kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
  » Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yolları sürekli kesişen marjinaller
Yolları sürekli kesişen marjinaller


Gece 11.45", öncelikle marjinal insanları anlatmak savıyla ortaya çıkıyor. Ama bu yeni birşey değil ki... Türk sinemasında tam anlamıyla burjuva ya da emekçi olan kişilikler oldu mu ki? Hep sınıfsal konumu şüpheli, lumpenlikle flört eden ve marjinalliğe yaslanmış kahramanlar anlatılageldi. Ve bununla yalnızca Sadri Alışık veya Kemal Sunal kişiliklerini de kastetmiyorum. Bu filmin marjinalleri, İstanbul'da çöp toplayarak geçinen bir avuç insan. Aralarından biri ailesini yitirdiği kazadan tümüyle yıkılmış olarak çıkan, uzaktaki anababasına sürekli yalan söyleyen biri de asıl kahraman. Onun yanısıra, TV dizilerine ısmarlama kötü senraryolar yazmakla istediği şeyi yazmak arasında duraksayan ve en yükseklerdeki çalışma odasına çevirdiği balkonundan her şeye hakim konumdaki bir yazar (yağmur yağıp fırtına çıktığında o balkon ne hale geliyor, merak ettim!) ve de zoraki evlilikten kaçıp sevgilisiyle yaşamayı deneyen ama peşindeki babası ve ağabeyinden saklanmak yerine, sürekli o sokak benim, şu park senin dolaşan bir kadın da var. Hemen hiçbiri gerçeklik duygusu vermeyen bu asorti kişilikler, İstanbul gibi karmaşık bir coğrafyada sürekli aynı mekanlarda dolaşıyor, habire karşılaşıyorlar. Bu açıdan filmin adı da bir anlam taşımıyor: Eğer farklı yerlerde gezinen üç kişi, tam o saatte ilk ve de son kez karşılaşsaydı, bunun bir anlamı olurdu. Ve film hiç de sürpriz olmayan bir finale doğru ağır-aksak ilerliyor. Gevşek bir senaryo, heyecansız ve yeniliksiz bir anlatım, rollerine oturmamış kişiler, filmin akibetini tamamlıyor. Bu, Türk sinemasında yılın düşkırıklıklarından biri olmaya mahkum bir film.

GECE 11.45
Yönetmen: Ercan Durmuş Senaryo: Burak Göral Görüntü: Vedat Demir Müzik: Tamer Çıray Oyuncular: Feridun Düzağaç,Yiğit Özşener, Yelda Reynaud,Nail Kırmızıgül, Yasemin ÖztürkWarnerBros dağıtımı.
DİĞER SİNEMA HABERLERİ
 Sürpriz filmlerle akıp giden bir şölen
 Boş evlerde doğan tutku
 Globalizme karşı çıkan gençlik
 Paris'ten Kapadokya'ya kimlik ve bellek arayışı
 Haftanın savaş ve macera filmleri izlemeye değer
 Sokaklarından müzik akan kent
 Üçüncü Episod'la tüm efsane bütünleniyor
 Şiddet ve dehşetin egemen olduğu filmler
 Macera, aşk, belgesel ve bir de çizgi film
 Komşu ülkeden soğuk ve insan manzaraları
 Zoraki porno yönetmeni olanlar
 Cannes 2005: Sinema sanatının büyük buluşması başlıyor
 Orada köyler var uzakta
 Irak Savaşı ve paranoya
 Tarihin en büyük din savaşları
 Onun memleketinden çocuk manzaraları
 Macerayla nefes nefese
 İşsizlikten doğan cinayetler
 Almanya'da buluşan ırklar
    Cumartesi Yazarlar
    Güncel
    Yaşama Dair
  » Sinema
    Gurme
Şarap peynir flörtü
Şarap peynir flörtü
Tuz oranı yüksek olan Türk peynirlerine en iyi uyum sağlayanlar...
Zaman akıyor
Zaman akıyor
Balzac, "Otuz yaş kadını" adlı romanında "orta yaş"a geçişi anlatır.
Erkekler egoist, kadınlar masum
Fransız yazar Claudine Bilan'ın 'Yalancının Psikolojisi' adını...
Prenses sinema aşkıyla anılacak
Osmanlı Prensesi Sara Ertuğrul Korle, mirasının 70 bin dolarını...
Fındık, fıstık ve cevizli diyet
Fındık, fıstık ceviz ya da badem yemiyorsanız bir an önce beslenme düzeninizi...
Sıkıldım sıkıldım uçmak istiyorum
Beni bu havalar mahvetti... Gerçi "evkaftaki memuriyetimden" filan ayrılmadım...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.