Özel sektörün öncü şirketi, Koç Holding'in "amiral gemisi" Arçelik A.Ş. 50'nci yılını kutladı. Sezen Aksu'nun bir konser verdiği davette konuşan Rahmi Koç "Türkiye Arçelik'e dar geldi" dedi.
Arçelik dünyadaki ilk 10 markadan biri olacak
Koç Holding'in 'Amiral Gemileri'nden' Arçelik, 50. yılını kutladı. 2.7 milyar Euro'luk ciroyu yakalayan Arçelik, 50 yılda 2 saniyede 1 ürün satar hale geldi. Şirketin hedefi dünyadaki ilk 10 marka arasına girmek.
Koç Holding'in ve Türk özel sektörün 'Amiral Gemisi' Arçelik, yarım asırı geride bıraktı. Avrupa'nın ilk beş beyaz aşya üreticisinden biri olan ve bu yıl 3 milyar Euro'luk ciro hedefine koşan Arçelik'in 50'nci kuruluş yıldönümünde konuşan Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, Bugün 100'den fazla ülkede, her 2 saniyede 1 ürünümüz satılıyor. Her ülkenin kendi koşullarını dikkate alarak oluşturduğumuz politikalarımızla her girdiğimiz pazarda ana oyunculardan biri haline geldik" diye konuştu. Koç Holding Şeref Başkanı ve Arçelik Yönetim Kurulu Başkanı Rahmi Koç da Ne mutlu ki, büyükbabamızın bakkal dükkanından doğan bu topluluk 4. jenerasyona gelmiştir" dedi.
100 ÜLKEYE İHRACAT Arçelik 50. kuruluş yıldönümünü Koç Holding Şeref Başkanı ve Arçelik Yönetim Kurulu Başkanı Rahmi Koç ve Arçelik Genel Müdürü Gündüz Özdemir'in ev sahipliğinde Rahmi Koç Müzesi'nde düzenlenen bir davetle kutladı. Aka Gündüz Özdemir, davette yaptığı konuşmada, elli yıllık tarihinde kabına sığmayan Arçelik'in sanayileşmenin kanat çırpınışları içinde hep bir model olarak Türk özel sektörüne liderlik ettiğini belirtti. Özdemir, Vehbi Koç'un 'kaliteli ürün, güçlü satış teşkilatı ve etkin satış sonrası servis hizmeti' olarak tanımladığı başarının formülü bizim için hiçbir zaman değişmedi'' diye konuştu. Toplum refahının artmasında da öncü rolü üstelenen Arçelik'in uluslararası şirket olma yolunda liderlik yaptığına işaret eden Özdemir, şöyle devam etti: "1990 yılında, Beko markamız için 'bir dünya markası' sloganıyla belirlediğimiz hedef, bugün uluslararası pazarlarda, sektörün önemli oyuncuları arasına girmemizi sağlamıştır. Bugün 100'den fazla ülkede, her 2 saniyede 1 ürünümüz satılıyor."
HER EVE GİRECEK Gündüz Özdemir, Arçelik'in Türkiye'nin en köklü kuruluşlarından Koç Holding'in yarattığı sinerjiyi dünya pazarlarına taşıdığını belirterek, Arçelik'in, Türkiye'de benzer hedefleri benimsemiş bir çok şirket için de bir örnek olduğunu dile getirdi. Arçelik'in iddiasını uluslararası pazarlarda sürdürmeye devam edeceklerini ifade eden Özdemir, şöyle devam etti: "Günümüzde Türkiye'de her evde en az iki ürünümüz var. Önümüzdeki dönemde ise, Koç Holding'in 'her Avrupalı'nın evinde bir Koç ürünü' hedefinin en önemli taşıyıcısı olmayı amaçlıyoruz. Vizyonumuz 5 yıl içinde kendi sektörümüzde dünyanın en çok tercih edilen ilk on markasından birine sahip olmaktır.''