Formula'da yarış başlıyor
Türkiye Otomobil ve Motorsporları Federasyonu'nda (TOMSFED) 11 Aralık'ta başkanlık seçimleri var. Şu an bu kurumun başında Mümtaz Tahincioğlu bulunuyor. 10 yıla yakın bir zamandır bu görevi tek başına götüren, Formula 1 organizasyonunda da İstanbul Ticaret Odası (İTO) ve kendi kurduğu dernekteki arkadaşlarıyla görev üstlenen Tahincioğlu'nun karşısına bu defa güçlü bir aday çıkıyor; Ömer Faruk Berksan . Havacılık sporlarından, Hezarfen Havaalanı'ndan tanıdığımız Berksan, aynı zamanda Kar Şirketler Topluluğu Başkanı. Berksan ile Tahincioğlu arasında geçecek yarış, Türkiye'de istenen düzeyde ve demokratik yapıda gelişmeyen oto sporlarının da geleceğini belirleyecek gibi görünüyor. Geçen yıl Türkiye Motosiklet Federasyonu'nun kurulma aşamasında göreve alan Berksan, kısa sürede kurumun özerk hale gelmesine katkı sağlamış. Şu an bütün sporcu lisansları kulüpler tarafından veriliyor, kulüpler bütün sponsorluk anlaşmalarını yapabiliyor. Berksan, bu yapı ve anlayışı TOMSFED'e taşımak istiyor. Yarışın bir tarafında federasyonun nereye geleceği bulunurken, diğer tarafında ise Formula 1 gelirleri yer alıyor. Federasyon başkanlığı için demokratik bir yarış olması, Türkiye'ye katkı sağlayacak insanların iş başına gelmesi arzumuz. Ancak, Tahincioğlu gibi uzun süre birilerinin aynı yerde kalması kesinlikle tasvip edilecek bir şey değil. Bir de bu kişiler kurumu aynı noktada tutup, kendilerini farklı yerlerde geliştiriyorlarsa, hiç doğru değil. Federasyonların başına o kurumu tıkayacak sporcular değil, spor kulüplerinde olduğu geliştirecek iştirakçilere ihtiyaç. Keşke birden fazla iş geliştirme ruhu olan aday yarışsa... Gelelim TOMSFED'in arka yüzüne. 25.08.2004'te bu köşede ' Formula'da Yıldırım rakipsiz yarışıyor' başlığını taşıyan yazımda İstanbul Ticaret Odası'nın (İTO) iştiraki Formula İstanbul Yatırım AŞ'nin (FİYAŞ) Denetim Kurulu üyeleri'nin raporlarına yer vermiştim. Konun bir tarafı olan Tahincioğlu ve ekibinden cevap alamadım. Sadece İTO Başkanı Mehmet Yıldırım arayıp , 'denetçiler böyle raporlar hazırlarlar' şeklinde özetlenecek bir cevap vermiş ve yatırımın büyüklüğüne dikkat çekmişti. Formula'daki yatırımın büyüklüğüne ve gelirin nasıl paylaşılacağına bakma zamanı geldi. İTO ve İTO Vakfı'nın bir iştiraki olan FİYAŞ, 100 milyon USD'lik yatırımla Formula 1 Pisti'nin sahibi ve yatırımcısı. Peki işletmecisi kim? Motor Sporları Organizasyonu (MSO) Sermayesi ne kadar? 50 milyar TL. Şimdi düşünün yatırımcı 100 milyon dolar harcıyor, 50 milyarlık şirkete işletmeye veriyor. Peki. MSO nasıl bir organizasyon? Yüzde 60 İTO'ya yüzde 40 Formula 1 Derneği İktisadi İşletmesi'ne ait. Bu iktisadi işletme kimin? Okuyalım. Mümtaz Tahincioğlu, Cem Hakko, Mehmet Karabeyoğlu, Ahmet Muhtar Kent ve Nuri Çolakoğlu. 5 vatandaş İTO'nun milyonlarca dolar yatırımına yüzde 40 ile ortak. Pes yani bir yatırım ancak bu kadar dolambaçlı hale getirilir. Tahincioğlu'nun yerinde olsam TOMSFED'e aday dahi olmam. İstanbul yeni bir değer kazanıyor diye bu kadar üfürme yapılırken, bir organizasyon içinde bu kadar mı organizeler olabilir? Şaşırılmayacak gibi değil. Sürçü lisan ettiysek af ola, cevabınız varsa dahi sütun sizin ola. Buyurun.
|