İngiliz reklamcı WPP, Procter and Gamble'in de içinde yer alması kaydıyla Grey Global'i 1.5 milyar dolara satın alarak, reklam dünyasını alt üst etti.
Dünyanın ikinci büyük reklamcılık grubu İngiliz WPP, rakibi ABD'li Grey Global reklam şirketini 1.5 milyar dolara satın aldı. Financial Times Gazetesi'nin haberine göre, iki şirketin evliliği ile dünya reklam pazarının bütün dengeleri değişecek. Uzmanlar, birleşmeyle reklam pazarında lider konumda bulunan Omnicom'a yeni bir rakip doğduğunu belirtti. Rakiplerinden az kâr eden bir firma olmasına rağmen dünyanın en büyük reklamveren firması Procter & Gamble, Mars ve British American Tobacco'yla yakın ilişkileri nedeniyle rakiplerinin ilgisini çeken Grey Global, WPP CEO'su Martin Sorrell'i de heyecanlandırarak, şirkete 1.5 milyar dolarlık teklif yapmasına neden oldu. ABD'nin 7'nci büyük reklamcılık grubu olan Grey Global'in Başkanı ve CEO'su Ed Meyer, aynı zamanda şirketin hakim hissedarı. Şirket yetkilileri, 77 yaşındaki Meyer'in şirketin satışıyla 350 milyon dolar gelir elde edeceğini ifade ediyor. 1956 yılında şirkette göreve başlayan Meyer, çokuluslu firmalarla kurduğu yakın ilişkiler sayesinde şirketin pazardaki etkinliğini arttırarak, piyasa değerini 1.3 milyar dolara yükseltmiş.
KARTIRMA HEDEFİ 77 yaşına rağmen diğer şirket başkanları gibi erken emekli olmak yerine yeniden yapılandırma sürecini başlatan Meyer, birleşmeden sonra da yine şirketin başında yer alacak ve WPP CEO'su Sorrell'e rapor verecek. Grey'in 2003'te yüzde 5.8 olan kâr oranını 2005'te 10.5, 2006'da ise 11.5'e çıkarmayı planladıklarını söyleyen Sorrell, üretimde verimlilik ve altyapı sistemlerinin iyileştirilmesi ile hedefleri tutturacaklarını kaydetti. WPP'nin 2003 yılındaki net kâr oranının ise yüzde 13 olduğunu anımsatan Sorrell, 2006'da bu oranı yüzde 14.5'e çıkaracaklarını sözlerine ekledi. Şirketlerin evliliğini, Goldman Sachs ve JP Morgan gerçekleştirdi. Grey Global'ı satın almak için daha önce de Fransız Havas teklif yapmış ancak bir sonuç alamamıştı.