kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Fiesta ST yarışçı abilerine özendi
Fiesta ST performansıyla yarışçı abilerine özendi

Mayıs 2005'te Türkiye'ye gelecek araç performans tutkunlarını memnun edecek.

Ford'un minik modeli Fiesta şimdi de performanslı kimliği ile vitrine çıkmaya hazırlanıyor. 150 beygir güç üreten motorla donatılan ST, iç mekanıyla dikkat çekiyor.


Fiesta ST yarışçı abilerine özendi

Ford'un şirin modeli Fiesta performanslı kimliği ile vitrine çıkmaya hazırlanıyor. 150 beygir güç üreten motorla donatılan ST dış tasarımı, artırılan güvenlik donanımıyla dikkat çekiyor.

Ford'un küçük sınıftaki üyesi Fiesta motorsporları departmanı M-Sport'ın çalışmalarıyla yüksek performanslı Fiesta ST'yi yarattı. Otomobil ayrıca Ford'un yeni TeamRS organizasyonunun ürettiği ilk araç olma unvanını taşıyor. Bu ekip 2003'ün başlarında şirketin yarış ve yüksek performanslı yol otomobili mühendisleri ilk kez bir araya getirilerek, yüksek performanslı yol otomobilleri ve yeni yarış modelleri hazırlamak amacıyla kurulmuştu. ST, "Sports Technology"nin kısaltması ve yeni Fiesta ST de Ford'un yeni tipte ST amblemini içeren ilk Sports Technology modeli. Yeni "ST" ambleminde Ford'un klasik RS "yarış şeritli" logosundan ilham alan ortasında kırmızı çizgili bir tasarım kullanılıyor ve bundan sonraki bütün Ford ST modelleri bu amblemi kullanacak. Fiesta ST, Ford'un özel olarak geliştirilen 2.0 litrelik Duratec 16 supaplı motoruna sahip. 150 beygir gücündeki bu motor sunduğu yüksek torkla esneklik ve çekiş gücü sağlıyor. 185 Nm'den 190 Nm'ye çıkarılan en yüksek torkun yüzde 90'ı 1,350 d/d'den itibaren oluşturuluyor.

8.4 saniyede 100 km/s'ye ulaşıyor
Fiesta ST sıfırdan 100 km/s hıza 8.4 saniyede ulaşıyor. Fiesta ST'nin son hızı 208 km/s. Vites oranları değiştirilen beş vitesli şanzıman ve yeni, kısa hareketlere sahip vites kolu son derece hızlı ve belirgin vites değişiklikleri sağlıyor. Gelelim Fiesta ST'nin dış tasarımına. Daha geniş ve derin ön ızgara, yeni tampon, ince yan eteklikler ve fonksiyonel arka spoiler ST'nin alçak görünümünü tamamlarken düşük profilli, özel olarak ayarlanmış Pirelli P Zero lastiklere sahip çok kollu alaşım jantlar da saldırgan bir görüntü sağlıyor.

ESP sistemi özel olarak geliştirildi
ST'nin kabini de ona özgü bir şekilde düzenlendi. Orta bölümlerinde kırmızı ya da mavi kumaş ve ayırt edici yeni ST logosu bulunan siyah deri kaplı özel yeni spor koltuklar, ST'ye özgü kalın, deri kaplı direksiyon simidi, özel vites kolu, metal pedallar ve ST logolu kapı eşikleri dikkatlerden kaçmıyor. Ford'un Elektronik Denge Programı (ESP) çekiş kontrol sistemi Fiesta ST'de standart olarak yer alıyor.ESP, ABS sisteminin her bir tekerlekteki hız algılayıcıları ile birlikte yalpalama oranı, direksiyon hareketi ve yanlamasına hızlanma algılayıcılarını kullanarak sürekli bir şekilde aracın dinamik davranışını izliyor ve sürücünün hareketleriyle karşılaştırıyor. Sistem dengesiz bir durum algılarsa, önce çekiş kontrol sistemini kullanarak motorun gücünü azaltıyor ve çekişin yitirilmesini önlüyor. Fiesta ST daha önce sadece Focus RS'de görülen Performans Mavisi dahil sekiz renkte sunulacak. TeamRS tasarım bölümü ayrıca Ford'un yarış geleneğinin önemli bir parçası olan çift yarış çizgisinden türetilen özel renklere sahip bir model de geliştirdi. Bu versiyon Buz Beyazı renge sahip ve çift geniş ST mavisi şeritler motor kapağından tavana ve bagaj kapağına kadar ulaşıyor. Araç Mayıs 2005'te Türkiye'ye gelecek.
DİĞER OTO FİNANS HABERLERİ
 Her 6 kazadan 1'ini sarhoşlar yapıyor
 İndirimler arttı garantiler uzadı
 Havaş, Temsa araçlarla 'filosunu' güçlendirdi
 Peugeot 206 ailesi genişledi
 Goodyear'dan 8 ay vade fırsatı
 Seat Toledo Classic'leşecek
 Yeni Yaris eskisine göre 11 cm büyük
 Faizler düştü, indirimler 10.5 milyar lirayı buldu
 330 milyon taksitle Palio
 Eskiyi getir 1 milyar kazan
 Renault'da 12 ay krediye faiz yok
 Corsa'da 2 milyarlık damping: 26 milyar
 Micra'da 2.5 milyarlık indirim var
 Hyundai'de 8.5 milyar liraya varan indirimler
 VW Passat'ta 4 milyar indirim
 Fabia Sedan'da damping var
 Peugeot'da yedi milyarlık avantaj
 13 milyara otomobil bulmak mümkün
 3 yıllık oto kredisi faizi yüzde 2 oldu
    Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
  » Oto Finans
METE TANSU
2005'te otomobillere yüzde 10 zam...
ALİ SAYDAM
Bu yılın güzellik kraliçeleri belli oldu: Skoda sürpriz...
Her ay 320 milyar bulmam lazım
Her ay 320 milyar bulmam lazım
Casino başka kumarhane başka. Biz casino açtık yani ticarethane.
Babaannesini tam 37 kez bıçakladı
Babaannesini tam 37 kez bıçakladı
22 yaşındaki Çağdaş, babasının ölümünün ardından kendisini dışladığı...
Depremi 4 gün önce bildiler
Hintli bilim adamları 22 Aralık'ta hazırladığı raporla, depremin...
Bush'a suikast var
11 Eylül saldırıları, Prenses Diana'nın ölümü, Körfez Savaşı'nı bilen...
Çelik 'sağlam' AKP fire verdi
Çelik'le ilgili önerge reddedildi ama AKP 63 fire verdi
TBMM Genel Kurulu,...
Erdoğan: Yolsuzlukla mücadele şart
AKP Grubu'nda konuşan Tayyip Erdoğan, vekillere yolsuzlukla mücadelede...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.