kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
  » Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Anadolu'dan dünyaya şarap turu başlıyor
Anadolu'dan dünyaya şarap turu başlıyor

Şarabın anavatanı Anadolu şarapları bir marka olarak dünyaya tanıtılmaya başlandı. Türkiye'nin iki büyük markası Doluca ve Kavaklıdere, "Anadolu Şarapları" nı dünya markası haline getirmek için kolları sıvadı. Fidelity Danışmanlık'ın "Anadolu Şarapları Dünya Tanıtım Projesi" çerçevesinde başlatılan çalışma, geçtiğimiz günlerde İrlanda'nın başkenti Dublin'de start aldı. Dünya pazarlarında "Anadolu Şarabı" markasıyla uluslararası şarap devleriyle rekabet etmeyi amaçlayan ve büyük ilgi gören organizasyonun ikinci ayağının İskandinav ülkelerinde yapılması planlanıyor. Proje çatısı altında bir araya gelecek şarap firmaları, yüksek ÖTV oranları nedeniyle yurt içinde satamadıkları şarapları İskandinav ülkelerinde satmayı deneyecek. Şarap ihracatını yüzde 30 oranında artırmayı hedeflediklerini söyleyen Fidelity Danışmanlık Kurucusu Taner Öğütoğlu, kapılarının bütün şarap üreticilerine açık olduğunu belirtti.

İLGİ BÜYÜK
Fidelity Danışmanlık organizasyonu, İrlanda Büyükelçimiz Berki Dibek ve İrlanda-Türkiye İş Konseyi'nin katkıları ile Dublin'de gerçekleştirilen etkinliğe, Konsey üyeleri ile önde gelen İrlandalı şarap uzmanları, ithalatçılar, gurmeler ve ilgili basın kuruluşundan yetkililer katıldı. Türkiye'nin Anadolu toprakları üzerinde kurulu coğrafyası ve dünyada şarap üretimi konusundaki potansiyelinin başarılı örneklerle sunulduğu etkinlik, İrlandalı katılımcıların ilgisini topladı. "Anadolu Şarapları Dünya Tanıtım Projesi"ni hayata geçiren ve bu çerçevede Türkiye'nin önde gelen iki firmasını bir araya getirerek Türkiye şarapçılık tarihinde dönüm noktası yaratan Fidelity Danışmanlık Kurucusu Taner Öğütoğlu, Dublin'de gerçekleştirdikleri etkinliği, "Türkiye şarapçılığı için tarihi günler" olarak değerlendiriyor. Doğru pazarlama yöntemleri ile şarap ihracatını birkaç yıl içinde rekor düzeyde artırabileceklerini savunan Öğütoğlu, "Anadolu Şarapları projesi geçen yıl temmuz ayında İrlanda-Türk İş Konseyi'nin önerisi ile doğdu. Geçen yıl Türkiye'den İrlanda'ya 1.5 milyon Euro şarap ihracatı yapıldı. Sadece yılbaşında 20 milyon şişe şarabın tüketildiği İrlanda için ise bu miktar çok az. Projede Doluca ve Kavaklıdere gibi iki rakibi bir araya getirdik. İrlanda'nın önde gelen yazar, gurme ve şarap ithalatçılarına tadım yaptırdık. Ernst&Young, Gök Bora firmalarıyla Türkiye'nin İrlanda Büyükelçiliği de katkıda bulundu" diye konuştu.

İHRACAT ARTACAK
İrlandalı şarap ithalatçılarıyla Türk şarap üreticilerinin ön görüşme yaptıkları etkinliğin, önümüzdeki günlerde Anadolu şaraplarının hızlı bir şekilde İrlanda pazarına girmesine katkıda bulunacağına dikkat çeken Öğütoğlu, "Anadolu Şarapları Dünya Tanıtım Projesi"ni şöyle anlattı: "Projemiz ile sektörel çerçevede ülke tanıtımı, kuramsal tanıtım ve marka tanıtımını hedefliyoruz. Anadolu Şarapçılığı konseptinin uluslararası alanda tanıtımı ve orta vadede bilinirliğini yerleştirerek, 'Anadolu Şarapları' markası yaratmayı amaçlıyoruz. Aynı zamanda şarap ihracatını artırmak, şarapçılığa uygun bağcılığı geliştirerek kaliteli tarımı desteklemek, başarılı şaraplarımızı Avrupa kapısındaki ülkemizin tüm dünyadaki elçileri haline getirmek ve ülkemizde çeşitliliği artan kaliteli şarap üretimi ve tüketiminin sosyal hayat kalitesindeki artışa destek olmayı öngörüyoruz." Doluca ve Kavaklıdere'nin öncü rol oynadıkları "Anadolu Şarapları Dünya Tanıtım Projesi" nde, evrensel standartlarda şarap üreten tüm yerli firmalara da kapılar açık tutuluyor. Diğer yerli üreticilerin katılımıyla çığ gibi artan sinerji ile Dublin'de start alan projenin, adım adım taşınacağı diğer dünya başkentlerinde de başarıyla gerçekleşmesi bekleniyor.

Pınar Şengül HABER MERKEZİ

DİĞER GURME HABERLERİ
 Şarap peynir flörtü
 Zaman akıyor
 21. yüzyılın modern eczanesi
 Kadeh içkinin tadına tat katar
 Tekila yıllar sonra geri döndü
 Bir film şarap kurtaracak
 Kalbiniz için iki kadeh yeterli
 Baharatlı ya da fesleğenli çikolata denediniz mi?
 Hangisi sahte hangisi hakiki?
 Tarihi yalıda evlenmek hayal değil
 Turizmimiz Rus ruleti gibi
 Okyanus ıstakozları markette
 Ultra lüks harman viskiler
 Clinton da burada puding yedi
 Farklı Mekanlar Denemek İsteyenlere
 Yunan mutfağı İstanbul'da
 Şarap karafta sunulur
 Bağcılara üzümü öğretecek
 Hakikat şarapta gizlidir
    Cumartesi Yazarlar
    Güncel
    Yaşama Dair
    Sinema
  » Gurme
Erkekler egoist, kadınlar masum
Erkekler egoist, kadınlar masum
Fransız yazar Claudine Bilan'ın 'Yalancının Psikolojisi' adını...
Prenses sinema aşkıyla anılacak
Prenses sinema aşkıyla anılacak
Osmanlı Prensesi Sara Ertuğrul Korle, mirasının 70 bin dolarını...
Fındık, fıstık ve cevizli diyet
Fındık, fıstık ceviz ya da badem yemiyorsanız bir an önce beslenme...
Sıkıldım sıkıldım uçmak istiyorum
Beni bu havalar mahvetti... Gerçi "evkaftaki memuriyetimden" filan...
Sürpriz filmlerle akıp giden bir şölen
CANNES 2005
Cannes 2005, doğrusu son yıllardaki en iyi şenliklerden biri...
Boş evlerde doğan tutku
Kim Ki-Duk'un yeni çalışması aşk ve tutku üzerine çekilmiş müthiş etkileyici...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.