kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Müşteri ilişkileri budur!
Bilinmek yeterli değil
Ne büyük talihsizlik...
Bizden, sıcacık ve etkili

Müşteri ilişkileri budur!

Günde en az 810 bardak çay içerim. Meseleye lezzet noktasında taktığınız zaman mevcutla yetinmeniz imkânsızdır. Çeşitli markalar... Harmanlar... Sular... Demlikler... Ve nihayet semaverler... Araştırır durursunuz.
Geçenlerde, çocukluğumun porselen semaverleri düştü gönlüme aniden. Arkadaşlara sordum. "Nereden buluruz?" Bana, zaman tünelinden gelmiş bilim kurgu kahramanı gibi baktılar. "Yahu!" dedim "Hatırım için şu işe bir bakın, kıyıda köşede, bir şeyler kalmıştır belki!..." Hatırımı saymalarından çok, çenemden kurtulmak için önce bildik mağazalarda sonra da 'Google'da aradılar.
Bir kaç yerde metali ya da plastiği varmış; ama porseleni yokmuş. Tam vazgeçecektim ki, ağızlarından
Güral Porselen'in sitesinde benzer bir şeye rastladıklarını kaçırdılar.
"Hemen arayın" dedim, "Yalnız benim adımdan ve Sabah'tan söz etmeyin!" ... Telefonu mağaza satış temsilcisi Şükriye Okyay Hanım açmış. Ellerinde olmadığını ama araştırıp geri döneceklerini söylemiş. Uzaktan olayı izliyorum. Çocuklarla, oradan da sonuç alamazsak ne yapsak; Kapalıçarşı'ya mı gitsek, Rusya'daki arkadaşlara mı ısmarlasak, diye plan yaparken telefon çaldı. Arayan Şükriye Hanımdı. Mağaza sorumlusu Erkan Tosun'la görüşmüş. Erkan Bey de bu ürünlerin bulunduğu el dekorlarından sorumlu Ahmet Ali Kurt Bey ile konuşmuş. Aslında bir süre öncesine kadar porselen semaver üretiyorlarmış. Ancak musluk kısmındaki sorundan dolayı üretimden kaldırmışlar...
Buraya kadar her şey sıradan bir şirket müşteri görüşmesi... Arkadaşlarımız tam, ilgileri için teşekkür edip telefonu kapatmayı düşünüyorlar ki, Şükriye Hanım tüm hizmet sektörüne örnek olacak o muhteşem cümleyi dile getiriyor telefonda: "Görüştüğüm yetkililerin de onayını aldım. Web sitesinde gördüyseniz, sorumluluk bizimdir. Madem talep ediyorsunuz, musluk arızasını giderip, size özel üreteceğiz..."
Bizim etrafta sözünü etmemiz üzerine başka talep gelirse ne yapacakları sorulduğunda ise, Şükriye Hanım kararlılığını yitirmeden yanıtlıyor: "Eğer üretimimiz sağlıklı sonuç verirse tüm mağazalarımıza dağıtımını yapacağız" Ne hissettiğimi, ne düşündüğümü tahmin edebiliyorsunuz değil mi? Etrafta bundan böyle bir Güral Porselen elçisi olarak dolaşacağımı da?.. Tipik bir beklenti üstü yaklaşım sergileme, örnek bir müşteri ilişkileri yönetimi, ders niteliği taşıyacak bir vaka.... Daha ne denir?
El bilgisayarımız i-mate için bize sattıkları yazılımı 3 aydır çalıştıramadıkları için arkadaşların sürekli aradıkları bir yazılım şirketinin yetkililerinin, önce "18.00'den sonra çalışmıyoruz!" sonra "18.00'den sonra ve hafta sonları saat ücreti 100 Dolar yerine 300 Dolar alırız ha!" nihayet "Bu işten anlayan bir tek kişi var. O da kursta!" diye tipik CRM uygulamaları sergiledikten sonra "Şu telefon numaralarımızı hafızalarınızdan silin de kurtulalım" diye yakınmaları, en az Güral Porselen'in pozitif tavrı kadar ders vericidir... İletişim de en iyi böyle derslerden öğrenilir.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 İletişim made in Korea...   / 17-04-2005
 Doğurmak zor işmiş   / 10-04-2005
 Hoş geldin Effie   / 03-04-2005
 Algılamalar gerçektir...   / 27-03-2005
 İletişim kirliliğinden nasıl çıkılır?   / 20-03-2005
 İsviçreliler haklı olarak ölür...   / 13-03-2005
 Ver yârini ellere...   / 06-03-2005
 İletişim parayla değil bilgiyle yapılır   / 27-02-2005
 Arçelik'in sırtı yere gelmez   / 20-02-2005
 Turizm ve Kültür Bakanı'na açık mektup   / 13-02-2005
YAVUZ SEMERCİ
Seyrantepe için son yazı
3 gün boyunca, Galatasaray'ın...
ALİ SAYDAM
Müşteri ilişkileri budur!
Günde en az 810 bardak çay...
GAZİ ERÇEL
Rakamlar neden halkın refahına yansımıyor?...
Sabahları artık anne kokusuyla uyanacak
Tedavi masrafları ödenmediği için 6 aydır hastanede rehin olan Berat...
Yan masadan istek değil cinayet geldi
Ankara'daki bir barda, istediği şarkı çalınmayan müteahhit, alkolün...
Bir 23 Nisan klasiği
Bir 23 Nisan klasiği
Havanın hemen hemen her yıl tekrarlayan azizliği sayesinde 23 Nisan...
'Ortak komisyon teklifi umut verdi'
'Ortak komisyon teklifi umut verdi'
İngiliz The Guardian gazetesi Türkiye'nin Ermeni iddialarına karşı...
IMKB
E: 24.691 D:% 1,11
DOLAR
S: 1,356 D:% 0,000
EURO
S: 1,770 D:% 0,000
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu