kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Daha işin başındalarmış
Bilerek içmenin keyfi başka
Ufuk Turu

Ufuk Turu

Yeni araştırma modeli
* GFK yepyeni bir araştırma modelini bu hafta lanse ediyor. Adı RMI (Relationship Management Index İlişki Yönetimi İndeksi İYİ) Araştırmaların genelde anlaşılmaz, gereğinden fazla detaylı, gereğinden fazla pahalı ve iş dünyası tarafından bir iki fikir alındıktan sonra kaldırılıp tozlu raflara atıldığı gerçeğinden yola çıkmışlar. Son derece yalın, hızlı ve ekonomik bir model oluşturmuşlar. Belli ki itibarı ölçmek artık kolaylaşacak.

İşin
karabiberi nerede?
* Hayli hesaplı olan Regal'i ünlü markalarla aynı teknik özelliklere sahip olmasına rağmen seçmedikleri için tokatlanan 'geri zekı'lardan Regal pazarlamacıları vazgeçmişler. Oysa o agresyon yaklaşımını belki 'güzel' değil ama 'doğru' bulmuştum. Bu kez tam tersini yapıyorlar. Nöri Kantar (Tekin Akmansoy) ile musevi dostu (Semih Sergen) bu kez Regal'i tercih eden bir bayana test uyguluyorlar. İyi hoş da işin karabiberi yok olmuş.

En
anlamlı mesaj!
* Dün Sabah gazetesinde yayınlanan AİFD'nin (Araştırmacı İlaç Firmaları Derneği) reklamı çok etkili. 14 Mayıs Eczacılık gününü kutluyorlar. Bir yanda bir dünya resmi, öte yanda bir hap. Mesaj çok anlamlı: "Dünya bazen bir tabletin etrafında döner..." Eczacıları bu güzel ve etkili ilan için ben de kutluyorum. Aynı vesile ile Roche da ilan vermiş. "İnsan sağlığına hizmet için bir arada olmaktan gurur duyuyoruz." demiş. Roche'un işi zor. Eski genel müdürünün de içine çekildiği SSK krizinin hasarını yılda bir vereceği ilanla atlatamazlar. Yoksa kaş yapayım derken göz çıkarmaları işten bile değildir. Roche eski itibarına ancak, sistematik ve stratejik bir iletişim planlaması ve uygulamasıyla kavuşabilir. Yoksa her defasında o kriz hatırlanır...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Videoklip mi reklam filmi mi?   / 08-05-2005
 Ufuk Turu   / 08-05-2005
 Her meşhur marka değildir   / 01-05-2005
 Müşteri ilişkileri budur!   / 24-04-2005
 İletişim made in Korea...   / 17-04-2005
 Doğurmak zor işmiş   / 10-04-2005
 Hoş geldin Effie   / 03-04-2005
 Algılamalar gerçektir...   / 27-03-2005
 İletişim kirliliğinden nasıl çıkılır?   / 20-03-2005
 İsviçreliler haklı olarak ölür...   / 13-03-2005
YAVUZ SEMERCİ
Sabah ve atv'yi Alman Bild satın alsaydı...
Teklife...
ALİ SAYDAM
Daha işin başındalarmış
Geçen hafta Avea'nın özellikle...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Bu kavgaya seyirci kalınmaz
Onur Hava Yolları'nı...
Polislerin çetesine 'Kelepçe' takıldı
İstanbul'da çok sayıda işadamından şantajla haraç aldıkları...
Minicik bedeniyle 'laneti' alt etti!..
5 milyonda bir rastlanan 'Ondine'nin Laneti' hastalığı yüzünden...
'Sıkıntıların nedeni geç reform yapmamız'
'Sıkıntıların nedeni geç reform yapmamız'
Adalet Bakanı, Hukuki Perspektifler Dergisi'nin toplantısında,...
Geçmişin izi, çocuk rüyalarında
Geçmişin izi, çocuk rüyalarında
Geçmiş yaşam terapileri eğitimcisi Dr. Jeffery Ryan, dört yaşından...
IMKB
E: 25.326 D:% 0,84
DOLAR
S: 1,367 D:% 0,257
EURO
S: 1,729 D:% -0,260
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu