kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Emre Akoz @ SABAH
Fax:
0212 354 36 19
 

Edebiyatın reklamı

Yazar Selim İleri, TRT2'de 'Edebiyat Yarımküre' adlı bir program hazırlıyor. Dün çekimleri vardı. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi'nden yakın Türk edebiyatı uzmanı Fatih Andı ve reklamcı-yayıncı Nazar Büyüm (Adam Yayınları) ile programa katıldık. Konu: "Edebiyat kitapları ve reklam"dı.
Bir ara şöyle bir laf ettim: "Bangır bangır reklamı yapılan kitapları pek satın almam, alsam dahi okumam, okusam dahi yazmam." Tabii olayı bu biçimde formüle edince sanki "reklamı yapılarak çok satan kitapların sanat değeri düşüktür" diye düşündüğüm... Özetle edebiyat kitaplarının reklamına karşı olduğum sanıldı.
Orada açıklamaya çalıştım. Konuyu biraz daha açalım.
Her kitap ve her yazar için olmasa da... Son 10 yıldır bazı kitaplar reklam kampanyalarıyla pazarlanıyor. Bu çabaya karşı değilim. Yapsınlar. Ama benim açımdan şöyle bir durum var: Reklam yüzünden kitaba ilişkin 'keşfetme' duygusunu kaybediyorum. Bu yüzden de o kitabı almıyor. Alsam dahi okumuyorum. Bekletiyorum. Aradan bir iki yıl geçiyor, öyle okuyorum.
Asıl önemlisi ise son nokta: Eğer reklamı yapılarak çok satan kitap ancak kötüyse, beğenmedimse üzerine bir şeyler yazıyorum. Niye? Çünkü iyiyse sorun yok ki. Zaten birçok kişi tarafından bilinmiş oluyor. Bir de benim yazmama gerek kalmıyor. Tersine, eğer kötüyse, zayıfsa ya da abuk bir yönü varsa 'olmamış' diye yazıyorum. Çünkü reklam sıradan ya da dandik bir ürünü şişirerek bir bakıma bizi kandırmış oluyor.
Onun dışında belki kıyıda köşede kalmış, az satan, tam da keşfedilmeyi bekleyen kitaplara el atmayı tercih ediyorum.
Çevrenizdekilerin bilmediği, tanımadığı, adını duymadığı bir yazarı keşfetmek... Ya da arka rafların birinde ilginç bir kitap bulmak ne büyük bir zevktir! Aslında bu tavrımı savunacak da değilim. Çünkü bu yüzden, mesela, Murathan Mungan'ın 'Yüksek Topuklar' adlı kitabını çok geç okudum. Bayıldım. Peki bu bana bir ders oldu mu? Bilmiyorum. Yeni bir reklam kampanyası başlasın da göreyim; bakalım ne yapacağım!

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Magazin testi nasıl olur?   / 05-01-2005
 Süzgeç kafa   / 04-01-2005
 Ölümün soluğu   / 03-01-2005
 En zeki felsefeci   / 02-01-2005
 Başkanlık sistemi   / 01-01-2005
 Şirket hediyeleri   / 31-12-2004
 Körler için internet   / 30-12-2004
 Oportünist eleştiri   / 29-12-2004
 Tsunami dehşeti   / 28-12-2004
 Ne kadınlar var!   / 27-12-2004
REHA MUHTAR
Ya aynı kadını sevdik..
Pazar günü Mina'ya mektup...
MEHMET BARLAS
Deniz Baykal için artık deniz bitmelidir
Türkiye'de her...
SAVAŞ AY
Foto muhabirinin gücü basının da gücüdür aslında
Bugün...
REFİK DURBAŞ
Cevap ve düzeltme metni
Sabah gazetesinin, 27 Aralık...
HINCAL ULUÇ
Ayıp, skandala dönüştü!..
"Hürriyet'in gazetecilik...
EMRE AKÖZ
Edebiyatın reklamı
Yazar Selim İleri,...
Demirel'den 3'lük
Demirel'den 3'lük
Basketbolun ilk özerk seçimi nefes kesti. İlk 4 sandıkta Arıboğan 71,...
Sola samba
Sola samba
Fenerbahçe Başkanvekili Özdemir sol kanada yabancı futbolcu...
Derviş 3. yolu açıkladı: Adayım Zülfü Bey
Baykal ve Sarıgül dışında, 'üçüncü yol' arayışı başladı. Hareketin...
Genel başkanlık yarışı çok ayıp, büyük haksızlık
CHP Genel Başkanı Deniz Baykal, Yüksek Disiplin Kurulu'na...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu