kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Hyundai Accent: 1.5 dizel versiyonu ile taksicilerin yeni gözdesi oldu.
Artık yeni taksilere binmek is-ti-yo-ruz
Turizm ülkesine yakışmıyor
Taksiciler ayrı bölüm istemiyor
Takım elbise ve kravat düşlüyor
Durakta sıramı bile veriyorum
Klimasız araçlar yolcuyu kaçırır
Kime şikâyet edeceğiz?

Artık yeni taksilere binmek is-ti-yo-ruz

Türkiye'de vatandaşlar, şoförler, turistler, kısacası herkes taksilerden şikâyetçi. Yeni taksiler için karar bir türlü çıkamıyor. Türkiye yeni taksilerini bekliyor.

Başta İstanbul olmak üzere Türkiye'deki taksilerin eski, kirli, standart donanımlardan ve güvenlikten yoksun olması hem müşterilerihem de şoförleri canından bezdirdi. SABAH yazarı Aydın Ayaydın'ın da dün köşesinde dile getirdiği bu durum, özellikle yabancı turistlerde ülkemiz hakkında olumsuz imajın oluşmasına neden oluyor. Yaz aylarında klimasız taksilere binen turistler ile şoförler arasında tartışmalar yaşanıyor. Aslında taksilerin fiziki durumundan müşterilerden çok taksi şoförleri şikayetçi. Filmlerde gördükleri gibi takım elbise ve kravatla temiz bir araç kullanmak istediklerini belirtenFord: Fussion marka taksi prototipinde özel bölmeler ve güvenlik donanımı kullanıldı.şoförler, "Müşterileri aracımıza bindirme ye utanıyoruz. Müşteri, 'aracınız neden pis' dediğinde yerin dibine geçiyoruz" diye dert yanıyorlar.

SARI BARONLAR
İstanbul'da taksi plakaları 350 milyar liraya (350 bin YTL) alınıp satılıyor. 2 bin adet plaka sahibi olan kişiler olduğu ifade ediliyor. Buna rağmen taksi sahipleri 10 yıldan fazla bir zamandır kullandıkları Doğan ve Şahin marka araçlarını değiştirmek istemiyor. Çünkü plaka sahipleri bu haklarını yıllık 2-3 milyar lira arasındaki fiyatlarla başkalarına kiralıyor. Kiracılar ise şoför tutaraktaksileri çalıştırıyor. Yani bu milyon dolarlık piyasadan yararlananlar sadece para transferi ile uğraşıyor. Geriye günlük yevmiye ile çalışan şoförler ve müşteriler kalıyor. Bunların da hiçbir şeyi değiştirmeye güçleri yetmiyor. Sadece bir plaka sahibi olan ve aracını kendisi işleten esnaf ise yeni araç almak istediğini ancak şu anda kullandığı araç gibi ucuz ve bol yedek parçası bulunan araç üretilmediğini belirtiyor.

UYGUN MARKA YOK
Bakırköy'de taksicilik yapan Rasim Ay, "Araçlarımız her geçen gün daha da eskiyor.Fiat Doblo: Bölmeli AB standardında yeni taksilerini üretti.Ancak parçası bol ve ucuz araç üreten hiçbir marka yok. Ben başka bir araç alsam üçüncü yıl zarar etmeye başlarım. Çünkü iki yıl iyi gider üçüncü yıl bozulmaya başlar. Yedek parçası ucuz olsun ki kolay değiştirebileyim" diyor. Taksim'de taksicilik yapan Selahattin Demir araç sahibi ve o da aynı konuya dikkat çekiyor: "Araçların mutlaka değişmesi lazım. Ancak yeni araçların teknik ve mekanik açıdan yeterli olması gerekli. Yedek parçası ucuz olmalı. Şimdiye kadar Doğan veRenault Kangoo: Taksi modelini tanıttı.Şahin gibi araçlar üretilmedi. Bu yüzden bu araçlar bizim Mercedes'imiz, ekmek kapımız."

CAN DERDİNDE
Başkasının taksisinde şoförlük yapan Engin Aktaş da özellikle güvenlik açısından araçların değişmesi gerektiğine dikkat çekiyor. Şimdiye kadar 100 taksicinin öldürüldüğünü belirten Aktaş, "Araya kabin konulması şart. Ancak 50 milyarlık aracı kimse almaz" diyor. Müşteriler ise hem araçların eski ve kirli olmasından hem de şikayet edecek mercii bulamamaktan şikayetçi. Bayan müşteriler özellikle 'hoşsohbet' şoförler nedeniyle kabin konmasını istiyor.

RAHİM AK


1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Fazio: Ulusal yatırımcı yabancıdan önce gelir
 Akmerkez, halka değil Corio'ya açıldı
 Babacan: Kamu borç stoku 272.1 katrilyon lira
 AKP'li vekil, karısının şirketi için ihale istedi
 Borsada Petkim düşüşü
 Turkcell'in abone sayısı 24.3 milyona ulaştı
 Kurumlar Vergisi'nde süre uzadı
 Türkbank'ta onama ve zamanaşımı
 Yatırımda beşinci ucuz ülkeyiz
 İstanbul'un cazibesi tescillendi
 Bender'in tamamını Deutsche Bank satın aldı
 Zeytin Adası yeniden satışa çıkacak
Prof. Dr. AYDIN AYAYDIN
Özelleştirme başarısız
Özelleştirme konusunda samimi ve...
ŞELALE KADAK
İstanbul Modern Diyarbakır yolunda
İstanbul...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Borçta AB kriteri bu yıl tutar
IMF-Dünya Bankası...
YAVUZ SEMERCİ
Güçlü şirket, güçlü bayrak
Bayrağı gönderine çekemeyen...
Fatima'nın üçüncü sırrı Katolikliğin sonu mu?..
1917'de Portekizli üç çoban çocuk, kendilerine Meryem Ana'nın...
Sunat'ın eşinden tahliyeye tepki
Tiyatrocu İsmail Hakkı Sunat'ı öldürdüğü iddiasıyla 5 yıl 10 ay hapis...
İki tarafa da yakın değiliz
İki tarafa da yakın değiliz
Başbakan Tayyip Erdoğan, Trabzon'da bildiri dağıtmak isteyen 5...
Kışkırtmaya kapılmamalı
Kışkırtmaya kapılmamalı
Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer, Suriye'ye hareketinden önce "bir...
IMKB
E: 25.293 D:% 0,86
DOLAR
S: 1,344 D:% -0,518
EURO
S: 1,732 D:% -0,660
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu