kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Maksat haber olsun, gönüller şen olsun...
Her 'güzel' 'doğru' olmuyor
Onur Air savaşlarından çıkan ders
Ufuk Turu

Onur Air savaşlarından çıkan ders

Her 'güzel' 'doğru' olmuyor. Kriz yönetimi en zor iletişim görevlerinden biridir. Her ne kadar pek çok iletişimci, krizleri fırsata çevrilecek birer olanak olarak görseler de, pek çok kriz insanın itibarına da ticaretine de çok büyük hasarlar verebilir.
Son günlerde krizlerin büyük başarıyla yönetilebileceğine örnek olacak iki büyük iletişim zaferine tanık olduk. Her ikisi de sadece Türkiye'de değil bütün dünyadaki üniversitelerde PR derslerinde, ya da kriz iletişimi seminerlerinde vaka olarak ele alınabilir.
Birincisinin başrolünde Mey İçki A.Ş. vardı. Kendisi dışında gelişen polisiye bir olaya Mey, çok akıllı bir şekilde müdahale etti. Trilyonlara mal olsa da, sahte Yeni Rakı krizini mükemmel bir şekilde yönetti. Kendi ürünlerini toplattı. Şişelerini değiştirdi ve tekrar piyasaya verdi. Bunu da hem PR hem reklam alanında gayet iyi tanıttı. Bu krizden kendisine çok yüksek itibar puanları alarak çıkmayı başardı.
İkinci başarı öyküsü Onur Air'e aittir. Bir kurumu yok edebilecek bir iletişim tsunamisini savuşturmakla kalmadı, 'onur ve itibar savaşının' muzaffer kahramanı olarak iletişim tarihine adını yazdırdı. Onur Air kendisine alanlarını kapatan Almanya, Hollanda ve İsviçre'ye teşekkür borçlu. Belki kısa bir süre için bir miktar para kaybetti ama itibarını katlayarak artırdı.
Bir: Çok hızlı hareket etti ve gündemi kendisi yönetti. İki: Birinci elden medyaya doğru bilgileri aktardı, susup saklanmadı. Üç: Konuyu başta devlet olmak üzere, tüm sosyal paydaşlarının ortak meselesi haline getirdi. Dört: Medya karşısında tüm iletişim hatlarını açık tuttu. Beş: Üçüncü tarafların, etkileyicilerin desteğini sağladı. Milan taraftarlarını Türkiye'ye taşıma hakkını elde etmesi, Onur Air dahil 15'ten fazla havayolu şirketinin bakımını yapan Adria Airways'in Başkan Yardımcısı Pavel Prhavc'in "Onur Air uçakları en az Lufthansa'nınkiler kadar güvenlidir" diye açıklama yapması iletişim açısından neredeyse son noktayı koyuyordu.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Daha işin başındalarmış   / 15-05-2005
 Videoklip mi reklam filmi mi?   / 08-05-2005
 Ufuk Turu   / 08-05-2005
 Her meşhur marka değildir   / 01-05-2005
 Müşteri ilişkileri budur!   / 24-04-2005
 İletişim made in Korea...   / 17-04-2005
 Doğurmak zor işmiş   / 10-04-2005
 Hoş geldin Effie   / 03-04-2005
 Algılamalar gerçektir...   / 27-03-2005
 İletişim kirliliğinden nasıl çıkılır?   / 20-03-2005
ALİ SAYDAM
Maksat haber olsun, gönüller şen olsun...
Publicity...
Akfırat'a F1 bereketi geldi
Formula 1'e ev sahipliği yapacak Akfırat'da yatırım patlaması...
Rekorları ezdi geçti
Star Wars serisinin son filmi "Sith'in İntikamı" gösterime girdiği...
Bu derbi yüzyıla sığmaz!..
Bu derbi yüzyıla sığmaz!..
Tüm Türkiye bu akşamki Fenerbahçe Galatasaray derbisine kilitlendi.
İtiraf etti sonra kayboldu ama
İtiraf etti sonra kayboldu ama
Furkan Çakır isimli genç, MHA'ya gelerek iki ay önce işlenen cinayeti...
IMKB
E: 25.206 D:% 1,45
DOLAR
S: 1,371 D:% -0,109
EURO
S: 1,734 D:% -0,029
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu