kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
  » Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Zeka yetmiyor güzel olmalıyım
Zeka yetmiyor güzel olmalıyım

Metropol gençliği için iyi eğitim almak yetmiyor, güzel görünmek de istiyor. Gençlik, 'Tüketiyorum öyleyse varım' felsefesini benimsiyor. Araştırmalar gösteriyor ki, 2000'li yıllar narsisizm ve dış görünüşün içsel değerlerden daha önemli olduğunu dayatıyor.

Gençler üzerinde yapılan Trendview araştırması 2000 gençliğini 'marka gençliği' olarak tanımlıyor. Toplumda yer edinmek için markaya önem veren gençliği lüks tüketim tercihleri yönlendiriyor. Ailelerine göre marka konusunda çok daha seçiciler. Marka tercihi yaparken kaliteli olmasına dikkat ediyorlar. Maddi olarak rakiplerine göre biraz daha pahalı olması markanın çekiciliğini artırıyor. Ulaşılması kolay olmayan ama ulaşılabilen ürünler gençler tarafından kabul görüyor.

TÜKETİYORUM ÖYLEYSE VARIM
Millward Brow'ın 18-25 yaşları arasındaki 3 bin üniversite öğrencisiyle yaptığı araştırmaya göre de gençlik için politik ideolojiler, dini inançlar, evlilik ve düzenli işler gibi geleneksel değerler geçerliliğini yitirdi. Araştırma sonuçları şöyle:

* Geleneksel kurumlara güven duymuyorlar. Bu boşluğu ise markalarla dolduruyorlar.

* Markalardan dürüst ve güvenilir olmasını istiyor, değişime inanıyor, sürekli yeni deneyimler peşinde koşuyorlar.

* Görünür şekilde de bireyciler ve bu gezegende kendilerini küçük hissediyorlar.

* Markalar ve tüketimin konforu balonunun içinde yaşıyorlar. Odaları hangi gelir seviyesinden olursa olsun aileleriyle kıyaslandığında marka dolu.

PSİKOLOGLAR HİPERAKTİF DİYOR
*
'Anı yaşa' sloganıyla hareket ediyorlar.

* Kültürleri; dinlence ve eğlence üzerine kurulu hayatı seviyorlar.

* Çocukluklarında çevrelerinde binlerce uyarının olmasından dolayı psikologlar bugün onları hiperaktif olarak tanımlıyor.

* Aileleriyle birlikte yaşamalarına rağmen hepsi dünyayı dolaşmak istiyor.

* Her zaman arkadaş gruplarıyla birlikteler.

* Teknolojik yenilikler kısa sürede yaşamlarının standardı haline geliyor. Online yaşayan bu kuşak, çoğunlukla monitör karşısında zaman geçiriyor.

* Söylentiler yaşamlarında önemli bir yer tutuyor. Narsisizm ve dış görünüş içsel değerlerden daha önemli.

* Aslında her şeyi birden istiyorlar. Başarılı olmak yetmiyor. Aynı zamanda görüntü onlar için hayatlarının olmazsa olmazları arasında yer alıyor.
DİĞER GÜNAYDIN HABERLERİ
 Bu adam Naz Elmas'a fena halde takık!
 Bir yıl süren hazırlık
 Süper öğrenciler sınava psikologla hazırlanıyor
 Kuaförde ders çalışıyorlar
 Estetik yaşı 15'e düştü
 Yaş grubuna göre yaşam şekilleri
 Trabzon'da Atatürk'ün odası ziyarete açıldı
 Bolu'nun yemekleri fuarda
 Adana festivale hazırlanıyor
GÜLSE BİRSEL
Saatli Maarif Takvimi gırgır, yoğurt makinesi!
Nereden...
Paralı seks 3 kat riskli
Paralı seks 3 kat riskli
Özellikle 30 yaş ve altındaki kişilerin korunmasız cinsel ilişki...
Sert yatak, astıma iyi
Sert yatak, astıma iyi
Bel sağlığı için önerilen düz ve sert yatakların, birçok yararı daha...
Nişantaşı'm Derneği kış uykusundan uyandı!
Nişantaşı'm Derneği kış uykusundan uyandı!
Uzun süredir sesi soluğu çıkmayan Nişantaşı'm Derneği, "Ben...
Hamilelik bahane intikam şahane
Hamilelik bahane intikam şahane
Hamileliğini sebep göstererek 'Melekler Adası' adlı diziden ayrılmak...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.