Piyale markası ile 20 ayda 200 çeşit ürünü piyasaya süren Sabancı Holding'in gıda sektöründeki yıl sonu ciro hedefi 300 milyon dolar.
Geçen yıl Fransız ortağı Danone ile yollarını ayıran Sabancı Holding gıdada tek başına büyümeye kararlı. Piyale markasıyla 20 ayda 200 çeşit ürünü piyasaya süren holding, şimdi de puding tatlı ve un karışımlarında 29 çeşit ürün geliştirdi. Piyale yeni ürünleriyle 59 milyon dolarlık pazardan pay almaya çalışacak. Sabancı Holding Gıda ve Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer, "Gıdada yeni yabancı ortaklıklar düşünmüyoruz. Bu konuda tek başımıza büyüyeceğiz" dedi. Demir Sabancı'nın Perakende Grup Başkanlığı'ndan ayrılmasının ardından birleştirilen Gıda ve Perakende Grubu'nun başına getirilen Dinçer, yeni görevindeki ilk toplantısını Piyale için yaptı. Piyale'nin, puding, tatlı ve un karışımları ile sektörde çeşitliliğini artırdığını belirten Dinçer, şöyle devam etti: "Geçen yılı 40 milyon dolar ciro ile kapattık. Bu yılın ilk altı ayındaki satışlarımız, geçen yılın yüzde 139 üzerinde. Yılsonunu 300 milyon dolarlık ciro ile kapatacağız. Önümüzdeki yıl hedefimiz 400 milyon doları aşmak."
GIDA VE PERAKENDE ESKİSİ GİBİ Toplantıda, holdingin gıdadaki yeniden yapılanmasına yönelik soru yağmuruna tutulan Dinçer, "Gıda ve perakende birbirinden ayrılmaz iki halka. Bunların aynı çatı altında olması çok doğal. Zaten 2002 yılından önce de iki grup tek çatı altındaydı. Atıl Saryal'ın grup başkanlığından ayrılmasıyla gıda ve perakende olarak ikiye ayrıldı ve Demir Sabancı ile birlikte grup başkanlıklarını paylaştık. Şimdi yeniden eskiye dönülmüş oldu" şeklinde yanıtladı. Perakende konusundaki soruları ise cevapsız bırakan Dinçer, sadece, "Bu alan bizim için çok önemli. Carrefour da perakendede dünya lideri bir kuruluş. İki grubun ortaklığı bugüne kadar çok önemli başarılara imza attı. Aramızda hiçbir görüş ayrılığı yok. Çalışmalarımız bundan sonra da devam edecek" demekle yetindi.