kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
  » Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
ALATONDAN TOPBAŞA ZİYARET....   Alarko Yönetim Kurulu Başkanı İshak Alatonu kabul eden Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş, Taksim-Şişhane metro hattının bitirilmesini istedi.
Yeni metro hatları için geri sayım...

4'üncü Levent-Ayazağa ve Kadıköy-Kartal metro ihaleleri tamamlandı. 40 km'lik raylı sistem 130 km'ye çıkarılacak.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul'u yeraltı ve yerüstünden raylı sistemle donatmaya kararlı... İlk hedef ise kentin finans ve iş merkezi haline gelen Maslak'a metroyu ulaştırmak. Topbaş, üzerine kurulu olduğu arazinin altından metronun geçişine izin vermeyen 3. Kolordu Komutanlığı'nı ikna ettiğini, yakında metro inşaatının başlayacağı söyledi. "İhaleyi verdim, şubat ayında temeli atıyoruz, 30 ayda metro tamam" diyen Topbaş, 3.5 km. uzunluğundaki yeni hatın 75 milyon dolara mal olacağını açıkladı. Büşükşehir Belediye Başkanı Topbaş, yapımı yılan hikayesine dönen Ayazağa Kavşağı'nın da bu yıl sonuna kadar tamamlanacağını söyledi. Demiryolu dışında toplu taşıma sistemi bulunmayan Anadolu Yakası da yakında raylı sisteme kavuşacak. Şubat ayında Kadıköy - Kartal hattının inşaatına start verilecek. Üsküdar-Altunizade-Ümraniye projesi ise henüz hazırlık aşamasında. Kentin kuzeydoğusuna toplu taşıma sistemi getirecek iki projede hemen hemen hazır. Bunlar Bağcılar-Otogar hattıyla Bağcılar-Mahmutbey-İkitelli hatları. İlki 4.4 kilometre uzunluğunda 183 milyon dolara mal olacak ve 2007 Şubat'ında hizmete sokulacak. İkincisi ise biraz daha uzun süre alacak. 14.2 kilometre uzunluğundaki hattın maliyeti 800 milyon doları bulacak ve en iyi ihtimalle 2008 Mart'ına yetişecek. Bakırköy'ü Beylikdüzü'ne bağlayacak hat ise Üsküdar- Ümraniye hattı gibi henüz proje aşamasında. Bir kilometrelik yeraltı yolunun maliyetinin 30-40 milyon dolar arasında olduğunu belirten Topbaş, en doğru hamlenin yabancı sermayeyi kullanmaktan geçtiğini söyledi. Topbaş'a göre, yabancıların ikna edilmesi halinde Türkiye'ye girecek yabancı sermaye 2 milyar dolar civarında olacak. İstanbul'- daki 40 kilometrelik raylı sistemi 130 kilometreye çıkarmayı hedeflediğini anlatan Topbaş'a göre asıl ihtiyaç, Beykoz'- dan Silivri'ye kadar gidebilecek 300 kilometrelik raylı sistem.

Şenol BAŞTAKAR / MERKEZ


1 2 3 4 5
 
DİĞER GÜNDEM HABERLERİ
 Türk baba ve iki oğlu şüpheli yangında öldü
 İncirlik formülü şoförleri kurtarır
 Okullarda 45 kelime yasak
 Viyadük Alarmı
 Okullarda yarı yıl tatili yarın başlıyor
 Modernizasyon projesi durmadı
 Rusya'dan bir Kıbrıs jesti daha
 Bir yargısız infaz iddiası daha
 Çanakkale'de sular çekildi
 Bir yatakta 10 çocuk tedavi edilir mi?
 Cinayeti psikiyatrist çözdü
 THY için zor dava
 Sis TEM'de kabus oldu
 'Tacizci' genci babası getirdi
ERDAL ŞAFAK
İzmir'in hüzünlü kavakları
Türkiye'nin aydınlık...
ALİ KIRCA
USA-nami!
Terk edilmiş bir hayalet kent görünümündeki...
ÖMER LÜTFİ METE
Vizyon mu, angarya mı?
Ankara'da dün görünürde birbirini...
UMUR TALU
Madem öyle, işte böyle
Bence haklı. ABD Merkez Kuvvetler...
En büyük dayanağım din
ABD Başkanı Bush, inançları hakkında ilk kez bu kadar açık konuştu:...
ABD'de 'TEMA' yok mu!
ABD'nin Kaliforniya eyaletinde şiddetli yağışların tetiklediği toprak...
Über Allex: 4-1
Über Allex: 4-1
Fenerbahçe özel maçta Werder'i dağıttı. 2 gol atıp 1 de asist yapan...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu