|
|
|
|
Japonlar bile onun uçaklarına hayran
Dünya genelinde model uçak yapanların tersine, uçaklarının tekerlek jantlarına kadar her şeyini kendi yapan 28 yaşındaki Ercüment Sarıkaya, çalışmalarını gören Japonlar'ı bile kendine hayran bırakıyor.
Atatürk Havalimanı'nda 2.5 yıldır hava kontrolörü olarak çalışan 28 yaşındaki Ercüment Sarıkaya'nın yaptığı model uçakların dünyada eşi benzeri yok. Uçak tekerleklerinin jantlarına kadar her şeyini kendi yapan Sarıkaya'nın bu işle uğraşan diğer insanlardan farkı da burada yatıyor. Adapazarı'nda doğup büyüyen Sarıkaya'nın model uçak yapımına merak sarması ortaokul yıllarına dayanıyor. Bir gün beden dersinde okullarının üzerinden alçaktan geçen 13 tane F-4 uçağından etkilenerek model uçak yapmaya başlayan Sarıkaya, bugüne kadar ikisi kişisel, biri karma olmak üzere üç sergi açtı. Hobi olarak başladığı model uçak yapımı, meslek hayatını da etkileyen Sarıkaya, Eskişehir Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksekokulu'ndan 2000 yılında mezun olmuş. Üniversite yıllarında jet pilotlarının sipariş ettiği model uçakları yaparak harçlığını da çıkaran Sarıkaya, bugüne kadar 650 uçak yapmış. Bu uçakların bir kısmını hediye eden, bir kısmını satan, bir kısmını da 17 Ağustos depreminde yıkıntılar altında bırakan Sarıkaya, yılmadan çalışmalarına devam etmiş.
ULUSLARARASI BEĞENİ İki hafta önce Havacılık Müzesi'nde düzenlenen Model Uçak Sergisi'ne 11 uçağıyla katılan Sarıkaya, www.aircraftresourcecenter. com adlı model uçak sitesine yaptığı iki uçağın fotoğraflarını gönderdiğini söylüyor. Çalışmalarının fotoğraflarını gönderdiği sitenin yapımcısı Steve Bramford'un ilk tepkisi şu sözlerle olmuş: "Bugüne kadar böyle bir çalışmayla ilk kez karşılaştım." Yaptığı model uçakların fotoğraflarını email yoluyla Japonlar'a da gönderdiğini söyleyen Sarıkaya, aynı olumlu yaklaşımı ve beğeniyi, buradan da görmüş: "Bu şekilde model uçak yapan kimse yok. Japonlar ilk başta inanamadı. 'Sen bize kitin fotoğrafını çekip göndermişsin. Bizimle dalga geçiyorsun' diye cevap verdiler. Daha sonra detaylı bilgi ve fotoğraf gönderince ikna oldular." Bir model uçağı yapmanın yoğun bir çalışmayla bir ay sürdüğünü söyleyen ve dünyada model uçakçılığın kendi yapımlarından büyük farklar taşıdığını anlatan Sarıkaya, çalışmalarını şöyle anlatıyor: "Dünyada model uçakçılık benim yaptığımdan çok farklı. Çünkü model uçak yapanlar, yaptıkları uçakları kitten yaparlar. Yani model uçağın bütün parçaları hazır haldedir. Yapanlarsa, onları birleştirir. Benim yaptığım uçaklar ise her şeyiyle bana ait. 'Kromolüks' denilen bir malzeme kullanıyorum. Bir tarafı karton, diğer tarafı plastik bir malzeme. Uçağın ölçüleri var. Örneğin Airbus 620 uçağı için, üstten, önden yandan görünüşü var sadece. O görünüşlerinden planlar çıkarıyorum. Model uçak yapımlarından uluslar arası ölçüler 1/48, 1/32, 1/72'dir. Tabii bu ölçülerin hepsi kit model uçaklar için geçerli. Ben bunlara bağlı kalmıyorum. Örneğin benim bazı uçaklarım, 1/44, 1/29. Ölçek bunlar olunca uçağın tüm parçaları ve aksesuvarlarını da bu ölçeğe göre yapıyorum. Elimde sadece gerçek uçağın ölçüleri var. Yapacağım uçağı kendim ölçeklendiriyorum. Yani istediğim ölçüde yapıyorum."
PINAR ŞENGÜL
|
|
|
|
|
|
|
|
|