'Dünyanın Yerel Bankası' sloganıyla 79 ülkede faaliyet gösteren HSBC Bank, reklamlarında Türkiye'yi anımsatmak için 'Ata Lira' yı simge olarak kullandı. Banka, Newsweek dergisine verdiği ilanda yeni doğmuş bebeklere verilen hediyeleri konu aldı. İngiltere'de bir çay kaşığını, Çin'de ipe takılmış bir boncuğu ve Türkiye'de kurdelaya bağlanmış bir Ata Lira'yı doğum hediyesi olarak tanıtan Banka reklamı yapıldı. Banka ilanında HSBC'nin faaliyet gösterdiği ülkelerdeki kültürlere ne kadar önem verdiğine işaret edildi. Bu arada Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Moody's, HSBC Bank A.Ş.ye ilk kez not vererek, yabancı para birimi mevduat notunu B3/Not-Prime ve mali güç notunu ise (FSR) D+ olarak belirlediğini açıkladı.