kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
  » Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
İstanbul'u en güzel anlatan masallar
İstanbul'u en güzel anlatan masallar
Haftanın yıldız tablosu

En güzel şehir masalı

Beş ayrı yönetmenin mükemmel bir bütünlük içinde anlattığı muhteşem İstanbul masalları... Senaryosu, oyuncuları ve görüntüleriyle gerçekten dört dörtlük bir film "Anlat İstanbul." Haftanın diğer filmleri ise Suda Yaşam, Constantine ile Teoman'ın Balans ve Manevra'sı...


İstanbul'u en güzel anlatan masallar

Bu senaryonun film haline gelebilmesi için bir dizi mucize daha gerekliydi. Ve onların da hepsi gerçekleşmiş. Ama böylesi güzel bir filmi anlatmak kolay değil, siz en iyisi izleyin.

Eşkiya'dan 10 yıl sonra yazıma aynı cümleyle başlama isteğini duyuyorum: Bu filmi öyle beğendim ki, anlatacak sözcük bulamıyorum! Bu farklı filmi nasıl anlatmalı? "İstanbul'un büyülü dekorunda, bir gecede iç içe yaşanan beş farklı hikayenin dökümü" gibi klasik bir cümle buna yeter mi? Yoksa sözü senaryo yazarı Ümit Ünal'a bırakmak mı en iyisi? "- Zenginler, yoksullar, güzeller, çirkinler, suçlular, masumlar, marjinaller, güç sahipleri, her yaştan, her cinsten İstanbullu Beyoğlu'ndan Aksaray'a, Boğaziçi'nden yer altına, tüm İstanbul'u kucaklayan bir panoramada masal kahramanlarına dönüşürler." Aslında bildiğimiz, tüm dünyanın bildiği masallardır bunlar. Ama Ümit Ünal'ın hayalgücü, daha kağıt üzerinde hepsine özgün ve yepyeni yorumlar katmayı başarmıştır. Böylece, Fareli Köyün Kavalcısı, canı gibi sevdiği gencecik eşinin ihanetiyle fırladığı İstanbul gecesinin içinde, tüm masal kahramanlarını klarnetiyle peşine takar (Fellini'vari bir sahne) Pamuk Prenses, babasını da öldürten "cadı" üvey anneden ancak 8. cüce'nin yardımıyla kurtulur. Külkedisi, geceyarısı kalkan bir trenle içine yuvarlandığı İstanbul çirkefinden kaçıp, Anadolu'da temiz yaşadığı eski aile tablolarının ortasında gözlerini açar ve duvardaki büyükbabanın bir gariban Kürt kılığındaki hayaletiyle karşılaşır... Kırmızı Başlıklı Kız, peşindeki "hain kurt"tan sıyrılarak yeni bir yaşama doğru uçar.

BEŞ YÖNETMEN
Ümit Ünal'ın herhalde yılın en iyi senaryosu ödülüne son derece layık senaryosu, bu klasik masalların yeni yorumlarını başarılı biçimde iç içe örmüştür. Ama elbette bu yetmez. Bu senaryonun film haline gelebilmesi için, bir dizi mucize daha gerekliydi. Ve onların da hepsi gerçekleşmiştir. Başta Ümit Ünal ve Kudret Sabancı, en azından birer filmleriyle tanıdığımız iki yönetmen, peşlerine ilk sinema filmlerini yapan üç genci daha takmış ve olağanüstü bir iş çıkarmışlardır. Beş yönetmenli bir filmde nasıl böylesine bir üslup bütünlüğü sağlandığı, kolay yanıtlanamaz bir soru olarak kalacak Hep deniyor ya, güzel İstanbul'u dekor olarak kullanan filmler yapalım, bu kenti dışarda tanıtalım diye. İşte size nefis bir örnek. Bu kent hiçbir filmde bu denli büyüleyici olmadı, mekanları hikayeyle bu kadar iç içe kullanılmadı. Üstelik yalnızca bilinen mekanları değil, zindanlarından terkedilmiş duran Şişhane'deki metro tünellerine, gecenin içinde bir mücevher gibi ışıl ışıl yanan Haydarpaşa garından eski Osmanlı köşklerine dek... Ve de "casting" ve oyuncular. Onları teker teker anlatmaya satırlar yetmez. Ve eski melodramlardan gelip çağdaş bir kılığa bürünmüş insan ilişkileri. Ve de, gizemli küçük kız motifiın sanırım ilk kez kullandığı, yüreğe dokunan, belleğe yerleşen bir hüzün simgesi... Yok, yok. Böylesi bir güzel filmi anlatmak kolay değil. Siz en iyisi kendiniz bir zahmet izleyin!

ANLAT İSTANBUL * * * *
Yönetmenler: Ümit Ünal, Kudret Sabancı, Selim Demirdelen, Yücel Yolcu, Ömür Atay Senaryo: Ümit Ünal Görüntü: Mehmet Aksın Müzik: Gökhan Kırdar Oyuncular: Altan Erkekli, Azra Akın, Çetin Tekindor, Ahmet Mümtaz Taylan, Ece Hakim, Erkan Can, Fikret Kuşkan, Güven Kıraç, Hilal Aslan, İdil Üner, İsmail Hacıoğlu, Mehmet Günsür, Nejat İşler, Nurgül Yeşilçay, Şevket Çoruh, Yelda Reynaud, vs. TMC yapımı.
DİĞER SİNEMA HABERLERİ
 Filmlerden film beğenin
 Canavarların ölümü de bir dramdır
 Aşkın yarattığı inanılmaz umut
 Canlandırmada yeni bir zirve
 Köşe yazarlarının zalimliği
 Bu yılki festivale bakış ve Kaçırılmaması gerekenler'
 Seksin adını koyan adam
 Erkek "Gönül Abla"nın maceraları
 Tekrarın tekrarı bir korku denemesi
 Tarihe geçen müthiş savunma
 Hem küçükler hem büyükler seyredecek
 Bir kaşık bal yemek için
 Cehenneme gidip dönen adam
 Teoman'dan şarkıları gibi bir film
 Sevgili Ferhan... Özür dilemek sana düşmez
 Gülmeyi ve heyecanı sevenler için
 Her şeyi müziği ve kadınlarıydı
 Bir aşk ve cinsellik dansı
 Sanki Kafka, Hitchcock ve Lynch bir arada
    Cumartesi Yazarlar
    Güncel
    Yaşama Dair
  » Sinema
    Gurme
Hakikat şarapta gizlidir
Hakikat şarapta gizlidir
Eski meyhaneler küflü şarap kokardı, buram buram... Bu küflü şarap...
Hak etmediğim kadar şımartıldım
Yeni albümünün satış rakamlarını ve hatta gelirini bile bütün...
Mirası 'seks tartışmaları'
Alfred Kinsey 1950'lerde dünyanın sekse bakışını değiştirmişti. Şimdi...
Kişiye özel diyetle sağlıklı yaşam
Genetik yapınız nasıl beslenmeniz gerektiğini de gösteriyor. Siz de 'Cellf...
Banyoda 'Hamam' zamanı
Şimdi trend evlerin banyolarında kişiye özel düzenlemeler. İdil Tarzi'nin Eke...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.