kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Atina 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Vardır elbet bir bildikleri...
Bir taşla dört kuş!
Bana yazıklar olsun!
Karalar bağlamaya gerek yok!
Hem duygusal hem satıcı
Ben anne olamıyorum

Vardır elbet bir bildikleri...

Anlamakta her güçlük çektiğim şeyin 'yanlış' olduğunu iddia etmemeyi öğreneli çok oldu. Hani derler ya, "Vardır bir bildikleri!". Ben de bir meseleye kafam basmadı mı, artık bu sihirli sözcüğü kullanır oldum: "Vardır bir bildikleri!"
Örneğin, Aria markası için yatırılan milyonlarca dolara ne oldu? Onca emek onca zahmet niçin değerlendirilmedi? Yer gök Aria diye inledi. Türkiye'de iyi kötü bir marka doğdu. Sonra 'puf' diye söndürülmesi mi gerekirdi; yoksa başka türlü değerlendirilmesi mümkün müydü? Neden yapmadılar? Vardır bir bildikleri...
Aria ve AyCell birleşmesinden, yani iki A'dan yeni bir marka doğdu: Avea.. Yani A ve A... Oysa bunu Türkçe "A ve A" olarak değil, sanki İtalyancaymış gibi, hani biraz da "Ave, Sezar!"dan falan çağrıştırma, "Avea" diye okutmanın alemi neydi? Oysa "A ve A" diye okutturulsa, Aria ve AyCell için yapılmış milyonlarca dolarlık iletişim yatırımı bir nebze olsun bu tarafa da fayda sağlamış olurdu... Böyle yapmadıklarına göre, vardır elbet bir bildikleri...
Avea reklamlarında da bir bildikleri var herhalde. Avea'yı temsil eden kapıdaki satıcı kız süzme alık, sokaktaki seyyar satıcı bir tuhaf. Yani ikisi de negatif tipleme. Pop Star'ın kıl mı kıl jüri üyesi Armağan Bey, daha da kıl. Hem ürünü kötülüyor, hem de ürünün sunuluş biçimini. Yani reklamda pozitif tek bir şey yok. Hadi dedim, bu tersliği gazete reklamlarında düze çevirip düzeltirler. O da yok...
Dikkat çekiyor mu? Allah için çekiyor. Banu Alkan'lı Ixir reklamları da, Aganigili fındık reklamları da çok şahaneydi ve dikkat çekiyorlardı. Her ikisinde de iş battı... Dikkat çekmek, eğlendirmek, şahane reklam olmak yetmiyor yani.
Reklam filminde anlatılmak istenen Avea markasının vaadi ne? Anlayan beri gelsin. Şöyle bir şey mi yoksa, "Avea salakların kullandığı sümsük bir üründür. Armağan Bey gibi zeki cinler, bu tür geri zekalılığa yüz vermezler!" Herhalde değil... Peki ne? "Vardır elbet bir bildikleri", demekten başka çıkar gözükmüyor yine...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Karadağlı peşimi bırakmıyor   / 15-08-2004
 Vardır elbet bir bildikleri...   / 08-08-2004
 Ben de Tamer Ağabeyimin arkasındayım!   / 01-08-2004
 Japonlar bu durumda intihar ediyorlar!   / 25-07-2004
 Ben de seni seviyorum İlhan Ağabey   / 18-07-2004
 Ya bileceksin, ya da güveneceksin...   / 11-07-2004
 İyi ki varsın sevgili dostum   / 04-07-2004
 Kızım sana söylüyorum gelinim sen anla!   / 27-06-2004
 Durduk yerde kriz yaratmaya ne gerek var?   / 20-06-2004
 İstanbul mafyanın başkenti mi, uluslararası cazibe merkezi mi?   / 13-06-2004
İLKER SARIER
Çakıcı detarjan mı?
Gazetecilik bir yönüyle de...
ALİ SAYDAM
Roche 5 ay önce sürüden kopmuş
Tekrarlamakta yarar var.
Hiç tavsiye etmem
Sarıyer'de aşırı hız yapan basketbolcu Hasan Özkan otomobilinin...
Variller bomba gibi patladı
İstanbul İkitelli Organize Sanayi Sitesi'nde bulunan İdeal...
IMKB
E: 19,286 D:% 0.51
DOLAR
S: 1,477,000 D:% 0.54
EURO
S: 1,816,000 D:% 0.06
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.