kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
İstanbul Avrupa'yı aşka davet ediyor
İstanbul Avrupa'yı aşka davet ediyor
Ünlü gazete ve dergilerde yayınlanıyor

Avrupa'yı aşka davet ediyoruz

Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul üzerinden Türkiye'nin tanıtımını yapıyor. Avrupa'nın önde gelen gazete ve dergilerinde yayınlanan İstanbul reklamlarında ön planda 'aşk' var. Topkapı Sarayı'ndan detaylar, Ortaköy Cami ve Boğaz görüntülerinde genç bir çiftin yaşadığı aşk anlatılıyor.


İstanbul Avrupa'yı aşka davet ediyor

Dünyanın gözünün ülkemizde olduğu bugünlerde İstanbul üzerinden Türkiye'nin tanıtımı yapılıyor. Avrupa'nın saygın gazete ve dergilerinde yayınlanan reklamların teması aşk.

Avrupa Birliği'nin 17 Aralık'taki Brüksel toplantısının en önemli gündem maddesi Türkiye'ye tam üyelik yolunda müzakere tarihinin verilip verilmemesiydi. Dolayısıyla bütün Avrupa'nın gözü Türkiye'ye çevrilmişti. Kültür ve Turizm Bakanlığı, bu fırsattan faydalanmak istedi ve 1 Aralık'ta Avrupa'da "İstanbul Kampanyası" başlattı. Kampanya için İngiltere, Fransa, Almanya ve Hollanda ülkeleri seçildi. Dört farklı reklam hazırladı ve bu ülkelerin önde gelen gazete ve dergilerinde yayınlanmaya başladı. Bu ayın sonuna kadar devam edecek İstanbul Kampanyası, birkaç ay aradan sonra tekrar start alacak. Türkiye'nin turizm tanıtımını üstlenen şirket olan dDf'in ortağı ve kampanyanın Kreatif Direktörü Armağan Birkiye ile İstanbul Kampanyası'nı konuştuk. Birkiye önce neden aralık ayının seçildiğini anlattı. "Türkiye, Birinci Dünya Savaşı'ndan sonra ilk kez bu kadar gündeme geliyor. Bu durumdan faydalanıp insanların algısını İstanbul gibi bir markanın üzerinde toplamayı amaçladık. İstanbul'un 3000 yıldır insanlığın tüm ortak değerlerine evsahipliği yapmayı başarmış neredeyse tek şehir olmasının gücünü bugüne taşıdık. İstanbul markası üzerinden kendimize ait değerleri çok iyi anlatabileceğimizi düşündük. Zamanlama çok iyiydi. Çok iyi reaksiyonlar alıyoruz. Özellikle Hollanda ve Fransa'daki ofislerimize mail yağıyor."

YAŞAMIN KALBİNDE
Peki ilanlar neyi anlatıyor? Armağan Birkiye bu soruyu şöyle yanıtlıyor: "Ülkemizde günümüzde insanların nasıl yaşadığını, bu yaşamın nasıl bir dokuya sahip olduğunu, tarihini stilize edip genç kalmayı başardığını ve İstanbullular'ın aşkları herkes gibi ama bize ait değerlerle yaşadığını anlatan bir kampanya hazırladık. Avrupalılar'a, dostluğu, aşkı, sevgiyi kendileri gibi ama bize ait değerlerle yaşadığımızı göstermek istedik." Armağan Birkiye, dört farklı ilan hazırladıklarını söylüyor. İlanlarda, Topkapı Sarayı'ndan detaylar, Ortaköy Camii ve Boğaz görüntülerinde genç bir çitfin yaşadığı aşk anlatılıyor. Fotoğrafların üzerindeki kalp de bu mesajı güçlendiriyor. Her ülkenin kendi dilinde yayınlanan ilanlarda "Yaşamın Kalbinde" sloganı yer alıyor. İlanda yer alan kısa metinde ise Avrupalılar, İstanbul'un tarihi ve doğal güzelliklerinde aşkı yaşamaya ve bu romantik şehrin bir parçası olmaya davet ediyor. Bu arada Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın yurtdışı turizm tanıtım kampanyalarında ilk kez günlük gazeteleri de kullanıldığını belirtelim. Bu yüzden de kampanyanın Avrupalılar üzerinde etkisinin çok büyük olduğu belirtiliyor.
DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 Üniversitede güçler yarışı
 James Dean'in orta yaşlısı
 10 padişaha tanık oldu
 Bir Türk kızıyla tanıştı hayatının seyri değişti
 Sıfırları gitti değeri arttı
 Alışverişin başkenti
 Tekstilin öğrenci patronları
 İşgalcinin pişmanlığı
 Önce sergi sonra müzayede
 Yeni TCK ile fotoğraf yerine karakalem
 Restoranlar
 Cazın büyülü sesi
 Ünlü heykeltıraşın en kapsamlı sergisi
 Tsunami havayollarını da vuracak
 İstanbul'da 4 farklı ses yankılanıyor
 Toplum gönüllüleri 2 yaşında
 Büyük İskender'i ağlatan şehir
 Üç parçalı bilmece
 Barış Manço'nun evi ne olacak?
    Aktüel Pazar Yazarlar
  » Güncel
    Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
BALÇİÇEK PAMİR
Yine diyecek, kesin "Sana ne" diyecek
Kameram olmadığı...
MEHMET ALTAN
Pipolu Kaplumbağa
Osman Hamdi Bey 30 Aralık 1842 yılında...
ÖNCEL ÖZİÇER
Sol yanı bırak, sağa bak
Dostum, dostum güzel dostum,...
KAZIM KANAT
Babamı sevgi öldürdü!
Öyle bir şansım yoktu. Yani...
REFİK DURBAŞ
Yıllar ve kitaplar...
Edebiyat Fakültesi'nde hocam...
Kükreyen aslan 80 yaşında
Kükreyen aslan 80 yaşında
MGM artık daha çok sinema dışı yatırımları yöneten bir şirket...
Mutlu tasarım yılları
Mutlu tasarım yılları
Tasarım ağaç süslemesinde, bazen çılgın bir elbisede, bazen objelerde...
Doğanın mucize bitkileri hayatınızı kurtaracak
Kanser ve kalp gibi hastalıklar vitamin, mineral ve bitkisel...
70'inde işi bıraktı resme başladı
İnşaat, hukuk ve eğitim gibi farklı alanlarda çalışıp, birçok...
Gizemli ve hoş bir lezzettir tatlı
Sevinçli ve mutlu olayları tatlı paylaşarak kutlayan bir toplumuz. Yeni yılın...
Sofraların lüks lezzetleri
Kimi az bulunduğu için, kimi de yapımı zor ve beceri istediği için lüks...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.