunu tırmanacak. Boğaz Köprüsü'ne giren otomobil köprünün Asya ayağında spin atarak döndükten sonra tekrar Dolmabahçe'ye gelecek. Yaklaşık onbeş-yirmi dakika sürecek bu olağan dışı gösterinin hikayesi altı ay öncesine, Redbull'un merkeziyle Türkiye ofisi arasındaki görüşmelere kadar uzanıyor. Formula'ya ilk kez katılan Redbull takımı, Türkiye'de ilk kez düzenlenecek yarıştan önce "Ne yapmak istiyorsunuz?" diye sormuş. Redbull Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Aykut Ferah bu soruya "Boğaziçi köprüsünde bir tur" cevabını verdiğini ve kendisini uzun bir organizasyon maratonunun içinde bulduğunu anlatıyor. Boğaz Köprüsü'nde atılacak bu küçük turun Türkiye'nin tanıtımı için büyük bir fırsat olduğunu söyleyen Ferah Coulthard'ın otomobilinin üzerinde bulunan Türkiye logosunun da en az 10 milyon dolar değerinde bir tanıtım anlamına geldiğine dikkat çekiyor. Dahası var; lale motifli bu logo Redbull tarafından şimdiden bütün dünyada dağıtılan F1 Türkiye Gran Prix'sinin rehberinde kapağı süslüyor. Ayrıca bu logonun İstanbul'daki Formula 1 yarışında da Redbull otomobilinin üzerinde kullanılması düşünülüyor. Coulthard'ın köprüde atacağı turdan sonra yapacağı basın toplantısında bu bir sürpriz olarak duyurulabilir.

ÇUKURLARA KARŞI YÜKSELTİLDİ
Dolmabahçe ile köprünün Asya ayağı arasındaki gerçekleşecek bu sembolik kıtalararası turu düzenlemek için uzun bir bürokratik maraton geride bırakıldı. Karayolları, belediye, İstanbul Valiliği, Emniyet Müdürlüğü, emniyetin güvenlik, trafik, çevik kuvvet gibi şubeleri, TOMSFED gibi pek çok kurumdan izinler alındı. Aykut Ferah önce otomobilin gişelerde durmasını ya da Coulthard'ın sembolik olarak "trafik cezası" ödemesini düşündüklerin anlatıyor. Ancak yaklaşık bin beygir gücünde ve dakikada 18 bin devir yapan bir motora sahip olan ve bir marş motoru bulunmayan otomobilin duraklamasının mümkün olmadığını öğrendiklerinde bundan vazgeçilmiş. Peki ya İstanbul'un o ünlü çukurları? Bir F1 aracı bu çukurlara dayanabilecek mi? Redbull Racing takımının parkuru karış karış inceleyen uzmanları çareyi otomobili biraz yükseltmekte bulmuşlar. Ayrıca dönüş yolunda Yıldız'dan Barbaros Bulvarına girişte bulunan yüksekçe bir çukurda Belediye tarafından halledilmiş. Parkurda trafik yaklaşık yirmi dakika boyunca durdurulacağı için Sarıyer minübüslerinin kafa çıkarmaları ya da müşteri kapmak isteyen taksicilerin duraklara dalışları Coulthard'ı etkilemeyecek! Ayrıca çok sayıda motorlu polis de Coulthard'a eskortluk yapacak. Sabah 10.15'te Dolmabahçe'den start alacak otomobilin parkuru 15 dakikada tamamlayarak 10.30'da yine Dolmabahçe'de olması planlanıyor. Her biri saniyede üçyüz kez hareket eden 10 silindiriyle saatte 300 kilometrenin üzerindeki hızlara kolaylıkla çıkabilen otomobil parkur boyunca 90 kilometre hızı geçmemek için özen gösterecek. Son derece hassas donanımlara sahip otomobilde çekişi, motor gücünü kontrol eden ve farklı seviyelere izin veren, hatta hız limitlerini belirleyen kontroller bulunuyor.

SPIN ATARAK DÖNECEK
Kuşkusuz bu turun en çarpıcı anı Coulthard'ın köprünün Asya tarafındaki gişelerde şık bir spin atarak "U" dönüşü olacak. Seyircilerin olmayacağı bu bölüm televizyon kanallarından canlı olarak yayınlanacak. Ayrıca Formula 1 tutkunları David Coulthard'ın sürdüğü Redbull otomobilini hem gidiş, hem de dönüş yolunda Barbaros Bulvarı ve Beşiktaş-Dolmabahçe arasındaki güzergahta kaldırımdan izleyebilecek. Redbull Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Aykut Ferah bu projede reklamı değil prestiji ve Türkiye'nin tanıtımını ön planda tuttuklarını söylüyor. Ferah "Benim amacım Türkiye için bir şey yapmak. Boğaz Köprüsü bizim simgemiz. Görüntü bile yeterli. Ve Türkiye için çok önemli. Basın toplantısı bittiğinde çok gururlu olacağım. Çünkü 'Türkiye için bir şey yaptım' diyeceğim. Bu tarihi bir tur" sözleriyle anlatıyor düşüncelerini. Redbull Türkiye Formula 1 için başka projeler de geliştiriyor. Bunlardan biri "La Formula Una" seçimi. Formula 1 ayaklarını oluşturan her ülkedeki yarışta motorsporlarına ilgi duyan 10 genç kız seçiliyor. Formula Una adayları olan kızlar VIP konuk olarak pit çizgisi ile yarışın bitiş çizgisi arasında bulunan ve yarışçıların, teknik ekibin, VIP konukların bulunduğu Paddock alanında dört gün boyuncu bulunuyor. Antremanları, sıralama turlarını ve yarışı yarışçılarla birlikte yakından izliyor. Paddock'daki yarış ekipleri arasında bulunan gizli jurinin oylarıyla en sempatik, en esprili aday "La Formula Una" seçilerek son yarış olan Şangay Grand Prix'sinden sonra yapılacak büyük partiye diğer ülkelerden seçilen Formula Una'larla birlikte davet ediliyor. Formula Una olmak için 18-30 yaşında olmak ve İngilizce biliyor olmak yeterli koşullar.

GÖRÜLMEMİŞ BİR PARTİ
Aykut Ferah Redbull olarak katıldıkları her organizasyona farklı değerler katmayı ilke edindiklerini söylüyor. Bu çerçevede dört gün sürecek Türkiye Grand Prix'inde görülmemiş bir parti vereceklerini anlatıyor; "Pek çok parti yapılacak ama, bizim yaptığımız mekanıyla ve konuklarıyla görülmemiş bir parti olacak" diyen Ferah amaçlarının Formula 1'i Türkiye'de en iyi biçimde tanıtmak olduğunu vurguluyor.

Cengiz Erdinç

DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 Aşkı şarkılarında yarattılar
 Şampiyonların havuz molası
 Afyon'a cazı sevdirdi
 Kadınlar şefkat istiyor bulamayınca aldatıyor
 Kocasıyla kardeş gibiydi, e ne yapsın şimdi?
 Türk kadını Avrupa'nın en şişmanı
 Sağlıklı yaşam ve diyetle ilgili merak ettiğiniz her şey
 Almanların efsane sarışını hızlı bir dönüş yaptı
 Kelebek yine zirveye kondu
 Kiliseden rock kulvarına
 Dışarı Çıkmadan Önce
 7 gün 7 gece nerede ne yapmalı
 Haftanın Kitapları
 Boşa yazılmış tek bir satırım bile yok
 Seyirci konser izledi görevliler kapris çekti
 Tuvale yansıyan iyi kızlar ve soyağaçları
 Önyargılar silinecek
 Amerikalı sufi, Şeyh Ragıp
 Tasarım ikonları
    Cumartesi Yazarlar
  » Güncel
    Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
BALÇİÇEK PAMİR
Leyleği yerde gördük
Ayçiçeği tarlası insanı bu kadar...
FİLİZ AKIN
Bodrum Red Room
Birkaç gündür Bodrum'da minik...
SUNAY AKIN
Cumartesi sineması
Rüzgarın bahar kokuları taşıdığı bir...
ALİ POYRAZOĞLU
Barbarları bekleyenler
Oralarda hava nasıl? Buranın...
Ördeğin sosuna meyve aromalı şarap yakışır
Şarabı yemek malzemelerinin arasına katmak isterseniz hangisini...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.