Yaratıcı değil, sonuca giden reklam ödülü Effie geliyor
ABD'nin en etkili reklam ödülü Effie, 2005'te Türk reklamlarına da ödül verecek. Effie, sonuç getiren kampanyalara veriliyor.
Sonuç getiren reklam Effie ödülü geliyor. ABD'nin en etkili reklam ödülü olan Effie, 2005'te Türk reklamlarını da ödüllendirecek. Reklamcılar Derneği'nin Amerikan Pazarlama D e r n e ğ i ' n e (AMA) başvurarak Türkiye temsilciliğini aldığı Effi ödülleri, 1968 yılından bu yana ticari etkinliği yüksek, sonuç getiren ve ürünün değerini artıran kampanyalara veriliyor. Effie, reklamcılık sektöründe verilen Kristal Elma ödüllerinden farklı olarak sadece yaratıcığı değil, yaratıcılığın ürüne olan katkısını da değerlendiriyor. ABD, Hollanda, Avusturya, Belçika, Meksika, Çin, Ekvador, Fransa ve Finlandiya gibi dünyanın çeşitli bölgelerinden 30'a yakın ülkede düzenlenen ve biri global biri de Avrupa olmak üzere iki büyük yarışması da bulunan Effie ödüllerine başvurular 31 Ocak 2005 tarihine kadar yapılabilecek. Reklamveren, reklam ajansları, halkla ilişkiler, medya yöneticileri ve akademik görevlilerden oluşan jüri, 18 kategoride verilecek ödülleri Mart 2005'te bir törenle açıklayacak. Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması'nın tanıtımı dün Garanti Bankası Konferans Salonu'nda yapıldı. Toplantıda konuşan Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Haluk Mesci, yarışmanın kapsamı ve kuralları ile ilgili bilgi verdi. Reklam kampanyalarının etkinliğinin bugüne kadar birkaç eleştirmen dışında ölçülmediğini kaydeden Mesci, "Artık bu işi belli bir disiplin içinde yapmanın zamanı geldi. Hedefine ulaşan, ticari etkisi yüksek ve sonuç getiren reklamlar ödüllendirilecek" dedi.
YEMİNLİ JÜRİSİ VAR Başvuruların reklamveren ve reklam ajansı tarafından birlikte yapılacağını ifade eden Mesci, tek başına yapılan başvuruların kabul edilmediğini vurguladı. Bölgesel markaların reklam kampanyaları için bir de jüri özel ödülü verileceğini kaydeden Mesci, "Yeminli bir jüri olacak. Değerlendirme boyunca dışarıya hiçbir bilgi sızdırılmayacak. Üyeler kendi işlerine ve bunlara rakip markaların işlerine doğrudan puan veremeyecek. Bu işlerle ilgili oturumlara katılamayacak" dedi. Reklamverenler Derneği Başkanı Dilek Erkey, düzenlenen basın toplantısında, reklam kampanyalarına hakettiği ödülü kazandırarak, kutlamak istediklerini ifade ederken reklamverenleri ve reklamcıları yarışmaya katılmaya davet etti. Reklamcılar Derneği Asbaşkanı Haluk Sicimoğlu da Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması'nın yaratıcılığın ve reklamın iyisinin ne olduğunu belirleyecek bir etkinlik olacağını söyledi.