kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Dev takımların hızı frenlenecek
Devlerin hızına 'dur' diyecekler

Formula 1'deki güvenliği artırmak için takımların motor gücü azaltılacak.

Teknolojik gelişmeler sayesinde takımların akıl almaz boyutlara ulaşan hızı 2006'da azaltılacak. Yeni düzenlemeye göre motarların hacmi küçülecek ve aynı motorla iki Grand Prix bitirilmesi şart olacak.

***

Dev takımların hızı frenlenecek

Formula 1'de büyük takımların hızını kesmek için artık daha küçük hacimli motorla kullanılacak.

Teknolojik ilerlemeler sayesinde inanılmaz hızlara ulaşılan F1'de güvenlik önlemlerin artırılması konusu uzun süredir tartışılıyordu. Tartışmalara son noktayı Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) koydu. FIA'nın açıklamasına göre, Formula 1'de 2005 yılından itibaren bazı kurallar değiştirilecek ve hız azaltılmaya çalışılacak. Yarışlarda kullanılan motorların ömürlerinin gelecek sezondan itibaren daha uzun olması kuralını koyan FIA, 2006 yılından itibaren de daha güvenli yarışlar için otomobillerin hızının düşürülmesi kararını da aldı. FIA'nın aldığı önlemler şöyle: n Takımlar sıralama turları ve yarış sırasında sadece bir takım lastik kullanabilecek. n F1 takımları kullandıkları otomobillerin motor hacim ve güçlerinde azaltmaya gidecekler. Şu an 3.0 ve V10 motor kullanan takımlar önümüzdeki sezon 2.4 litre ve V8 motorlar ile mücadele edecek. Ancak büyük takımlarla rekabet etmekte zorlanan küçük ve bağımsız olanlar aynı hacim ve güçte motorları kullanmaya devam edebilecek. Şu an takımlar otomobillerde motorları bir hafta kullandıktan sonra değiştiriyor. Yeni kurallara göre aynı motorlar antrenman ve sıralama turları da dahil 2 Grand Prix'yi bitirmesi gerekecek. Eğer antrenman ve sıralama turları sonrasında pilotlar motor yenileme talebinde bulunursa mevcut pozisyonlarından 10 sıra geriye düşecek. FIA çevreleri yapılan değişikliklerin güvenlik için olduğu üzerinde duruyor. Artan rekabet ve ilerleyen teknoloji motor güçlerini ve dolayısıyla hızını her geçen sezon daha da artırıyor. Bunun daha fazla tehlike yaratmaması için FIA'nın önlem aldığı belirtiliyor.Böylece testler, yarışlar sırasında yapılacak ve küçük takımlara aradan sıyrılma şansı verilecek. Artan heyecanın da daha fazla seyirci çekeceği öngörülüyor. Bu nedenle test sürüşlerini azaltma önerisi Ferrari dışındaki 9 takım tarafından imzalandı. Bu öneriye Ferrari ise olumlu bakmıyor.

Sinan Cem ŞAHİN

DİĞER OTOMOBİL DÜNYASI HABERLERİ
 Audi A3 Sportback kasımda Türkiye'de
 D-Max İngiltere'de yılın pick-up'ı seçildi
 Terminatör'e hidrojenli özel Hummer ürettiler
 Hedeflerini büyüten BMW orta direğe de hitap edecek
 Asyalı üreticiler Avrupa'nın kabusu oldu
 AB'de maliyet
 Ford 'en temiz motor' için birlik çağrısı yaptı
 'En büyük' marka projesi start alıyor
 Hırsızları akıllı lastikler izleyecek
 OtomoBul artık filoları izleyecek
 Formalite yarış Montaya'nın
 Doğuştan sporcu Sainz elveda dedi
 Dubai Çölü'nde Mitsubishi fırtınası esti
 Birmot markalı aküler piyasada
 Havayla çalışan oto cepleri yakmayacak
 Ford'a torun geldi!
 Avrupa Komisyonu Almanya'yı dava etti
 Tüketiciler, Toyota'ya 3. kez tam not verdi
 ABD'de uydu radyosu moda
    Otomobil Yazarları
  » Otomobil Dünyası
    Oto Finans
Sol imparator
Sol imparator
Cumartesi günkü Beşiktaş-F.Bahçe derbisi öncesi iki takımın da en...
Derbiyi kulübe kazanır
Derbiyi kulübe kazanır
Mustafa Denizli: Futbolda özel günlerde özel insanların yapacak özel...
Sivil MGK'dan 'AB'de eşitlik' çağrısı çıktı
Sivil MGK'dan 'AB'de eşitlik' çağrısı çıktı
MGK’nın sivil genel sekreterli ilk toplantısında ‘AB İlerleme Raporu’...
'Türkler Berlin'e yaslı gelip şen döndüler'
'Türkler Berlin'e yaslı gelip şen döndüler'
Berlin'deki zirvenin Fransa'daki yankısı "Chirac ve Schröder'den...
Türkiye'ye hayırlı 'hayır'
Türkiye'ye hayırlı 'hayır'
AB'de başlayan güvenoyu krizi, kamuoyunun dikkatini Türkiye'nin...
Katibemin üç trilyonu olmuş el ne karışır
Katibemin üç trilyonu olmuş el ne karışır
Bursa Adliyesi'nde katibe olan Sıddıka Öztürk'ün banka hesabında üç...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.