» Yazarlar

Kent Günlüğü
Sokaklarda 40 bin tehlikeli araç

CHP kulisleri kaynıyor

CHP, kurultaya giderken İstanbul'un belirleyici bir rolü olacağını söylemiştik. Bunun ilk ipuçları ortaya çıktı. Mustafa Sarıgül'ün başlattığı değişim hareketi partideki grupları ateşledi. Herkes kurultaydan nasıl bir sonuç alınacağının hesaplarını yapıyor. Hesapların ağırlık noktası, 'bu yeni sürecin' parti için bir şans olması. Baykalcılar dahil herkesin ortak paydası bu.
Peki CHP, bu şansı değerlendirebilecek mi? Bu sorunun cevabı İstanbul'da yürütülen görüşmelerde ortaya çıkacak. Bu açıdan İstanbul bugünlerde ciddi gelişmelere ev sahipliği yapıyor.
İlk görüşme bu sabah Kemal Derviş ve Celal Doğan arasında olacak. Doğan, kurultay kararının alınmasının ardından önce Ankara'ya gitti ve parti yönetimiyle görüştü. Genel Sekreter Önder Sav, Ali Topuz, Erol Çevikçe ve Hikmet Çetin'le görüştü.
İstanbul CHP kulislerini hareketlendiren bir gelişme de yarın yaşanacak. CHP Genel Başkanı Deniz Baykal, kurultay delegeleriyle The Marmara Oteli'nde yemekte bir araya gelecek. Deniz Baykal'ın konuşacağı toplantı Kanaltürk televizyonundan canlı yalınlanacak. Bu toplantı kurultayın kaderi açısından da çok önemli.
CHP kulislerinde hareketlilik bu kadarla da sınırlı değil. İrili ufaklı her kesim geleceğe yönelik projeksiyonlar geliştiriyor. Ama gözler kuşkusuz hareketin ateşleyicisi Sarıgül'ün üzerinde. İktidar yürüyüşünü nasıl noktalayacağı merakla bekleniyor. Baykalcılar'ın Sarıgül'ün aday olmayacağı beklentileri sürse de Sarıgül, adaylık için ciddi bir hazırlık içinde.
Baykal, pazar günü İstanbul'da delegelerle buluşurken, aynı gün
Sarıgül de Ankara'ya çıkarma yapıyor. Sarıgül şöyle diyor: "Pazar günü Ankara'daki merkez ofisimizi açıyoruz, ondan sonra bölge toplantılarına katılıyoruz. Halkın desteği çok büyük, delege arkadaşlarımızla sık sık görüşüyoruz. Zannediyorum ki iyi bir sonuç alacağız."
Sarıgül' e parti içi gruplara bakışını soruyoruz. İşte cevabı: "Şu an gruplarla temasım yok, halk ve delegelerle temasım var. CHP'de artık ben devri bitsin, biz devri başlasın. Çok iyi bir takım kurmamız lazım, bu takımın kazanan takım olması lazım.
Altan Öymen'den, Hikmet Çetin'den ve daha birçok isimden yararlanmak istiyorum. Bu isimlerle yoluma devam etmek istiyorum. Ben partide yıllarca emek harcayan tecrübeli arkadaşlarımı almak istiyorum. Onun yanında da genç kadrolara da yer vermek istiyorum."

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
Yağmur ve Cohen'in kemikleri
Yorgun döndük...
YAVUZ DONAT
Prof. Aldıkaçtı: "Dersimiz demokrasi..."
Prof. Dr. Orhan...
Gökkafes'te olaylı yıkım
Süzer Plaza'nın giriş katındaki dört restoran-barın kışlık bahçeleri...
'Tecavüzcü' yakalandı
Okmeydanı SSK Hastanesi hemşirelerinden N.T.'nin tecavüze uğradığı...
Demirel ölmek istedi
Bulgaristan'dan iade edilen Ege Bank'ın eski sahibi Murat Demirel,...
İÜ'de öğretim üyeleri Prof. Dr. Parlak dedi
İstanbul Üniversitesi'nde yapılan seçimde Prof. Dr. Mesut Parlak 743...

Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa