kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
  » Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Çizgi film gibi izliyor markaları seçiyorlar
Çizgi film gibi izliyor markaları seçiyorlar
Kalite, inandırıcılık ve güven bekliyorlar

Çizgi film gibi izliyor markaları seçiyorlar

Çizgi film gibi reklam izlemeyi seviyorlar. Araştırmalara göre anne babalarından üç kat daha fazla reklamdan etkileniyor, seçtikleri markalara yüzde 40 daha fazla sadık kalıyorlar. Ve bu sadakatle alışverişe çıkıyorlar.

Reklam ve pazarlama sektörünün yeni hedefi; çocuklar. Reklamcılar, çocuk gibi düşünebilmek için yeni fikirler peşinde koşuyor. Çünkü tüketimde modayı çocuklar belirliyor. Ve artık yalnızca çocuk ürünlerinde değil, araba hatta beyaz eşya reklamlarında da başrol çocukların... Türkiye'de bu yaş grubuna yönelik harcama toplamı yılda yaklaşık 8 milyar doları buluyor: 2.5 milyar dolar eğitime, 1.5 milyar dolar kıyafete, 1.5 milyar dolar odalarına, 1 milyar dolar sağlığa, 0.2 milyar dolar oyuncağa ve 1.3 milyar dolar da diğer tüm harcamalara gidiyor. Üstelik bu rakamlara harçlık giderleri dahil değil.

80 BİN ÇOCUK AÇIKLADI
Büyük bir maddi gücü elinde bulunduran büyükşehir çocukları, reklamlarla oyun oynamayı doğar doğmaz öğreniyor. Millward Brown'ın Türkiye de dahil dünyadaki 80 bin çocuk üzerinde yaptığı araştırma sonuçları gösterdi ki; tüm dünyada çocuklarının reklamlara verdiği tepkiler ortak. Çünkü çocuklar reklamları anne babalarından daha farklı şekilde algılıyor, çok daha uzun süre hatırlayabiliyor. Bir yetişkin 56 ay gibi bir süre sonra izlediği bir reklamı unuturken, çocuklar iki kat daha etkin bir şekilde reklamı daha uzun süre akıllarında tutabiliyor. Araştırma sonucuna göre, çocuklar bir reklamı izledikten sonra pek çok detayı hatırlayabiliyor; yetişkinler ise sadece ana fikri kavrayabiliyor. Çocuklar reklamı daha dikkatli izlediklerinden, reklamın 'yaratıcı fikri' beklenmedik detaylarda karşımıza çıkabiliyor: Bir gülüş, bir kelime ya da bir bakış! Yine araştırma sonucuna göre; annelerin sadece yüzde 27'si, çocukların ise yüzde 70'i reklam izlemekten hoşlanıyor. Ayrıca çocuk doğasından kaynaklanan 'merak', çocukların, yetişkinlere göre önyargısız olarak ürüne yaklaşmasına neden oluyor.

TRENDLERİ BELİRLİYORLAR
Reklamların müzikleri de çocuklar da yetişkinlere oranla daha etkili oluyor. Konuşma şekli ve ses tonu da aynı oranda önem kazanıyor. Bu arada çocuklar da kendi aralarında yaş gruplarına ayrıldığında; 10 yaş altındakilerin daha direkt ve sade reklamları algıladığı, 10 yaş üzerindekilerin ise çıkarımlar yapabildikleri görülüyor. Yine 10 yaşından küçük çocukların fantezi, macera ve net mesajlara ilgi gösterdikleri, 10 yaşından büyüklerin ise trendleri belirleyen ve daha yaratıcı reklamlarla ilgili oldukları belirleniyor. Öte yandan çocuk ve yetişkinlerin reklama yaklaşımları arasında benzer tepkileri de yok değil. Hem yetişkinler hem de çocuklar, başarılı ve başarısız reklamları birbirinden ayırt etme konusunda aynı derecede başarılı. Satış noktasına gelen bir çocuk ve yetişkin için reklamın hatırlanması ise aynı derecede önem kazanıyor.

Esra TÜZÜN

DİĞER GÜNAYDIN HABERLERİ
 Hayda bre pehlivan
 Bu masal burada biter
 Sosyetenin evleri kapış kapış...
 Sektörün büyümesi için çaba sarfediyoruz
 'Ne Beyazmış be!
 Yasları, takıntıları, kadınları ve dramıyla bir medya prensi
 Paradan ve aşktan yana şansınız açık
 İşin sırrı şimdide
 Cruise'un hataları Brad Pitt'e yaradı
 Eşcinseller için yürüdü
 Sanat ve şarap şişede buluştu
HAKAN & UTKU
Futbol federasyonuna bir öneri
İçimizdeki Ersun Yanal...
AYŞE TÜTER
Lezzet Güneşi
Güveçte turşulu pilav
Pirinci...
Çocuklarınıza 'yapma' demeyin 'yap' anlıyor
Çocuklarınıza 'yapma' demeyin 'yap' anlıyor
Çocukların ailelere aykırı gelen bazı davranışları vardır.
Yeşim Salkım boşanıyor mu?
Yeşim Salkım boşanıyor mu?
Geleceğimizin Çocukları Vakfı'nın gecesinde "Erkekten yana şansım...
Acele edin!
Acele edin!
Belçika İstanbul Başkonsolosu Thomas Antoine'ın eşi Pascale de...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.