kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
A380'e görkemli tören
A380'e görkemli tören
Varan Air haziranda uçacak

A380'e görkemli tören


Dünyanın en büyük yolcu uçağının üretimi tamamlandı. Dev jumbo jet, salı günü görkemli bir törenle halk önüne çıkıyor.

Boeıng 747'nin Tahtını Aldı
Boeing 747'nin tahtını 47 yıl sonra elinden alan A380'lerin son montajı Fransa'nın Toulouse kentinde yapılıyor (yanda). Geniş bir kabine sahip uçak, rahat koltuklarla yolculara maksimum konfor sunacak. Havacılık tarihinin en büyük yolcu uçağı koltuğunun yeni sahibi olacak iki katlı, 555 kişilik dev yolcu uçağı Airbus A380, salı gün fabrikadan çıkıyor. Avrupalı uçak üreticisi Airbus, 12 milyar dolar para harcayarak ürettiği A380 için Fransa'nın Blagnac kentinde görkemli bir tören düzenleyecek. Töreni, Avrupalı liderlerden İngiltere Başbakanı Tony Blair, Fransa Cumhurbaşkanı Jacques Chirac, Almanya Başbakanı Gerhard Shrodör, İspanya Başbakanı Jose Luis Rodriguez Zapatero'nın yanısıra 5 bin kişilik bir davetli topluluğu izleyecek.
2005'in ilk çeyreğinde gökyüzünde olacak olan A380, sahip olduğu iç donanım ve yüksek konforuyla havacılıkta adeta devrim yaratacak. Barları, alışveriş butikleri, dinlenme ve yemek salonları gibi özellikleriyle klasik yolcu uçakları devrine son verecek A380'le seyahat edenler, geniş sosyal mekanlar sayesinde kendilerini tatil köyündeymiş gibi hissedecek. Liste fiyatı 250 milyon dolar olan uçak için bugüne kadar 14 havayolu şirketi, 149 adet sipariş verdi. Havayolu şirketleri, uzun menzilli hatlarda ekonomik uçuş sunması ve yüzde 35 daha fazla yolcu taşıması nedeniyle A380'e büyük ilgi duyuyor. Gelecek yirmi yıllık sürede 500 ile bin koltuklu, yaklaşık bin 138 uçağa gereksinim duyulacağını hesaplayan Airbus Industrie, uzun menzil pazarını ele geçirmeyi planlıyor.
Uçağın ara parçaları Hamburg, kanatları İngiltere, kuyruk takımı İspanya'daki Airbus fabrikalarında üretiliyor. A380'nin parçaları diğer Airbus uçakları gibi Almanya, Fransa, İngiltere ve İspanya'daki fabrikalarda üretildikten sonra son montajının yapıldığı Fransa'nın Toulouse kentine taşınıyor. Airbus, parçaların taşınması işini özel ürettiği Beluga uçakları, gemiler ve TIR'larla gerçekleştiriyor.
A380 üretim tekniği açısından da sektöre birçok yenilik getiriyor. Bu yeniliklerin başında uçağın gövdesinde yüzde 45 oranında sentetik unsurların kullanılması geliyor. Güçlendirilmiş plastikler, kabin zemini ve ön gövde de kullanılacak olan Karbon Fiberle Güçlendirilmiş Plastik (CFRP), alüminyumdan çok daha hafif olan Glare olarak da adlandırılan Cam Fiber Güçlendirilmiş Alüminyum üretimdeki diğer yenilikleri oluşturuyor. Uçağın yatırımcıların bütün ihtiyaçlarını karşılamasını garantilemek için Airbus, müşteriler, havaalanları ve endüstri otoriteleri ile ortak çalışıyor.
A380 gibi büyük bir uçak her havaalanına inemeyeceği için bazı meydanlarda yeniden düzenlemeler yapmak gerekiyor. A 380 için sipariş veren şirketle havaalanlarında milyonlarca dolar yatırım yaptı. A380'in şu an itibariyle Türkiye'de inebileceği bir meydan bulunmuyor.

TEKNİK ÖZELLİKLER
Uzunluk
73 m.
Yükseklik 24.1 m.
Kanat açıklığı 79.8 m.
Max. kalkış ağırlığı 560 ton
Max yakıt kapasitesi 310 ton
Yolcu tip max. Menzil 14.800 km.
Motor seçenek 1 Trent 900
Motor seçenek 2 GP 7200
Kargo model tipi 380-800 F
Yolcu kapasitesi 555
DİĞER HOBİ HABERLERİ
 A380 Airbus kumar mı oynuyor?
 Boeing 747 efsanesi yenileniyor
 Airport'un konuğu bakan Yıldırım
 Çalgıları topladı ansiklopedi yaptı
 Onlar "çikolata renkli" Türkler
 Cüneyt Arkın
 Paris'te güneşli bir hafta sonu
 Futbolistanda yaşamak
 Hem yoksul hem şişman çocuklar
 Kısa...kısa...kısa...
 THY'nin business class yolcusu arttı
 Doğu'nun dürümüne hamsili Laz yorumu
 Kükreyen aslan 80 yaşında
 Mutlu tasarım yılları
 Havacılık sektörü 2005'te coşacak
 Kısa...kısa...kısa...
 Küçük yardım büyük başarı
 Kaynanalar seçer
 Yirmi yılda 17 bin yeni uçak
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
ALİ POYRAZOĞLU
Şimdi bunlar ne kuşu?
Geçen hafta iki eski dostla...
ÖNCEL ÖZİÇER
Arkadaşım
Tehlikeli İlişkiler isimli filmde John...
'Selüloz manyakları'nın haz nesnesi
'Selüloz manyakları'nın haz nesnesi
Uğruna fan kulüpler kurulan, müdavimleri arasında Hemingway ve Van...
62 yıldır yemek yemedi
62 yıldır yemek yemedi
Hint fakiri Prahlad Jani, 8 yaşından beri aç ve susuz yaşıyor.
Aşkı da ihaneti de acıyı da tattım
Yıllar geçti ama o güzelliğinden, zerafetinden hiçbir şey kaybetmedi.
Beyin okuyan Türk Amerika'da çığır açtı
Newsweek'in son sayısına konu olan Prof. Turhan Canlı'nın beyin...
"İnfaz" yöntemleri aynı
Kurtlar Vadisi'nin son günlerde işlenen bazı cinayetlere esin kaynağı olduğunun...
Kortların yıllanmış şarabı
İran kökenli Ermeni ailenin Amerikalı oğlu Andre Agassi sadece tenisin genç...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.