kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
İletişim kaosu nasıl yaratılır...
Anadolu Ateşi nasıl haber olur?
Karadağlı'ya kocaman bir aferin!

Anadolu Ateşi nasıl haber olur?

Turizm propagandası başkadır; bir ülkenin kültür ve değerlerine dayalı iletişim çalışmaları başka. Türkiye'nin temel eksiği ikincisidir. Birincisiyle ilgili görevini Kültür ve Turizm Bakanlığı yıllardır başarıyla yerine getirmektedir. Ama ne hikmetse bu bakanlıktan sınırlı bütçesiyle ikincisinin de üstesinden gelmesi beklenmektedir.
İkinci görevin nasıl yerine getirilebileceğine ilişkin Mayıs ayı içinde iki mükemmel örnek yaşadık. Şampiyonlar Ligi Final maçında yer gök inledi. Her ne kadar İngiliz basını trafik sıkışıklığı yaşayan vatandaşları nedeniyle bizimle aynı görüşte olmasa da, onlarca milyon insanın ekranları başında maç kadar İstanbul'a da odaklanmış olması ve VIP yollarından stada erişenlerin büyük bir hızla stada gelip dönebilmeleri İstanbul'un algılanması adına olumlu puan yazdığı tahmin ediliyor.
Ya aynı günlerde tarih yazan Anadolu Ateşi'nin başarı öyküsü? Ona ne hikmetse fazla itibar etmedik. Sen kalk dev kadroyla Mısır'a git. Haftalar önce biletleri tükenen 3 gösteriyi Kahire Opera'sında 8 bin kişiye sergile. Başta devlet Başkanı Hüsnü Mübarek ve eşi olmak üzere Mısır'ın tüm kalburüstü 'etkileyicileri' seni izlemeye gelsin. 28 ülkede, 750 gösteride, 7 milyon 'elit'le buluşmuş olan bir eseri bu kez Mısır'da sun. Kasım ayı içerisinde Keops, Kefren ve Mikarinos Piramitleri'nin önünde 5 gösteri düzenlemek üzere sözleşmeyi kopar. Dön gel; bu kez Paris için devasa bir şovun hazırlıklarına başla; medya yüzüne bakmasın...
Mustafa Erdoğan bizi başarılı işlere alıştırdı. O ve ekibin yaptıkları 'fabrika çıkışı' (default) hale geldi. Anlaşılan, bir yerlerde boş salonlara oynamak zorunda kalırsa, ancak o zaman haber olacak. Bu da zor gibi....

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Maksat haber olsun, gönüller şen olsun...   / 22-05-2005
 Daha işin başındalarmış   / 15-05-2005
 Videoklip mi reklam filmi mi?   / 08-05-2005
 Ufuk Turu   / 08-05-2005
 Her meşhur marka değildir   / 01-05-2005
 Müşteri ilişkileri budur!   / 24-04-2005
 İletişim made in Korea...   / 17-04-2005
 Doğurmak zor işmiş   / 10-04-2005
 Hoş geldin Effie   / 03-04-2005
 Algılamalar gerçektir...   / 27-03-2005
YAVUZ SEMERCİ
TT'yi özerk yap, halka sat
Türk Telekom (TT) için geri...
ALİ SAYDAM
İletişim kaosu nasıl yaratılır...
Boğaziçi...
Polis 'intihar' diyor, silah kayıp
Hüseyin Gürkaş ile sevgilisi Nur Yavuz, bir zeytinlikte kafalarına...
Sezen'den film gibi klip
Sezen Aksu'nun "Yanmışım Sönmüşüm Ben" isimli şarkısının klibi için...
Avrupa Birliği için 'Mehmet kriteri'
Avrupa Birliği için 'Mehmet kriteri'
Macar eşinin haberi olmadan oğlunu Türkiye'ye kaçıran Mehmet Tüysüz,...
Rum öğrenciye çağrı
Rum öğrenciye çağrı
KKTC'nin turizm ve eğitim merkezi olması için kurulan ve bu yıl eylül...
IMKB
E: 24.453 D:% 1,66
DOLAR
S: 1,376 D:% -0,542
EURO
S: 1,725 D:% -0,376
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu