2005 yaklaştıkça herkesi Çin korkusu sarıyor. İşte Motif'in gençleşmek için Moti'fe dönüşmesinin de, Neyir'in 30 yıl sonra yeniden doğuşunun da nedeni bu: Çin istilasında marka gücüyle ayakta kalmak.
Türkiye'de pek çok sektör Çin tehditi altında. Ancak özellikle tekstil sektörünün üzerine 2005, kabus gibi çöktü. Bu sırada ise herkes kendine göre önlemler alıyor. Dünyanın dev markalarına üretim yapan şirketler, hem Çin tehdidi karşısında daha sağlam durmak, hem de AB'den tarih alınması durumunda içerideki kalelerini sağlama almak üzere "marka"ya yatırım yapmaya başladılar. Son dönemde bunlar arasında öne çıkan iki firmanın yöneticileri ile "marka"ya giden yolu konuştuk. Neyir ve Moti markaları ile "mağaza" zinciri olmak üzere harekete geçen iki şirketin sahibi hem rakip, hem de yakın arkadaş. İkisi de kafalara kazınmak için ünlü isimlerle reklam yapıyor, ikisi de sektörün en zor alanında trikoda marka yaratmaya çalışıyor. Yıllardır Motif markasıyla triko üretimi yapan Türesin Anık, markayı gençleştirmek için önce 'f' harfinden vazgeçti. Ortaya çıkan Moti markasını da ünlü oyuncu Nurgül Yeşilçay ile güçlendirdi. Şimdi Moti adında mağazalar açmaya hazırlanıyor. Refik Ersoy da , Neyir ile mağazalaşma yolunda adım atan üç ortaktan biri. Abdullah Erdeliş, Faruk Ülker ve Refik Aksoy, 30 yıl önce kepenk indiren Neyir'e yeniden hayat vermeye bir anda karar vermiş. Neyir Tekstil'in Yönetim Kurulu Başkanlığı'nı yürüten Refik Aksoy, yeniden doğuş sürecini şöyle anlattı: "Neyir markası adını kurucusu Jak Neyir İzisel'den alıyor. 1953 yılında doğmuş. Dönemin önde gelen markaları arasındayken, İzisel'in ölümü ile fabrika kapanmış. Abdullah Erdeliş de Neyir'in isim hakkını satın almış. Biz üç arkadaş neden Neyir'i yeniden yaratmıyoruz dedik ve harekete geçtik."
ÜNLÜ DESTEĞİ Yeniden doğan Neyir ciddi bir mağaza zinciri ile dönüş yoluna koyulmuş. Hatta Türkiye genelinde 20 mağazası olan bir şirketle de anlaşma sağlanmak üzere. İddialı bir giriş yapmak isteyen Neyir'in tanıtımını ise dünyaca ünlü Marcus üstlenmiş durumda. Armani, Versace, Calvin Klein, DKNY gibi markaların modeli Marcus Schenkenberg, 2005 Sonbahar-Kış çekimleri için önümüzdeki aylarda yeniden Türkiye'ye gelecek. Öreneller Örme'nin de sahibi olan Refik Aksoy, 2005'de kotaların kalkacağını hatırlatarak, "Çin dünya pazarına hakim olacak. Biz ihracatçı bir firmayız ve bu bizi de etkiliyecek. Sıfırdan bir marka yaratmak 4-5 yıl alır. Neyir ile bu süre bir yıla inecek" diyor.