kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Atina 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Vardır elbet bir bildikleri...
Bir taşla dört kuş!
Bana yazıklar olsun!
Karalar bağlamaya gerek yok!
Hem duygusal hem satıcı
Ben anne olamıyorum

Karalar bağlamaya gerek yok!

Reklam eleştirmenliği denince akla gelen ilk isim herhalde "Adage" dergisinin yazarı Bob Garfield'dir. Geçen ay Marketing Türkiye dergisinin davetlisi olarak İstanbul'a geldi. Tıklım tıklım dolu bir salonda konuşmuş. Ben yoktum o konferansta. Kendisini dinleyenlerden daha şanslıydım aslında. Bir gün önce 5-6 kişinin katıldığı özel bir yemekte kendisiyle sohbet etme fırsatını bulmuştum. Uzun bir ufuk turu yaptık. Aklıma ne geldiyse sordum. Açık yüreklilikle yanıtladı.
Reklam verenlerin reklam ajansları vasıtasıyla basın üzerinde kurmaya çalıştıkları baskının sonunda kendilerine nasıl zarar verdiğini; konuşulan ve yaratıcı çözümleri nedeniyle ödül alan reklamlarla, iş hedefine uygun, yalın ve anlaşılır reklamların arasında denge kurulmazsa nasıl para kaybedildiğini; yıllarca müşterilerini iş ortağı gibi değil yolunacak tavuk gibi gören ajansların bugün artık yavaş yavaş uyansalar da, reklam veren nezdinde nasıl ciddi güven ve itibar kaybına uğradıklarını; 'tüm iletişim hizmetlerinizi ben ve benim yan kuruluşlarım size verir" yaklaşımının nasıl çöktüğünü; medyanın etik kodlarını düzeltmediği ve 'kör tuttuğunu öper' yaklaşımını sürdürdüğü sürece reklamcılığın da bundan nasıl ciddi zarar gördüğünü falan konuştuk.
En önemli tespitim şu oldu: Bizim reklamcılık sektörü kendi haline bakıp da hiç karalar bağlamasın. ABD'de de durum farklı değil. Dünyanın, pazarın ve müşterinin değişimine ayak uydurulmadı mı, her yerde aynı sorunlar ortaya çıkıyor. 2. tespit: Müşteri artık iletişimi öğrenmiş. "Sen bana ne istediğini söyle gerisine karışma, akşama TV'de reklam filmini seyredersin" numarasını artık yemiyor. İletişimin her aşamasında ortak çalışma ve karara katılım istiyor. 3. tespit: İletişim harcamalarının geri dönüşünü artık herkes ölçüyor, bu yüzden kimse laf ebeliğine pabuç bırakmıyor.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Karadağlı peşimi bırakmıyor   / 15-08-2004
 Vardır elbet bir bildikleri...   / 08-08-2004
 Ben de Tamer Ağabeyimin arkasındayım!   / 01-08-2004
 Japonlar bu durumda intihar ediyorlar!   / 25-07-2004
 Ben de seni seviyorum İlhan Ağabey   / 18-07-2004
 Ya bileceksin, ya da güveneceksin...   / 11-07-2004
 İyi ki varsın sevgili dostum   / 04-07-2004
 Kızım sana söylüyorum gelinim sen anla!   / 27-06-2004
 Durduk yerde kriz yaratmaya ne gerek var?   / 20-06-2004
 İstanbul mafyanın başkenti mi, uluslararası cazibe merkezi mi?   / 13-06-2004
İLKER SARIER
Çakıcı detarjan mı?
Gazetecilik bir yönüyle de...
ALİ SAYDAM
Roche 5 ay önce sürüden kopmuş
Tekrarlamakta yarar var.
Hiç tavsiye etmem
Sarıyer'de aşırı hız yapan basketbolcu Hasan Özkan otomobilinin...
Variller bomba gibi patladı
İstanbul İkitelli Organize Sanayi Sitesi'nde bulunan İdeal...
IMKB
E: 19,286 D:% 0.51
DOLAR
S: 1,477,000 D:% 0.54
EURO
S: 1,816,000 D:% 0.06
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.